A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

In hír
holdjáró terepjáró

A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára.

A prominens csapat óriási háttértudással és tapasztalattal rendelkezik az űrrepülés és ahhoz kapcsolódó tevékenységek terén.

A Nissan mélyreható ismereteket kínál az önvezetésről és az intelligens járműrendszerekről az együttműködésben résztvevő partnerek számára.

Az értintett vállalatok a Hold felszínén működő jármű tapasztalatait illetve tanulságait a későbbiekben a földi életbe is kívánják hasznosítani.

A NASA és a Nissan hosszú együttműködési múltat tudhat maga mögött.

 

Colorado Springs, CO – A Teledyne Brown Engineering ma bejelentette a 37. Space Symposium-on, hogy egy olyan csapat vezetéséért felel, beleértve a Sierra Space és a Nissan Észak Amerika partnereket, amelynek célja egy olyan jármű tervezése, – Lunar Terrain Vehicle (LTV) – amely hozzájárul a Hold-kutatáshoz.

Csaknem hét évtizedes űrhardver-tervezési és -fejlesztési tapasztalattal a Teledyne Brown Engineering vezeti a programmenedzsmentet, a tervezést, a gyártást, az integrációt, az üzemeltetést és az energiarendszert. A vállalat a közelmúltban megtervezte, megépítette és leszállította a NASA Artemis járművének 3 hordozórakéta-adapteréből az elsőt, amelyet a tervek szerint nyár elején indítanak el. Ezen túlmenően a Teledyne Brown Engineering folyamatos erőfeszítései a technológia űrben való fejlesztésére a Multi User Sensor for Earth Sensing platform megtervezéséhez, megépítéséhez és üzemeltetéséhez vezettek, amely az egyik első kereskedelmi kezdeményezés a Nemzetközi Űrállomás használatával. Elsődleges vállalkozóként a Teledyne több, mint 40 éven keresztül végzett rakományműveleteket és integrációs munkákat a NASA számára az űrsikló-küldetések és a Nemzetközi Űrállomás rakományai terén. A Teledyne jelenleg a Marson működő Curiosity és Perseverance Roverek áramellátását is biztosította.

A Teledyne Brown Engineering megépítette az első holdjáró prototípust Dr. Wernher von Braun számára az 1960-as években, és ezt követően szinte minden nagyobb amerikai űrmissziót támogattunk” – mondta Reggie Spivey, a vállalat Space Systems Group alelnöke. „Büszkék vagyunk arra, hogy folyamatosan jelen vagyunk az űrben, és izgatottsággal tölt el, hogy mi utaztathatjuk az első nőt és színes bőrű embert a Holdra.”

Az űrfejlesztés terén jelentős múlttal rendelkező Sierra Space repülési szoftvert, űrminősítésű mechanizmusokat, kommunikációt, irányítást, navigációt és időzítést biztosít majd az LTV (holdjáró) számára. Dream Chaser® járművük a NASA számára rakományszállítási és visszaküldési küldetéseket fog végrehajtani a Nemzetközi Űrállomásra és onnan vissza. Ez csak egy részét fedi le a portfóliójuknak, amely magában foglalja az űrhajósok és az űrben végzett tudományos kísérletek támogatására kialakított LIFE™ élőhelyet (Large Integrated Flexible Environment).

A Sierra Space az élvonalon jár az új űrgazdaság fejlesztés és az űrkutatás terén. Ennek a csapatnak mindene megvan ahhoz, hogy megtervezze a Holdon tartózkodó Artemis űrhajósok számára a végleges Lunar terepjárót” – mondta Steve Lindsey, ötszörös űrhajós és a Sierra Space stratégiai igazgatója. „A NASA már kidolgozott egy kereskedelmi partnerségi modellt a legénység- és teherszállítási szolgáltatásokhoz alacsony Föld körüli pályán – beleértve a Dream Chaser űrrepülőgépünket, amelyet a Nemzetközi Űrállomás rakományutánpótlásra fejlesztettek ki. Továbbá az LTV csapat készen áll arra, hogy ezt a kereskedelmi modellt kiterjesszék az űrhajósok Hold felszínén történő szállítására is.

A Nissan North America, Inc. az autóipari tervezés és innováció örökségét nyújtja a csapatnak. Az autógyártó mélyreható ismereteket kínál az önvezetésről és az intelligens járműrendszerekről, amelyek a biztonságosabb, zökkenőmentes és integráltabb technológia alapját jelentik, hiszen ez is erősíti a mobilitás jövőjét. Négy egyesült államokbeli gyártóüzemével, amelyek évente 1 millió jármű, 1,4 millió motor, 1,4 millió kovácsoltvas és 456 000 öntvény gyártására képesek, így nagyon komoly lokális mérnöki tudással rendelkeznek, és ez a tudás a tervek szerint kiválóan hasznosítható lesz a Holdon való közlekedési eszköz megtervezésében is.

A projektben való részvétel lehetővé teszi iparágunk technológiai és tervezési képességeinek kiterjesztését az űrtechnológiára, és fordítva” – mondta Maarten Sierhuis, a Nissan Szövetségi Innovációs Laboratóriumának globális igazgatója (Kalifornia, Szilícium-völgy). „Ezzel a partnerséggel feltárjuk az autonómia és a távműveletek, az energiagazdálkodási rendszerek, a járműkapcsolatok és az ember-gép közötti határok lehetőségeit, hogy segítsünk az intelligens holdjárók kialakításában. Ezután a Hold felszínén működő LTV tanulságait visszavetítjük a földre.”

A Textron Specialized Vehicles az Arctic Cat Off Road képességeit nyújtja a csapatnak az alváz kialakításához, a jármű dinamikájához és a felfüggesztés kezeléséhez. Az Arctic Cat széles múlttal rendelkezik az innovatív járműteljesítmény és a precíziós tervezés terén. További stratégiai csapattársak közé tartozik a Relative Dynamics, amely számos tapasztalattal rendelkezik űrkommunikációs rendszer terén. Emellett a QSTC (korábban AQST) kommunikációs, kerék- és kipörgésgátló képességekkel egészíti ki a Teledyne csapatot.

Úgy érezzük, hogy egy dinamikus, élvonalon járó és bevált csapatot hoztunk össze ehhez az erőfeszítéshez” – mondta Scott Hall, a Teledyne Brown Engineering elnöke. „Ez a csapat képes egy robusztus, sokoldalú és intuitív járművet tervezni, amely támogatja az űrkutatás jövőjét.

holdjáró terepjáró
Teledyne Brown Engineering announced at the 37th Space Symposium in Colorado Springs, CO that it is leading a team including partners Sierra Space and Nissan North America to design the crewed Lunar Terrain Vehicle (LTV) that will support future exploration on the moon.

You may also read!

baleset

Mostantól két születésnapja lesz ennek az autósnak

Az USA-ban készült felvétel bizonyítja, hogy sokszor milyen kevesen múlik egy emberi élet. Az autóvezetéshez mindig kell egy jó nagy

Read More...

Az elektromos vagy a belsőégésű motorral szerelt autók a megbízhatóbbak?

Az új és szélesebb adatbázisnak köszönhetően az ADAC tudja a választ erre a kérdésre. 159 modellsorozatot vizsgáltak és közzétették

Read More...
téli gumival nyáron

Miért nem jó ötlet téli gumival nyáron közlekedni?

Vannak, akik ezen akarnak spórolni vagy egyszerűen úgy gondolják, hogy ennek a téli guminak már úgy is mindegy és

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights