A Skoda Favorit rally változata

In bemutató
Skoda Favorit rally

A Skoda farmotor – hátsó kerék hajtás korszaka 1988-ban véget ért. Mlada Boleslav gyári sofőrjei még utoljára a rally leganda 130 LR-rel indultak, majd megkezdődött a gyakorlás az orrmotoros, első kerekes Skoda Favorittal.

A Skoda Favorit 136 L/A rally autó keresztbe beépített orrmotort kapott, ami 1299 cm3 volt és 105 lóerőt adott le 117 Nm nyomatékkal. Az autó végsebessége 170 km/h volt.

Skoda Favorit rally

A Pavel Sibera – Petr Gross duó a Favorit rally változatát 1991 és 1994 között négyszer kormányozták egymás után kategória győzelemig a Monte Carlo Rally-n.

Skoda Favorit rally

A kaszni fehér fényezése eredetileg vörös és kék matricákkal volt díszítve, amik később helyet adtak egy kockás mintának hasonló színekben. Ezt 1993-ban lecserélték a zöld-vörös győzelem jelre – ami máig az RS autók jele.

Skoda Favorit rally

A kezelőpanelt változatlanul hagyták, de a műszereket és kapcsolókat úgy alakították ki és helyezték el, hogy ha szükséges, a mitfahrer is elérje őket. A féknyomást fékerő elosztón keresztül juttatták a hátsó kerekekhez, amit az útviszonyoknak megfelelően tudtak szabályozni. A sportkormány – amelyet a pilóták általában autóról autóra vittek – egyszerűsítette a rally Favorit kezelhetőségét.

You may also read!

Ez az Alfa Romeo GTS jöhetne 2025-ben

Az eszméletlen látványterv a független Guilherme Araujo autótervező GTS kupéra megálmodott ötlete. Fontos megemlíteni, hogy a tervező nem dolgozik

Read More...

Milyen lenne a Tesla Model 3 hűtőráccsal? A Manhart megcsinálta

A BMW-k és Audik átalakításáról híres német tuningcég most a Model 3-at vette kezelésbe. A Tesla mindig a csúcstechnológiát adja

Read More...
Harley-Davidson European Bike Week

Több ezer motorossal, óriási hangulatban telt Európa legikonikusabb motoros fesztiválja

A 2021-es Harley-Davidson European Bike Week több ezer motorost vonzott egész európából a Faaker-tóhoz, egy gyönyörű parthoz a karintiai

Read More...