Csak az elektromos autók eladásai növekedtek az európai piacokon

In autóipar, elektromos autók, hír

Úgy tűnik, hogy 2021-ben is botladozik az európai autóipar, tovább csökkentek az új autó eladások, de az elektromos járművek és a plug-in hibridek idei foglalásai a kialakult helyzet ellenére is pozitív irányt mutatnak. Ez tovább növeli az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek piaci részesedésének növekedését.

A JATO Dynamics jelentése szerint a teljes piac az év első hónapjaiban 20% -kal esett vissza, de az EV-k értékesítése mégis 67% -kal nőtt 2021 február végéig. Az EV-k és a PHEV-k piaci részesedése közel 850 000-ből 115 000-et tesz ki az öreg kontinensen. Tavaly még az ilyen típusú modellek a teljes eladások alig 6,5% -át jelentették.

Ahogy arra számítani lehetett, az elektromos járművek az autógyártók eladásainak egyre nagyobb részét teszik ki. A Hyundai és a BMW csoport autói felülmúlták az átlagot, míg a Daimler által értékesített új járművek több mint negyede már villamosított volt.

A Jaguar Land Rover vállalata volt a legaktívabb az autógyártók közül, az általuk forgalmazott új autók közel harmada valamilyen e-autó. A Geely és a Tesla továbbra is az élen maradt. Természetesen a Tesla autói 100% -ban elektromosak, míg a Geely járműveinek 45% -a villanyautó.

A Tesla Model 3 volt az elmúlt két hónap legkapósabb EV-je. Éves forgalma 55% -kal nőtt Európában, ezzel könnyen megelőzött mindenkit. 2021-ben eddig több mint 5400 új rendelése volt, ez csaknem 2000-rel több, mint a Volkswagen ID.3-ra felvett foglalások száma, amelyből 3500-at regisztráltak eddig.

PHEV autók eladását a Volvo XC40 vezeti. Az eladások közel 3500 darabot értek el ebben az évben, így a „kis” plug-in crossover eladásai 323% -kal nőttek.

A Peugeot 3008 és a Renault Captur körülbelül 1000 eladással lemaradt a Volvótól. A versengő francia PHEV-k értékesítése fej-fej mellet halad, 3008-ból 2564-et, míg a Captur-ból 2522 darabot adtak el.

Összességében elmondható, hogy az EV és a PHEV eladások még mindig eléggé elmaradnak a belső égésű motorral szerelt autókétól. Eddig Európában a legnagyobb számban eladott autó a Peugeot 208, amelyből több mint 18 ezer talált új gazdára. Ez már önmagában is több, mint a top 5 EV együttes eladásai.

Van egy piac, ahol az EV-k és a PHEV-k messze felülmúlják a hagyományos ICE meghajtású társaikat. Könnyű kitalálni, ez az ország Norvégia. A skandináv országban az összes idei értékesítés 79%-át valamilyen villamosított jármű jelenti.

Minden jel arra mutat, hogy az e-autók eladásának számai emelkedni fognak, mivel valamennyi német autógyártó bejelentette, hogy belátható időn belül leállítja a belső égésű motorok fejlesztését és befektetéseit az elektromos hajtásláncok javítására fordítja.

Forrás: carscoops

You may also read!

A Tesla tulajok szerint könnyen becsapható az autopilot rendszer

Az autós magazin aggodalma teljesen jogos, ők sem gondolták, hogy mennyire egyszerű kijátszani az autó védelmi rendszerét. Az NHTSA és

Read More...

Árverésen egy LaFerrari, 3 millió dollár feletti árat várnak

Eladásra kínálják ezt az alig használt 2014-ben gyártott Ferrari LaFerrari sportautó ritkaságot. Jelenleg a washingtoni Bellevue-ban várakozik egy méregdrága

Read More...

A 2021-es VW Polo megfiatalodik LED világítást, digitális műszereket és nagyautós biztonsági technikát kap

A Volkswagen Polo óriás a kisautók között. Az 50 éve tartó sikere alatt több mint 18 millió eladott példánynál

Read More...