A napokban történt tűzet egy 2019-ben gyártott Chevy okozta az USA-ban – úgy tűnik, hogy ez a modellév a legproblémásabb.
Bár a General Motors a korábbiaknál is szorosabban együttműködik az LG akkumulátor beszállítóval, hogy megoldást találjon a Chevy Bolt EV és a Bolt EUV spontán öngyulladás problémájára, mégis egyre több esetben ég porrá egy-egy autó. A legutóbbi, amiről beszámoltak a híradások, egy 2019-es gyártású Chevy Bolt volt, amely eddig tisztázatlan okok miatt kigyulladt egy garázsban az amerikai Cherokee megyében. Ha a tűzoltók nem vonultak volna ilyen gyorsan a helyszínre, akkor hamar átterjedt volna a tűz egy másik autóra és magára a házra is.
Szerencsére senki sem sérült meg a tűzben és a kiégett autón kívül nem keletkezett másban nagyobb kár. A Bolt tulajdonosa vagy még nem tudott a GM ajánlásáról vagy elfelejtette azokat, hogy a járművet éjszakára nem szabad zárt garázsban tárolni, ezzel is minimalizálva egy esetleges tűz okozta további károkat. Az autó egy 2017-es Ram pickup mellett parkolt, amely csak kicsit kormos lett, de komolyabb károk nem érték.
A helyi tűzoltóság főnöke, Ricky Collett az eset után azt mondta, hogy „a tűzoltók keményen dolgoztak, hogy a tűz ne terjedjen át a garázsra és a házra.”
Közben a GM éjjel-nappal dolgozik a problémák kijavításán, hogy hibamentes működjenek az autóik, kicserélik az érintett Bolt EV-k és EUV-k hibás akkumulátor elemeit. Az autógyártó megállapította, hogy a hibák forrása az LG Energy Solution által üzemeltetett michigani akkumulátorgyárak hibás alkatrészei.
Annak ellenére, hogy a GM hivatalos visszahívást adott ki minden olyan járműre, amely érintett lehet, addig is utasításokat tett közzé, amelyek segítenek minimalizálni a kockázatot. Az ajánlás szerint „tartsa az akkumulátorokat egy bizonyos töltöttségi szinten és ne parkolja le a járművet éjszakára zárt épületben”, a tűzesetek ellenére a GM hivatalos állásfoglalást még mindig nem jelentett be. Az érintett járművek becsült száma meghaladja a 140 000 darabot.
Forrás: insideevs