Olaszországban is csúcson az elektromos autók piaca, a Dacia Spring az egyik legnépszerűbb EV

Az elektromos mobilitás térnyerése tovább folytatódik. Az EV eladások Európa-szerte folyamatosan emelkednek és Olaszország eladási adatai is komoly növekedést mutatnak, figyelemre méltó az első félév kimutatása, amely rekordszintű EV regisztrációt jelez.

Az Unrae által közzétett legfrissebb eladási statisztika is alátámasztja a növekedésről szóló híreket. Az olasz autópiac is kezd magára találni a tavalyi kudarc után, összesen több mint 150 000 új eladást ért el, ez majdnem 13%-os növekedést jelent, de még mindig elmarad a 2019. júniusi szinttől. A benzines és a dízel autókra leadott igények megállíthatatlanul csökkennek, 30,3% illetve 22,4% -os a piaci részesedésük és már két számjegyű csökkenést értek el az előző év azonos időszakához képest. A hagyományos hibridek 27,4%-ot értek el, ami valamivel alacsonyabb, mint a legutóbbi rekord, de mégis minden hónapban megelőzik a benzines autókat, amelyek a piac legnépszerűbb motorjai ’voltak’.

A teljesen elektromos autók a második negyedév végén ismét rekordmagasságot értek el, 7255 eladással és csaknem 4,7%-os részesedéssel. A júniusi eredmény több mint háromszorosa, azaz 214% os növekedést jelent, a nagyszerű siker az új modellek megjelenésének is köszönhető.

A plug-in hibridek megerősítették jelenlegi előnyüket a teljesen elektromos autókkal szemben. Ez az eddigi harmadik legjobb eredmény, több mint négyszeres növekedés (!) A PHEV autókra egyre nagyobb igényt mutat az olasz piac mivel egyre több plug-in SUV jelenik meg a kínálatban.

2021 első hat hónapjában a plug-in hibridek sikere a szélesebb választéknak és a népszerű karosszéria stílusoknak köszönhető. Ha ez a siker kulcsa akkor az EV-k hamarosan átveszik a vezető pozíciót, mivel az új, teljesen elektromos modellek száma folyamatosan növekszik.

Tesla baleset

A nyár győztese a Tesla Model 3, amelyből 984 talált gazdára, ezzel még a legkeményebb versenytársát is leszorította az élről. A Fiat 500e a második a maga 955 eladásával, amely hónapról hónapra állandó szintet mutat, de a Fiat nemrégiben megerősítette a szándékát, hogy egy éven belül megduplázza a gyártást, évente körülbelül 140 000 darabra. A harmadik helyen a Renault Twingo ZE áll, összesen 829 értékesítéssel.

Egy ilyen ütős kis trió után a negyedik helyezet ragadja meg a figyelmet. A Dacia Spring, amely a legolcsóbb BEV, végre versenybe szállt. A román márka első teljesen elektromos autója 618 eladással kezdett. A Dacia az elektromos mobilitást agresszívan felpörgetheti a kevesebb mint 20 000 eurós árával (22% áfával), ami akár a felére is csökkenthető a jelenlegi olasz ösztönzőknek köszönhetően. Ilyen árazással, biztosak lehetünk abban, hogy sikeres lesz Olaszországban és Európa többi részén is.

Az apró Smart ForTwo az ötödik, majd a VW ID.3 a hatodik helyen áll. A német modell március óta stabil az olasz Top 10-ben, ami talán annak a jele, hogy az olasz piac a városi autókon túli modellek szélesebb bázisává fejlődött. Néhány jól ismert név zárja a listát, a korábbi bestseller Renault Zoe a 7. helyen áll, majd a francia rivális Peugeot e-208 és e-2008, a Nissan Leaf pedig visszaesett a tizedik helyre.

A verseny gyorsan változik a teljesen elektromos arénában. A nagy autógyártók tulajdonában vannak az elektromos modellek is, ez újabb akadályt gördít az ICE hajtású autók elé amivel még alacsonyabb szintre csökken az eladásuk, és az újabb családi méretű elektromos autók egyre nagyobb számban válnak elérhetővé. Egyelőre azt látni, hogy aki nem tudja tartani a lépést az elektromos offenzívában, le fog maradni és nagyon nehéz helyzetbe kerülhet.

Forrás: opportunity.

Verified by MonsterInsights