Az RC6-os kategória negyedik helyén ért célba a Gulf Racing Hungary versenyzőpárosa a Strider Zoltán – Apkó András duó a 2022-es Kazincbarcika Rally-n.
A páros az első kört rossz beállításokkal teljesítette, amivel megalapozták az eredményüket. A szervizben hiába vitték el jó irányba az autó beállításait, a lemaradásukat már nem tudták visszahozni.
„Meglepődve tapasztaltuk, hogy három Lada végzett a Kazincbarcika Rally első három helyén és a közelben sem jártak az újabb R2-es autók, nem erre számítottunk és az első kerekesek között is előrébb gondoltuk magunkat. A fehér aszfalt és a csúszós pályák elég speciális követelményeket támasztottak elénk, azt gondoltuk jók lesznek a beállításaink, de ez sajnos kiderült az első körben, hogy rosszul gondoltuk. Az első szervizben átállítottuk a kocsit, ami jó irányba vitte az egészet, tudtunk gyorsulni, de a lemaradásunkat nem tudtuk visszahozni. A kategória negyedik helyet ennek ellenére nem tartom szégyennek, de mi olyanok vagyunk, akik szeretnek kupával hazamenni” – kezdte a be versenybeszámolóját Strider Zoltán.
Akik a versenyen egy évvel korábban indultak, előnyben voltak az új bálozókhoz képest, így Zoli és Andris is tudja, már mit kell máshogy csinálni jövőre.
„A prológot nagyon vártam, annak ellenére, hogy el kellett autózni Miskolcra, mert ez sok mindenkinek nem tetszett. Viszont értetlenül álltunk a rendezőség döntése előtt, miszerint a Rally2-es élmezőny előtt annyira fellocsolták a pályát, hogy alig bírtunk rajta végigmenni. Nem lehetett volna kivárni azt az öt autót? Ha már nem számít bele az eredmény, akkor miért kell tönkretenni mások szórakozását?
Állítólag nagyon porzott, viszont a locsolást követően az utolsó öt autó egy sáros dagonyában ment. Értékelhetetlen volt! Ez nagyjából olyan, mint ahogy beírtak nekünk egy lassító rombolásos büntetést, amire nem emlékszem és a kocsin sincs semmilyen nyoma. Sajnos ezeket a döntéseket el kell fogadnunk. Az egész verseny alatt egy apró technikai problémánk volt, a váltónál kellett cserélni egy potmétert, mert negyedik és ötödik fokozatnál nem jó helyen vette el a gyújtást. Nyilván itt ment el némi idő, ez olyan, mint amikor utcai autónál nyugodt tempóban váltasz, de igazából ez nem befolyásolta azt, hogy hányadik helyen végeztünk” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.
A páros a murvát kihagyja, Vértesen mennének, de lehet, alternatív megoldást kell találniuk nyári versenynek.
A csapat partnerei: Betonútépítő, SIVA Group, Euroaszfalt Kft., Gulf Lubricants Hungary, Közmű Alagút, STRAVIA, Forvett, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, LEAD DESIGN, Szirt BAU Kft., EFTECH, Ka-Ba Kft., Honor Trans-Sped kft., Pápai Beton Kft. FLOW FUEL, Schönherz Informatikai Stúdió, Láng, BM Komp, Wimmer Trans, Hardy Working Tools, MM Infinity Kft., Infodots Kft., HRT Spedition Kft., Laczkó Team Kft., Juhász Testvérek Pincészet, Elastica Bt., B!OMBA, Zoi Kingdom Kft., Agria Emelő Kft.
Sári Péter
http://www.rallyheart.hu