A lényeg: jön a 400 km hatótávú elektromos változat, frissül a dizájn, új motorok és jobb vezetési élmény emeli az oroszlános kisautó ázisóját.
Meg kell említeni, hogy 2019-es bevezetés óta közel 1 millió példány kelt el belőle, így Európa legnépszerűbb modellje. A megújult 208-as értékesítése 2023 novemberében kezdődik.
A kínálat három kivitel – ALLURE, ACTIVE és GT – és 5 motorváltozat köré épül. Az utóbbiak között megemlítendő a 400 km hatótávú (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítés alatt), 115 kW (156 LE) teljesítményű új tisztán elektromos hajtás, valamint az egyedülálló HYBRID 100 és HYBRID 136 hajtáslánc.
Ami az 508-ason jól néz ki, az itt is jó lesz! És tényleg, az első fényszóró jellegzetes eleme, a három hosszú függőleges „fénykarom” a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Megújult az orrész is, ahol a nemrég megújult oroszlános embléma foglalja el a fő pozíciót.
A hátsó világításban a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg, a két lámpát pedig fekete sáv köti össze, optikailag szélesítve az autót.
Van két új színünk is: Agueda-sárga és szelénszürke (esetleg Szerénke szürke a Frakkból?) Vannak új felnik is: a 16” kétszínű gyémántcsiszolt NOMA keréktárcsa, illetve a 17” kétszínű gyémántcsiszolt, berakással díszített YANAKA keréktárcsa. Valamennyi könnyűfém kerék közepén egy PEUGEOT címerpajzzsal díszített négyágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.
Mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy (10”) érintőképernyő, míg korábban az első két kiviteli szinten a képernyő csak 7” volt. Az új 208 ALLURE és GT változata HD technológiájú központi kijelzővel van felszerelve. A kijelző alatt az összes változaton megmaradtak a legfontosabb funkciók gyors elérésére szolgáló billenőkapcsolók.
Illetve az ergonomikusabb kialakítás érdekében új váltókart kaptak a hatfokozatú manuális sebességváltóval rendelkező új 208 modellek.
- 400 km hatótávú új E-208
Az új E-208-hoz fejlesztett tisztán elektromos motor 115 kW/156 LE teljesítményre képes, és a hozzá tartozó 51 kWh-s akkumulátornak köszönhetően 400 km hatótávolságot biztosít (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítésre váró adat).
A modellhez a márka a különböző felhasználási célokhoz és töltőberendezésekhez igazodva kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 7,4 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opciós felszerelésként rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltőt.
20%-os töltöttségi szintről indulva a 80%-os szint elérése nyilvános töltőoszlop (100 kW) használata esetén kevesebb mint 30 percet, Wall Box esetén (7,4 kW) 4h40 percet, nagy teljesítményű csatlakozóról (3,2 kW) pedig 11h10 percet vesz igénybe.
- Új hibrid hajtásláncok
Az olyan ügyfelek számára, akik még csak most ismerkednek az elektromos technológiával, a PEUGEOT az új 208-on két új 48 V-os hibrid hajtásláncot is kínál: ezeknél a legújabb generációs 100, illetve 136 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy villanymotorral ellátott, duplakuplungos, 6 fokozatú e-DCS6 sebességváltó társul.
A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15% üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Városon belül az új 208 HYBRID 100 és HYBRID 136 változattal a menetidőnek több mint a felében lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátásmentesen közlekedni.
- Motorkínálat
Az új 208 kínálatában két kimondottan takarékos és erős benzinmotor található:
– PureTech 75: Stop & Start rendszerrel ellátott, háromhengeres, 1,2 literes, 75 lóerős benzinmotor, melyhez egy 5 sebességes kézi váltó tartozik
– PureTech 100: Stop & Start rendszerrel ellátott, háromhengeres, 1,2 literes, 100 lóerős benzinmotor 6 sebességes kézi váltóval
- Legújabb generációs, csatlakoztatott PEUGEOT információs rendszerek
Az új 208-on mostantól szériafelszerelés a PEUGEOT i-Connect rendszer, és valamennyi változat esetében elérhető az opciós PEUGEOT i-Connect Advanced is.
