Boldogság a célban

In sport
Mecsek Rally

Népes mezőnyben karcmentesen hozta be a Škoda Fabia R2-t az apa-fia ralipáros a túlélő túrává alakult Mecsek Rally-n.

 

Szivák Zoltán – Szivák Ádám 
Škoda Fabia R2 
Squadra Corse Alfa Romeo Ungheria 
56. Mecsek Rally – 2023.06.22-24.

Zoltánnal a bal1-el beszélgetek.

 

14 RC4 kategóriás autó indult a versenyen, ha jól láttam rajtatok boldogan álltatok fel a szombat délutáni céldobogóra.
– Jól láttad, nagyon boldogok voltunk! Nagy falatnak ígérkezett a Mecsek Rally, és úgy álltunk hozzá, hogy végig kell mennünk mert akkor ez egy jó nagy tapasztalat szerző verseny lesz, mert a Rally Hungaryt nem számolva ez a leghosszabb verseny, és a legjobb pályákon zajlik. Ádámnak ez volt a harmadik elsőosztályos navigálása, szoknia kell még a tempót a mindenhonnan özönlő információkat, és közben a jobb1-ből irányítani a sofőrt…/apát/. Ez azért is volt nagy kihívás neki mert tavaly a Zemplénben már együtt indultunk, sajnos az első gyorsasági 3.-ik kilométerénél nagyon összetörtük a Skodát…/nem navigátor hiba volt/ és meg kellett neki mutatni milyen az, amikor célba érünk 2 fárasztó versenynap után. Még itt szeretném elmondani, hogy Ádámot 6 napos korában egy „A”-s Trabanttal vittem haza a kórházból a bukócsövek között, és már akkor megígértem neki, hogy előbb utóbb együtt fogunk versenyezni, és az lesz az igazi csúcs élvezet! Na ez teljesedik most ki.

Mecsek Rally

 

Az első versenynapra sajna a vihar miatt csak három gyors adatott meg neked és a fiadnak. Mely gyors és miért tetszett nektek?
– Hosszan hezitáltunk a szervizparkban, hogy milyen gumival vágjunk neki az első szekciónak, az utolsó pillanatig bakon állt a Skoda aztán a legkeményebb guminál maradtunk, elől hátul. A Kemping – Árpádtető a kedvenc, de a szűk része Alsómocsoládnak is tettszett. Sajnos csak kettő gyorsaságit tudtunk menni, mert a harmadik gyorson már beöltözve a rajtban ültünk, ment a visszaszámlálás, és amikor 20 másodperc volt hátra a rajtig akkor intett a sportbíró, hogy elmarad a rajt. Szerinted mit éreztünk? Etap lett, és a szervizparkban tudtuk meg hogy elmarad az aznapi többi gyors is mert jön a brutál vihar. Pedig nagyon készültünk az éjszakai gyorsokra, R5-ös lámpasorunk van. Sajnos máskor tapasztaljuk meg milyen…

Mecsek Rally

Szombatra hat gyorsot mért rátok a rendező. Az előző esti vihar átírta az itinereteket?
– Szombat reggel is sokat gondolkodtunk a gumikon. Jöttek a képek, információk a gyorsasági szakaszokról. Szerencsére jóval 10 óra után rajtoltunk a szervizparkból, nem tettük fel a vizes gumikat. Talán az Árpádtetői gyors eleje volt egy kicsit vizes, utána egész nap száraz aszfalton közlekedtünk, úgyhogy nem kellett esőterves itinert használni.

 

Voltak-e kalandjaitok két nap alatt?
– Olyan említésre való megcsúszás, megforgás nem volt, minden beíróba időre érkeztünk, lassító rombolás nem volt. A legnagyobb élmény az adrenalin volt, amikor 5. tiltáson mentünk egyszer kétszer abaliget felé a lefelében.

Mecsek Rally

Összességében 214 raliautó állt rajthoz ezen a hétvégén. Sikeresen célba értetek. Mekkora boldogság van most a csapatodban?
– Mindenki nagyon örült, feleségem, és Ádám családja is otthon a számítógép előtt nagyon megkönnyebbült mikor az utolsó gyorsaságin is kiírták az időnket, és Bögös Sanyival vidáman beszélgettünk. Sok munkát nem adtunk a szerviznek sem, csak a kötelező rutin volt… bírták, csinálták. Megegyeztünk, hogy a következő versenyre csinálunk újra design-t, a kocsira mert így nagyon puritán a sok színes raliautó között.

 

Legközelebb hol és milyen autóval álltok rajthoz?
– Most a Skodát pihentetjük egy kicsit, mert jön egy két historicos futam, és azon szeretnék menni Merényi Tibivel, és a Minivel. Azzal a kocsival nagyon sokat kell foglalkozni, mindig van valami apró hibája, ami hátráltat a célba érésben, de én nagyon kitartó vagyok, minden verseny előtt kiveszem a motort, és próbálok előrébb jutni a megoldásban. Most ott tartok vele, hogy mechanikus hibája nincsen, elektromos se /talán/ csak egy picit mindig valahonnan folyik az olaj. Ha ezen sikerülne felülkerekedni akkor lenne eseménytelen a verseny műszakilag, mint a Skodával.

Mecsek Rally

Együttműködő partnereink: Fő támaszunk a Szivák Autó Kft, a család vállalkozása, mely megbízhatóan támogatja a versenyzésünket. A feleségek gyerekek unokák után, a Kft. dolgozóinak kell nagy nagy köszönetet mondani, mert hősiesen dolgoztak így csökkentett létszámmal, és nem volt fennakadás ott sem. 
Gyarmati Laci lakatosmunkája nélkülözhetetlen ebben a sportban, és Robi barátunk a fényező kabinban is sokszor „csodát művel”.
Versenyeken a szervízben Horváth Gabi és fia Levente vár izgatottan, hogy mikor érkezünk már. Leventének innen is gratulálunk a sikeres érettségihez, amit a verseny előtti héten nagyon szép eredménnyel teljesített. Ezért megígértem neki Lacházán viszem egyet a Skodával.
Cseh Vili egyik szervízesét is elcsábítottuk, Kis Robi /Kabos/ na ő egy igazi partiarc, ő oldotta meg a külső tankolózónás akcióinkat. Minden helyzetre van egy története, amin jókat lehet nevetni.

 

Fotó: Hajóka SportFotó

– Hajósi Miklós –

You may also read!

benzines Porsche

A Porsche nem engedi el a benzinmotorokat, inkább fokozza a további fejlesztéseket

A belsőégésű motorokat gőzerővel fejlesztik, így a Porsche 2030 után is gyárt majd benzinmotoros autókat.  Oliver Blume a stuttgarti gyár

Read More...
Dacia Duster

A legelső Dacia Duster 40 éves

Tudta, hogy az ARO 10-et a jól ismert Duster néven már 40 évvel ezelőtt forgalmazták Nyugat-Európában? A Dacia Duster az

Read More...
XX. Oldtimer Show

Áprilisban jön a XX. Oldtimer Show!

2025 április 12-13-án ismét megrendezésre kerül Magyarország legjelentősebb veterános eseménye, a XX. Oldtimer Show. Gyönyörű állapotú oldtimer autók és

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights