A hatodik generációs Opel Astra forgalmazása 2022 elején indult. Az 1991-ben piacra dobott Astra sorozatban most először jelenik meg a plug-in hibrid és elektromos változat. Az Opel most mutatta be az elektromos változat ötajtós és kombi változatok első képeit. Az autó 2023 tavaszától már rendelhető.
Ahogy az a legtöbb típusnál lenni szokott az Astra elektromos változata gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint a belsőégésű motorral szerelt és a konnektorról tölthető hibrid modell. A megnevezés azonban új, az Opel eltér a korábbi elnevezési sémától pl. Corsa-e és Mokka-e, az újonnan érkező villanyos modellt Opel Astra Electric-nek nevezik, a kombit pedig Opel Astra Sports Tourer Electric-nek.
Az új Astra Electric maga az emissziómentes vezetési élmény. A villanymotor 156 LE-s, fogatónyomatéki csúcsa 270 Nm. Az áramellátást egy 54 kWh-s akkumulátor adja. Ez azt jelenti, hogy az autó ugyanazt a hajtásláncot és akkumulátort kapja, mint a Peugeot E-308, DS3 és Jeep Avenger. A régebbi modelleket, mint az Opel Corsa-e, Mokka-e, Peugeot e-208, csak 100 kW hajtási teljesítményű, 50 kWh-s akkumulátorral szerelik.
Az Astra Electric végsebessége 170 km/h. Az Opel három vezetési módot kínál: Eco, Normal és Sport. Ugyanazok a módok, amelyeket a régebbi Stellantis elektromos autókból ismerünk; ezekben a modellekben gyorsulás erősen érezhető a Sport mód kiválasztása után.
Az Astra WLTP hatótávolsága 416 km, az energiafogyasztás pedig 14,9 kWh/100 km. Majd az első tesztek után kiderül, hogy a megtehető táv mennyi lesz a valóságban.
A töltési folyamat gyors, hiszen 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel az akkumulátor mindössze nagyjából 30 perc alatt 80%-ra telíthető. Mindkét modellhez alapáron jár az otthoni “wall box”-szal használható 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő. Összehasonlításképp a Peugeot E-308 feltöltése csak 25 percet vesz igénybe. A hajtáslánc lítiumionos szerkezetű akkumulátorának kapacitása 54 kWh, a 102 cella 17 akkumodult alkot.
A belseje nem mutat eltérést a már futó modellhez képest. A teljesen digitális szerkezetű Pure Panel műszerfal két nagyméretű, 10 colos fekvő formátumú kijelzőjével modern vezetési környezetet teremt. A legújabb generációs ember-gép interfész minden fontos menetjellemzőről, köztük az akkumulátor töltöttségéről és az aktuális hatótávolságról is tájékoztatja a vezetőt. Valószínűleg opcionális extraként head-up kijelző is elérhető lesz. Az Opel büszke a kombi csomagtartó méretére. Az akkumulátort a padlólemezbe integrálták, így nem vesz el helyet sem az utas- sem pedig a csomagtérből. Az elektromos és a plug-in hibrid változat csomagtartója 516 liter befogadására képes, amely 1553 literre növelhető. A hatodik generációs Astra tartalmazza az összes modern vezetéstámogató rendszert. Fontos biztonsági felszerelés a kategóriaelső Intelli- Lux LED Pixel fényszóró, amely összesen 168 LED szegmenssel világít.
Íme egy kis hasznos összehasonlítás:
Opel Astra Electric | Peugeot E-308 | VW ID.3 Pro | Renault Megane E-Tech 40 kW |
MG4 Electric | |
Hajtás | FWD, 115 kW | FWD, 115 kW | RWD, 150 kW | FWD, 96 kW | RWD, 150 kW |
Energiafelhasználás | 14,9 kWh | 12,7 kWh | 15,2 kWh | 15,8 kWh | 16,0 kWh |
Akkumulátor | 51 kWh | 51 kWh | 58 kWh | 40 kWh | 60 kWh |
Hatótávolság | 416 km | több mint 400 km | 429 km | 470 km | 450 km |
AC/DC töltés | 11/100 kW | 11/100 kW | 11/120 kW | 11/? | 11/135 kW |
Opel Astra Electric műszaki adatai
- Hajtás: elsőkerék hajtás 1 villanymotorral
- Rendszerteljesítmény / nyomaték: 115 kW / 270 Nm
- 0-100 km/h: nincs megadva; végsebesség: 170 km/h
- WLTP fogyasztás: 14,9 kWh/100 km
- Akkumulátor / WLTP hatótáv: 54 kWh / 416 km
- Ötajtós méretei: hosszúság 4374 mm / szélesség 2060 mm / magasság 1441 mm / tengelytáv 2675 mm
- Ötajtós csomagtartó: nincs megadva (égésű motorral szerelt: 422-1339 liter)
- A kombi méretei: hosszúság 4374 mm / szélesség 2060 / magasság 1443 mm / tengelytáv 2732 mm
- Kombi csomagtartó: 516-1553 liter
Forrás: https://de.motor1.com/news/624031/opel-astra-electric-premiere-2022/