Mindkét rendszer vezérlése a teljes egészében személyre szabható 10” HD központi érintőképernyőről történik, melynek használata a többablakos rendszernek és a widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően rendkívül egyszerű. Akárcsak az okostelefonokon, az egyes menüket könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat.
A képernyő alatt található „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe. A felső sávban állandó jelleggel látható a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widget oldalakon belüli pozíció, a csatlakozási adatok, az értesítések és a pontos idő.
A PEUGEOT i-Connect rendszer a vezeték nélküli mirroring (telefontükrözés) funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű konnektivitást biztosít. Még teljesebb az élmény a hatékony TomTom online navigációs rendszerrel kiegészült PEUGEOT i-Connect® Advanced esetében. Az optimális nézet érdekében a térkép teljes képernyős (10”) módban is megjeleníthető. A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik. A PEUGEOT i-Connect Advanced esetében a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhető.
A rendszer a jármű kezelési útmutatóját és oktatóvideókat is tartalmaz, melyek segítenek az eligazodásban és választ adnak a felhasználók kérdéseire.
- Több USB-csatlakozó
Az új 208 ALLURE és GT változata mostantól szériafelszerelésként 3 USB-C csatlakozót (kettőt elöl, egyet hátul) és egy USB-A csatlakozót (a hátsó sorban) tartalmaz.
- Nagyobb teljesítményű indukciós telefontöltő
Az új 208 ALLURE változatához opciós felszerelésként a korábbi 5 W-os helyett 15 W-os indukciós okostelefon-töltő rendelhető. A berendezés a GT változaton a szériafelszereltség része. A változatlanul a középkonzol fedele mögött található eszközzel a vezeték nélküli mirroring funkció használata közben rövid idő alatt feltölthetjük a telefonunkat.
- A parkolóradar működését segítő nagy felbontású kamerák
A parkolóradarhoz tartozó új első és hátsó kamerák mostantól nagy felbontású képet szolgáltatnak. Az új 208 egyes változatain opciós felszerelésként az új első HD kamera is elérhető, mely a holttérfigyelő funkció működésébe is besegít. A kamera 360°-os rekonstruált képet nyújt a gépjármű közvetlen környezetéről, ami nagy segítség a parkolási manőverek során.
- Vezetéstámogató rendszerek széles választéka
A parkolóradar működését segítő új HD kamerákon kívül az új 208 kínálatában számos más a vezetést egyszerűbbé és biztonságosabbá tevő rendszer található.
– Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval és állítható követési távolsággal
– Automatikus vészfékező rendszer ütközésveszély-jelzővel: 7–140 km/h sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat
– Kibővített táblafelismerő rendszer a digitális műszeregységen történő kijelzéssel: a hagyományos sebességkorlátozó táblákon felül stoptáblák, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblák
– Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
– Éberségfigyelő rendszer: 65 km/h-nál nagyobb sebességgel megtett hosszabb utak során a kormánykerék mikromozgásainak elemzésével következtet a vezető éberségi állapotára és a figyelem csökkenésére
– Holttérfigyelő rendszer
Az új PEUGEOT E-208 akkumulátorára 8 évre vagy 160 000 kilométerre szóló jótállás vonatkozik, és az átvizsgálások során egy tanúsítvány kerül kiállításra az aktuális akkumulátorkapacitásról.
És jöjjön a bemutató videó, ami a Peugeot 205 előtt is tiszteleg:
- Ideális méretek
Az új PEUGEOT E-208 megőrizte korábbi kompakt külső méreteit: a jármű 4,055 m hosszú, 1,745 m széles (visszapillantó tükrök nélkül) és 1,43 m magas. A kalaptartó alatti csomagtartó-kapacitás változatlanul 309 liter.