Forradalmasíthatja az áramellátást a Honda hordozható akkumulátora

In elektromos autók
Honda Mobile Power Pack

A mobilitásban rejlő lehetőségek bővítése és az emberek mindennapi életének megkönnyítése a Honda Mobile Power Pack segítségével

  A Honda Motor Co., Ltd. ma sajtótájékoztatót tartott a Honda Mobile Power Packről (MPP), azaz a vállalat hordozható és cserélhető akkumulátorairól, valamint a megújuló energiaforrások hasznosítására irányuló kezdeményezésekről.

 

A sajtótájékoztatón a következő témákról esett szó.

  • Kezdeményezések a megújuló energiaforrások felhasználásának bővítésére
  • Cél a teljes karbonsemlegesség
  • A fejlesztők szeretnék elérni, hogy az úgynevezett „pufferfunkció” segítségével egyensúlyba hozzák a villamosenergia-kínálatot és -keresletet.
  • Ebben nagy szerep jut az MPP-nek és más energiatároló eszközöknek.

 

Összességében arra törekszik a Honda, hogy 2050-re a teljes gyártásfolyamat karbonsemleges legyen, csakúgy, mint maguk a készülő járművek. Hogy ezt minél előbb elérje a vállalat, nemrég kidolgozta a „Honda eMaaS” koncepciót, ami tulajdonképpen összekapcsolja a tisztán elektromos járműveket az energiaszolgáltatóval, ami nagyban hozzájárul a „mobilitás szabadságához”, valamint a megújuló energiaforrások még sokrétűbb felhasználásához. Ez a koncepció biztos alapot nyújt a Honda elektromos autóinak és motorkerékpárjainak fejlesztéséhez, így bővül a márka kínálata, és egyre több tiszta üzemű modell válik elérhetővé. Emellett az MPP további hasznosításával, valamint az infrastruktúrához kapcsolódó, intelligens áramellátási műveletekkel könnyebbé válik a megújuló energia felhasználása.

Kétségtelen, hogy napjainkban az okozza a legnagyobb problémát, hogy a megújuló energiaforrásokból nyert áram mennyisége nincs egyensúlyban a pillanatnyi igényekkel. Elvégre a fogyasztás mértéke folyamatosan változik, csakúgy, mint a termelés intenzitása – utóbbira egyaránt hatással van az időjárás, az éghajlat, sőt az egyes napszakok változása is.

Márpedig, ha az áramtermelés nem tudja kielégíteni az igényeket, az áramkimaradásokat okozhat. Fordítva sem jobb a helyzet, ha túl sok a megtermelt energia, ugyanis ez túlterhelheti az elektromos hálózatot, ami úgy kerülhető el, ha még betáplálás előtt felhasználják a kinyert áramot. Erre nyújt megoldást a már említett, kulcsfontosságú „pufferfunkció”, mely segítségével egyensúlyba hozható a villamosenergia-kereslet és -kínálat.

Röviden összefoglalva ez a rendszer – például az MPP vagy más eszközök segítségével – képes átmenetileg tárolni az adott pillanatban felesleges áramot, hogy az akkor álljon rendelkezésre, amikor a fogyasztóknak szüksége van rá.

Ennek eredményeként könnyebbé válik az időjárás-érzékeny, megújuló energia felhasználása. Talán a legjobb példa erre a reggeltől estig megtermelt, napenergiából származó áram, ami – az MPP széleskörű elterjedésével – eltárolhatóvá válik. Így aztán késő délután, amikor a pillanatnyi villamosenergia-kínálat nem elégíti ki a keresletet, az MPP-be napközben feltöltött áram felhasználható. Ez kettős előnnyel jár, hiszen egyaránt csökkenti a villamosenergia-hálózat terhelését a nappali és az esti órákban. Ezen túlmenően az is szerepel a Honda tervei között, hogy áramhiány esetén az MPP-ben tárolt villamos energiát a Honda Mobile Power Pack Exchanger e: segítségével az elektromos hálózatba táplálja.

 

Így bővülhetnek a jövőben az MPP felhasználási területei

 

A használt, csökkent kapacitású MPP további hasznosítása, miután a telep – a degradáció miatt – már nem alkalmas autók, motorok és más járművek áramellátására.

 

Az akkumulátorszabványosítás elérése és az MPP alkalmazása új, eddig kiaknázatlan területeken.

 

Tény, hogy a karbonsemlegesség eléréséhez elengedhetetlen az MPP tömeges elterjedése és felhasználása a Honda minél több termékében, járművében. Ezzel egyidejűleg a Honda mérnökei azon dolgoznak, hogy minél több területen hasznosíthassák az idősebb, csökkent kapacitású MPP-ket. Ennek egyik lehetséges módja, hogy amikor a telep már alkalmatlan elektromos járművek áramellátására, akkor a háztartásban, például munkaakkumulátorként és kisebb fogyasztók áramforrásaként vegyék hasznát.

 

Hogy ez minél előbb megvalósuljon, több vállalatnál máris olyan termékek fejlesztését tervezik, melyek közvetlen energiaforrásként hasznosítják majd az MPP-t. A Honda azzal járul hozzá a munkához, hogy napjainkban az akkumulátorokra vonatkozó ipari szabványok létrehozásán dolgozik, megkönnyítve ezzel az MPP elterjedését és minél sokrétűbb felhasználását.

Honda Mobile Power Pack

<A Honda Mobile Power Pack e: műszaki jellemzői>

Külső méretek (mm) Kb. 298 × 177,3 × 156,3
Akkumulátor típusa Litium-ion akkumulátor
Névleges feszültség Kb. 50,26 V
Kapacitás 26,1 Ah/1314 Wh
Tömeg 10,3 kg
Töltési idő Kb. 5 óra

You may also read!

Peugeot E-3008

A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat – Peugeot E-3008 és E-5008

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos

Read More...
Dakar-rali

A toyotás Jazid al-Radzsi sikerével zárult a 2025-ös Dakar-rali

Szaúd-Arábiában a helyi pilóta az Overdrive csapat Hilux GR DKR Evójával győzött, a második helyen a gyári Toyotával versenyző,

Read More...
frissített Honda HR-V

És íme a frissített Honda HR-V

A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights