Nagyobb akkumulátort és gyorsabb töltési lehetőséget, frissített külsőt és márkaarculatot és dinamikusabb vezetési élményt ígérnek. A gyártási folyamat pedig szén-dioxid kibocsátás mentes, és először alkalmaznak újrahasznosított anyagot biztonsággal kapcsolatos alkatrészben.
A Q8 e-tron – ami 2018-ban lépett a piacra és azóta nagyságrendileg 150.000 példányt értékesítettek – most már WLTP szerint 582 km-t tud SUV verzióban, a Sportback pedig több mint 600 km-re képes. A külső főleg az orr és a farrészen változott. Fejlesztették még a motorokat, a kormányzást és a futóművet, aminek köszönhető a jobb vezetési élmény.
Elölről az új singleframe maszk, a fordított rács és az alsó spoiler, hátulról pedig az újratervezett diffúzor gondoskodik arról, hogy egyből lássuk, ez egy elektromos Audi.
Méretek
Az autó 4.915 méter hosszú és 1.937 m széles, a Sportback 1,619 m magas, míg az SUV 1,633 m. A tengelytáv 2,928 m, az SUV csomagtere 569 liter, míg a Sportback 528 liternyi pakolhatóságot kínál. Emellett elől is van egy 62 literes rekeszünk.
A hajtás
Az Audi Q8 50 e-tron 250 kW ad le boost módban és 664 Nm a nyomatéka. Az SUV WLTP szerinti hatótávja 491 km, míg a Sportback-é 505 km. A csúcssebesség 200 km/h-ban van korlátozva.
A csúcs ragadozó SQ8 e-tron-t három motor hajtja (SUV és Sportback) és maximális teljesítménye 370kW 973 Nm-rel fűszerezve. Az SUV WLTP szerinti hatótávja 494 km, míg a Sportback 513 km-t tud. Itt a csúcssebesség 210 km/h.
Egyébként az SQ8 e-tronnál elől egy 124 kW-os, hátul pedig két 98 kW-os motor dolgozik, ezek boost módban képesek a 370 kW leadására.
Akksik és töltés
A Q8 50 e-tron akkuja 89 nettó kWh, míg a Q8 55 e-tron és az SQ8 e-tron 106 nettó kWh akksival van felszerelve. Gyorstöltővel a Q8 50 e-tron 150 kw-tos, míg a Q8 55 e-tron és SQ8 e-tron 170 kW-os töltést bír el. A nagy akksi 10%-ról 80%-ra így kb. 31 perc alatt tölthető fel, ami WLTP szerint 420 km-re elegendő energia.
Az autó légrugózása a luxus és a sportosság között igyekszik egyensúlyozni. A kormányzás áttételét direktebbre változtatták a sportosabb vezethetőség érdekében. Az aerodinamikán is sikerült javítani, a 0,26-os értéket 0,24 cW-re faragták (szó szerint).
Belül
A belső infotaimenthez MMI touch repsonse operációs rendszert használnak. A vezető elött egy 10.1 colos, középen pedig egy 8,6 colos érintőképernyőt találunk, amik az Audi virtual cockpit sztandard szerin HD felbontásuak. és természetesen minden szükséges infót, sőt még többet is megtalálunk rajtuk, a head-up display pedig kérhető extra. Fontos még megemlíteni, hogy a szigeteléshez, csillapításhoz és a kárpitozáshoz is újrahasznosított anyagokat használnak.
Adatok:
Audi Q8 50 e-tron | Audi SQ8 e-tron | |||
SUV | Sportback | SUV | Sportback | |
hossz | 4,915 m | 4,915 m | 4,915 m | 4,915 m |
szélesség | 1,937 m | 1,937 m | 1,937 m | 1,937 m |
magasság | 1,633 m | 1,619 m | 1,633 m | 1,619 m |
tengelytáv | 2,928 m | 2,928 m | 2,928 m | 2,928 m |
csomagtartó | 569 l | 528 l | 569 l | 528 l |
első rekesz | 62 l | 62 l | 62 l | 62 l |
teljesítmény | 250 kW | 250 kW | 370 kW | 370 kW |
nyomaték | 664 Nm | 664 Nm | 973 Nm | 973 Nm |
végsebesség | 200 km/h | 200 km/h | 210 km/h | 210 km/h |
Akku nettó | 89 kWh | 89 kWh | 106 kWh | 106 kWh |
max.töltés | 150 kW | 150 kW | 170 kW | 170 kW |
WLTP hatótáv | 491 km | 505 km | 494 km | 513 km |
2023 tavaszán érkezik
Az Audi Q8 e-tron és a Q8 Sportback e-tron már november közepétől rendelhető és 2023 februárjában érkeznek a kereskedésekbe.
Az Audi Q8 e-tron alap ára 74,400 EUR lesz, ami 401 frointos euróval számolva 29.834.000 ft.