Az igazán stílusos luxus SUV-ról a londoni Royal Opera House-ban rántották le a leplet. Az ötödik generáció több, mint ötven éves múltra tekint vissza. Harmonikus arányok és minimalista felületek jellemzik a külsőt, tényleg úgy tűnik, mintha egyetlen tömmből faragták volna ki. A bődületes teljesítményű, 510 és 440 lóerős plug in-hybrid modellek akár 100 km-t is elmennek tisztán elektromosan. A környezettudatosság jegyében bőrmentes kárpit is rendelhető, 2024-ben pedig érkezik a belső égésű motor mentes elektromos változat. Mivel a típus az MLA-Flex platformra épül, normál és hosszú tengelytávval, és akár hét személyes változatban is rendelhető.
A fejlett légtisztító technológia és az aktív zajcsillapítás tovább növelik a komfortérzést.
„Az új Range Rover tökéletesen megtestesíti vállalatunk azon törekvését, hogy a világ legkívánatosabb prémium járműveit biztosítsuk a világ legigényesebb vásárlói számára” – mondta Thierry Bolloré, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója. „Új fejezetet nyit az úttörő innovációk azon egyedülálló történetében, amelyet a Range Rover immár több mint ötven éve ír.”
„Igenis lehetséges egyszerre ragaszkodni a múltunkhoz, és előremutatót alkotni – pontosan így tettünk most is” – mondta Gerry McGovern professzor, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója. „Formai filozófiánk modern szellemisége nem követ semmilyen divatot vagy irányzatot. Mentes a felesleges részletektől, az így kapott formavilág pedig hamisítatlanul modern, mégis magával ragadó, és új szinten hat az érzelmekre. Az új modell egész egyszerűen minden idők legkívánatosabb Range Rovere.”
Az új Range Rover generációkon átívelő génjei most is tetten érhetők: az ejtett tetővonaltól kezdve a vízszintes tájolású, erőteljes övvonalon át az emelkedő alsó küszöbelemig. A jellegzetesen rövid első túlnyúlás, a formális orrkialakítás, a meredek szélvédő és a jellegzetes hajószerű, felülnézetből elkeskenyedő far mind olyan kulcsfontosságú formai elemek, amelyek meghatározzák a Range Rover arányait, és erősítik kortalan karakterét.
Az új Range Rovert síkba simuló szerelvények és szűk illesztési hézagok jellemzik; a modell kifinomult, egy tömbből faragott megjelenését olyan különleges gyártástechnológiák teszik lehetővé, mint a lemezekkel egy síkban elhelyezett üvegfelületek, az övvonal rejtett díszítőeleme, vagy a tetőlemez lézeres hegesztésű, észrevehetetlen illesztései. A hátsó lámpatestek kikapcsolt állapotban rejtettek maradnak; ez is erősíti a formatervet, és a Range Rover meghatározó stíluselemévé válik.
2022-től kerül forgalomba az SV változat, amely a személyre szabható luxus magas fokát képviseli. Az alkalmazott anyagok között van galvanizált fém, kerámia és mozaik intarzia. A bőr helyett akár bőrmentes Ultrafabrics kárpit anyag is választható. A négyüléses SV Signature Suite pedig olyan funkcionális extrákat tartalmaz, mint a motorosan lenyitható asztalka vagy a hűtőszekrény.
Mint fentebb írtam, 2024-ben jön a tisztán elektromos változat, amelyet további elektromos Land Rover típusok követik majd. Az évtized végére az autógyártó összes modellje elérhető lesz tisztán elektromos hajtáslánccal; ez hozzásegíti a Jaguar Land Rovert ahhoz, hogy 2039-re teljes termékkínálata, tevékenységei és beszállítói lánca viszonylatában zéró nettó karbonkibocsátást érjen el.
A megnövelt hatótávolságú plug-in hybrid (PHEV) hajtáslánc CO2-kibocsátása 30g/km alatt marad, a WLTP norma szerint mért, tisztán elektromos hatótávolság pedig akár a 100 kilométert is elérheti1. Tényleges használat során ez akár 80 kilométeres emissziómentes hatótávolságot jelent – ez elegendő ahhoz, hogy az átlagos Range Rover tulajdonosok utazásaik akár 75 százalékát tisztán elektromos energia felhasználásával tegyék meg5.
A harmadik generációs zajcsillapítás a következő módon működik: a hangszigetelt padlólemez kiváló adottságaira építő rendszer a karosszérián kívül elhelyezett mikrofonokkal, valamint a fejtámaszokba beépített hangszórókkal teremt személyes csend-zónát minden utas számára, ahhoz hasonlóan, mintha felső kategóriás, aktív zajszűrős fejhallgatót vennének fel.
A fenntarthatóság az új Range Rover esetében nem merül ki a takarékos hajtásláncokban: innovatív anyagok és folyamatok mérséklik a modell gyártásának és használatának környezeti hatását. Ezek között említést érdemel a Kvadrat™ remix gyapjúkeverék szövetanyag, amely bőrmentes beltéri opcióként lesz rendelhető. A gyapjúkeverék kényeztetően puha és meleg, így tökéletes kiegészítője az Ultrafabrics™ technikai anyagnak, amely tapintásában tökéletesen idézi a bőrt, ugyanakkor 30 százalékkal könnyebb annál, előállítása pedig negyedannyi CO2 kibocsátásával jár.
A Range Rovertől megszokott menet- és terepképességekről, valamint a magabiztos kiállásról a Land Rover úttörő integrált futómű-szabályozási rendszere gondoskodik, amely a kategóriában eddig ismeretlen komplexitásban és minőségben alkalmazott futómű-technológiák vezérlésére szolgál. Az összkerék-kormányzás stabilabb nagysebességű vezethetőséget, valamint a Land Rover történetének legszűkebb fordulókörét eredményezte, míg a fejlett elektronikus légrugózás eHorizon navigációs adatok alkalmazásával képes előre alkalmazkodni az úthoz. Az új Dynamic Response Pro technológia gyorsan reagáló, elektronikus oldaldőlés-szabályozással biztosít fokozottan magabiztos és dinamikus vezethetőséget minden helyzetben.
A vadonatúj ötödik generációs Range Rovert az Egyesült Királyságban tervezték és fejlesztették. Az új modell kizárólag a Range Rover történelmi otthonában: a Land Rover solihulli üzemében, egy vadonatúj, ultramodern gyártósoron fog készülni. Az üzem fejlesztésére fordított beruházás még jobb minőséget tesz lehetővé, az új Range Rover takarékos mild hybrid, plug-in hybrid és tisztán elektromos változatai ugyanazon a gyártósoron készülhetnek.
Az új Range Rover már rendelhető, itt érhető el a konfigurátor: https://www.landrover.hu/vehicles-new-range-rover