- A megkéredezettek 46% mondta, hogy megpróbálná maga kezelni az út szélén keletkezett defektet.
- 32%-uk kérne segítséget egy közúti segélyszolgáltatótól, míg 16%-uk családtag, barát vagy kolléga segítségét kérné.
- A női sofőrök 34%-a, míg a férfiak 62%-a maga oldaná meg a defekt helyzetet.
- A fiatalabb járművezetőknél a legkevésbé valószínű, hogy harmadik fél igénybevétele nélkül meg tudják oldani a defekt helyzetet.
- A válaszadók 11%-a még soha nem ellenőrizte, hogy autójában van-e pótkerék vagy felfújható gumiabroncs.
- Minden Vredestein személygépkocsi gumiabroncsot többrétegű megerősített anyagokkal fejlesztettek ki, hogy kiváló szintű defektállóságot biztosítsanak.
Az Apollo Tyres megbízásából készült felmérés szerint az európai autósok egyértelmű többsége* nem próbálná meg maga megoldani a defektet az út szélén. Mindössze 46%-uk mondta, hogy az autóhoz mellékelt pótkereket vagy felfújó készletet használná, míg 32%-uk azt mondta, hogy ehelyett inkább a gépjármű-mentő szolgálatot hívná segítségül, 16%-uk pedig családtag, barát vagy kolléga segítségét kérné.
Jelentős, hogy a megkérdezett 6000 autós 11%-a azt mondta, hogy nem is tudja, hogy a járművében van-e pótkerék vagy vészhelyzeti gumiabroncs-felfújó készlet. A fiatalabbak nagy része – 18-24 évesek 16%-a, míg a 65 év felettiek 8%-a – soha nem ellenőrizte, hogy autójuk fel van-e szerelve szükséges készlettel egy defekt esetén.
Az idősebb autósok nagyobb valószínűséggel oldják meg maguk a javítást. A felmérés szerint az 55 és 64 év közötti autósok 52%-a használna pótkereket vagy felfújó készletet, míg a 18 és 24 év közöttiek 45%-a tenné ugyanezt. A nők kevésbé valószínű, hogy maguk oldanák meg a defektet, hogy folytathassák útjukat: 34%-uk mondta, hogy megpróbálna pótkereket vagy felfújó készletet használni, míg a férfiak 62%-a.
Az Apollo Tyres által Európában gyártott Vredestein prémium személygépkocsiabroncsok több rétegben megerősített anyagokat tartalmaznak, amelyek elég magas szinten ellenállhatnak a vágásoknak és az éles tárgyak behatolásának.
Yves Pouliquen, az Apollo Tyres értékesítési és marketing csoportvezetője szerint: „Bizonyos helyzetekben előfordulhat, hogy a bajba jutott autós nem tud segítséget kérni valakitől a defekt elhárításához, ezért fontos, hogy rendelkezzen a szükséges ismeretekkel és felszereléssel az út folytatásához. Felmérésünk szerint a fiatalabb járművezetők esetében a legkevésbé valószínű, hogy maguk oldanának meg egy defekt helyzetet, ezért nagyon hasznos lehet, ha mindenki, aki vezetni tanul, útmutatást kapna, és ezt a tudást a vizsgáztatási eljárás részeként értékelnék.”.
A Vredestein személygépkocsiabroncsokról további információkat talál a következő weboldalon: https://www.vredestein.hu/