Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

In sport
Hangodi Bendegúz

Petter Solberg, Richard Burns, Alister McRae, Guy Wilks, Mark Higgins… Nagyszerű autóversenyzők, akikben az a közös, hogy mindannyian megfordultak John Haugland téli raliiskolájában…

 

S amiért ez nekünk, magyaroknak éppen most érdekes, az nem más, mint hogy a Hangodi Bendegúz, Bunkoczi László kettős is éppen ebbe az iskolába készül, mi több, már el is utazott, hogy  kipróbálja magát szöges gumikon, jégen és havon, a Dél-Norvégiában, 900 méteres magasságban felépített ralipályán. Negyvenhat ország 1700 versenyzője vett részt az elmúlt majdnem harminc évben John Haugland iskolájának háromnapos kurzusán, és kivétel nélkül mind értékes és hasznos tapasztalatokkal gazdagodott. Ezt várja az előtte álló héttől Hangodi Bendegúz, a Peugeot 208 Rally Cup tavalyi bajnoka is, aki életében először vezet majd szöges gumikon és havon – ennél jobb visszarázódást elképzelni sem tud a hazai szezonkezdet előtt.

Hangodi Bendegúz

„Izgulni nem izgulok, de nyilván furdal a kíváncsiság, hogy milyen lesz ez az egész – mondta az utazás előtt Hangodi Bendegúz, aki az idén is marad a Peugeot-kupa versenyzője. – Az elmélet is érdekes lesz, de nyilván a vezetés része izgat a legjobban, arra vagyok a legkíváncsibb, hiszen sohasem autóztam még szöges gumikon, sem havon. Azt mondják, a szöges gumival ezen a laza talajon nagyobb lesz a tapadás, mint murván – elég nehéz elhinni, de nagyon várom, hogy megtapasztaljam. Bízom benne, hogy ebből a kurzusból sokat tudok majd profitálni: a szezon előtt több száz kilométert megtenni szerintem főnyeremény.”

Hangodi Bendegúz

A ralisuli a tudatos építkezés része, egy húszéves versenyző nyilván nagyon sokat tanulhat, de még egy olyan rutinos navigátornak is kínál újdonságokat a havon autózás, mint Bunkoczi László, aki Szalay Balázs mellett egyszer már autózott versenykörülmények között hófalak fogságában – a Northern Forest Baján, Oroszországban.

Hangodi Bendegúz

„Havon mindig történik valami, úgyhogy fejleszti a problémamegoldó képességet és gyorsítja a reakcióidőt” – mondta Bunkoczi. – „Három napon keresztül napi kétszáz kilométer lesz a penzum, ami azt jelenti, hogy három nap alatt megteszünk majdnem hatszáz versenykilométert két különböző pályán. Nekem sem volt még részem ilyesmiben, nem tudom, mire számítsak, de nagyon várom. És külön jó hír, hogy három napon keresztül mi leszünk az egyetlen ralisok az iskolában: John Haugland csak Benivel foglalkozik majd – ennek meg kell, hogy legyen az eredménye.”

 

A következő napokban Facebook oldalunkon is követhetik a fiatal versenyző havas-jeges kalandjait:

 

https://www.facebook.com/peugeotmagyarorszag

You may also read!

benzines Porsche

A Porsche nem engedi el a benzinmotorokat, inkább fokozza a további fejlesztéseket

A belsőégésű motorokat gőzerővel fejlesztik, így a Porsche 2030 után is gyárt majd benzinmotoros autókat.  Oliver Blume a stuttgarti gyár

Read More...
Dacia Duster

A legelső Dacia Duster 40 éves

Tudta, hogy az ARO 10-et a jól ismert Duster néven már 40 évvel ezelőtt forgalmazták Nyugat-Európában? A Dacia Duster az

Read More...
XX. Oldtimer Show

Áprilisban jön a XX. Oldtimer Show!

2025 április 12-13-án ismét megrendezésre kerül Magyarország legjelentősebb veterános eseménye, a XX. Oldtimer Show. Gyönyörű állapotú oldtimer autók és

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights