Hidrogén hajtású Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover

In hír
Hidrogén hajtású Defender

A Jaguar Land Rover az új Land Rover Defenderre épülő, hidrogénüzemű (hydrogen fuel cell electric vehicle – FCEV) prototípus fejlesztésébe kezdett. A tesztelés még idén elkezdődik.

Az FCEV koncepció összhangban áll a gyártó azon célkitűzésével, mely szerint 2036-ra el kívánja érni a zéró károsanyag-kibocsátást a modelljeiben, illetve 2039-ig a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást a teljes ellátási láncára vonatkozóan – a múlt hónapban meghirdetett Reimagine stratégiához alkalmazkodva.

Az FCEV technológiával működő járművek – melyek motorját hidrogénből termelt elektromosság hajtja – kiegészítik az akkumulátoros elektromos járművek sorát a nettó zéró kibocsátás felé vezető úton.

A hidrogénhajtású üzemanyagcellás elektromos járművek nagy energiasűrűséget biztosítanak és gyors tankolást tesznek lehetővé, emellett hidegben is minimálisan csökken a hatótávolságuk. Ezért a technológia ideális a nagyméretű, hosszabb hatótávolságú járművek részére, amelyek szélsőségesen hideg vagy meleg környezetben működnek.

2018 óta megduplázódott az utakon a hidrogénhajtású járművek száma, míg a töltésükre alkalmas állomások mennyisége 20%-kal nőtt. Előrejelzések szerint 2030-ra világszerte a 10 milliót is elérheti az FCEV-k létszáma, míg a töltőállomásoké a 10 ezret.

A Jaguar Land Rover fejlett mérnöki technológiákon alapuló, Project Zeus néven ismert projektjét részben a brit kormány által támogatott Advanced Propulsion Center finanszírozza. A kutatás lehetővé teszi a mérnökök számára, hogy megértsék, hogyan lehet optimalizálni a hidrogénalapú erőátvitelt az ügyfelek által elvárt teljesítmény és képességek elérése érdekében, legyen szó a hatótávolságról, a töltésről, a vontatásról vagy az off-road képességekről.

Az új Defender kipufogógáz-kibocsátás nélküli FCEV prototípusának tesztelését 2021 végén kezdik meg az Egyesült Királyságban, elsősorban a legfontosabb tulajdonságok, mint például a terepképességek és az üzemanyag-fogyasztás vizsgálatával.

A Project Zeus megvalósítása érdekében a Jaguar Land Rover világszínvonalú K+F partnerekkel fogott össze, köztük a Delta Motorsporttal, az AVL-lel, a Marelli Automotive Systems-szel és az Egyesült Királyság Akkumulátoripari Központjával (UKBIC).

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...