3D térképspecialista felvásárlásával erősíti a Bosch az autonóm vezetés iparágát

autonóm vezetés

A német Atlatec a SAE 3 és 4 szintű önvezető funkciókat támogató nagyfelbontású 3D térképek egyik leginnovatívabb szállítója a világon. A felvásárlás tovább szélesíti a Bosch portfolióját, ügyfelei számára így egyetlen beszerzési forrásból kínálja az automatizált vezetési megoldások összes elemét.

A nagyfelbontású térképek – kiegészítő szenzorként – nélkülözhetetlen összetevői a biztonságos és kényelmes automatizált vezetésnek. A hazai mérnököknek is jelentős szerepe van a cégcsoport önvezető technológiáinak fejlesztésében. A Bosch több mint 2700 főt foglalkoztató Budapesti Fejlesztési Központjában közel ezer mérnök dolgozik magasan automatizált és önvezető-jármű fejlesztési projekteken.

A Bosch a német Atlatec –et vásárolta meg, amely vezetéstámogató  rendszerek és az automatizált vezetést segítő nagyfelbontású digitális térképek egyik leginnovatívabb szállítója világszinten.                A Németországban, Japánban és az USA-ban jelenlévő cég jelenleg 25 alkalmazottat foglalkoztat.  A Bosch célja, hogy a Atlatec felvásárlásával a nagyfelbontású digitális térképek terén tovább bővítik szaktudásukat. Az akvizíció árát a felek nem hozták nyilvánosságra.

autonóm vezetés

A digitális térképek mint kiegészítő szenzorok az önvezetésben

A nagyfelbontású digitális térképeknek lényeges szerepük van abban, hogy az automatizált vezetési funkciók használata biztonságos és kényelmes legyen. Az Atlatec portfoliója a digitális térképkészítés minden alkotóelemét lefedi. Kínálata nem csupán az adatrögzítésre és -feldolgozásra, hanem magára a térkép elkészítésére, valamint a megfelelő minőségellenőrzésre is kiterjed. A radar-, videó- és ultrahangtechnika mellett a digitális térképek további nélkülözhetetlen érzékelőként szolgálnak az automatizált vezetésben. A jármű környezetére és a forgalmi helyzetre vonatkozó információik ugyanis jóval túlmutatnak a fedélzeti szenzorok érzékelési tartományán.

autonóm vezetés

Az Atlatec saját érzékelődobozzal és a hozzá tartozó szoftverrel igény szerint méretezhető megoldást fejlesztett ki a térképkészítéshez. A rendszer által gyűjtött nyers adatok kiértékelése mesterséges intelligencia (MI) segítségével történik, majd ezt olyan fontos információkkal egészítik ki, mint a közlekedési táblák, a kanyarok íve vagy a különböző útelemek, tereptárgyak, például a villamossínek. Mivel az MI-algoritmusok folyamatosan tanulnak, egyre bővül a mesterséges intelligencia által észlelni képes út- és környezeti elemek aránya is. A térkép információi alapján egy önvezető autó például éles kanyarhoz közelítve képes lesz előre megkezdeni a lassítást.

Hazai mérnökök az önvezető technológiák fejlesztésének élvonalában

A világon három helyszínen, Németországban, az USA-ban és Magyarországon fejleszt önvezető járműtechnológiákat a Bosch. „A 2005-ben megalakult, több mint 2700 főt foglalkoztató Budapesti Fejlesztési Központban közel ezer mérnökünk dolgozik magasan automatizált és önvezető-jármű fejlesztési  projekteken. Az elmúlt években számos, a mesterséges intelligenciához és az önvezető járművekhez köthető szabadalmaztatott technológia jött létre itt. Többségük az automatizált vezetést segíti a forgalmi környezet még pontosabb elemzésében, a többi jármű mozgásának előrejelzésében. A Budapesti Fejlesztési Központ rendkívül vonzó a hazai mérnökök számára is, hiszen itt ténylegesen a mai csúcstechnológiák kutatás-fejlesztésének részesei lehetnek” – fűzte hozzá Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke Magyarországon.

Verified by MonsterInsights