Ez egy Németországban készített szuper sportkocsi, amelynek egy Mercedes koncepcióautó az alapja és kizárólag a Mercedes motorjaival szerelték. Eberhard Schulz tervező 1978-ban elkészítette az eredeti CW311 koncepcióautót a Mercedes-nek, de az autógyár vezetőit nem igazán nyűgözte le a dizájn, és folytatás nélkül lesöpörte az asztalról.
A Mercedes vezetőinek győzködése után mégis úgy döntöttek, hogy zöld utat adnak Schulz ötletének, de csak ha saját márkanévvel kezdi meg a gyártást, röviddel később elkezdődött az Isdera készítése. Az első összeszerelt szuper sportautó 1984-ben készült el és a gyártás 1993-ig folytatódott. Összesen 30 darab készült, az egyetlen megmaradt és most eladásra kínált példány a késői, frissített időszakból származik.
Az eredeti 1978-as Imperator 108i koncepció autó rejtett lámpáit Schulz két beépített fényszóróra cserélte, és a Mercedesekről ismert hátsó lámpát tett a kocsi far részbe. Az 1991-es frissítéssel a pop-up fényszórók visszatértek és a karosszériát kissé átalakították, hogy kicsit ívesebb, lágyabb formát mutassanak.
A gyártás során az Imperator 108i többféle motorral volt kapható, amelyek mind a Mercedestől származtak és valamennyi nyolc hengerrel rendelkezett. Az eladó modellben egy 5,0 literes V8-as motor van, amely egy ötfokozatú ZF sebességváltóval van összekapcsolva és a hátsó kerekeket hajtja. Ez az összeállítás jól sikerült, a 0-100 kilométer/órás gyorsuláshoz körülbelül 5,0 másodperc kellett és az autó maximális sebessége 283 km/óra volt.
Végezetül; mennyi az ára? Ezt az ezüst Imperator 108i-t a Bonham’s monacói, exkluzív autók értékesítésével foglakozó cég bocsájtja árverésre, ahol várhatóan 500 000 és 700 000 euró, azaz körülbelül 180 millió és 270 millió forint közötti árat jósolnak a szakértők.
Forrás: motor1
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére