Lamborghini Revuelto – a gyártás két évre lekötve

Lamborghini Revuelto

A gyártás új, fejlett rendszerrel folyik: Manifattura Lamborghini Next Level

 

Alig néhány hónappal a Revuelto, a Sant’Agata-ház első V12-es plug-in hibrid HPEV (High Performance Electrified Vehicle) szuperautójának hivatalos bemutatása után máris jelentős mérföldköveket sikerült elérni. Mostanáig a megrendelések több mint két évnyi gyártást fednek le.

Lamborghini Revuelto

A Revuelto nem csupán a teljesítmény, a műszaki jellemzők és a vállalati stratégiák tekintetében jelent újdonságot, hanem a gyártási folyamatok tekintetében is valódi forradalmat hozott: A Manifattura Lamborghini Next Level tökéletesen kifejezi a paradigmaváltást. 

 

Ranieri Niccoli, az Automobili Lamborghini gyártási igazgatója így nyilatkozott: „A Revuelto gyártásához megértettük, hogy tovább kell lépnünk. Ez egy rendkívül testre szabható hibrid autó, mégis hagyományos kézműves készségekkel épül. A gyártásához magasabbra tettük a lécet, létrehozva azt, amit Manifattura Lamborghini Next Level-nek nevezünk: egy olyan gyártási rendszert, amelynek középpontjában mindig az ember áll, de amelyet úgy alakítottunk át, hogy egy sokkal összetettebb terméket tudjunk szállítani, és olyan folyamatokat integráljunk, amelyeket korábban még nem használtunk. A Revuelto bevezetésével 172 000 négyzetméterrel bővítettük a vállalat létesítményei által elfoglalt területet, 150 millió eurót fektetve be a helyi területbe itt, Sant’Agata Bolognese-ben.”

Lamborghini Revuelto

A „Manifattura 4.0”-ként meghatározott termelési rendszer rendkívül magas szintű innovációt jelent. Ez azt jelenti, hogy a monocoque gyártásától a befejező fázisokig a Revuelto gyártósor minden egyes állomását a high-tech hatás jellemzi, amely, mint a Lamborghininél mindig, támogatja – és soha nem helyettesíti – az emberek nélkülözhetetlen munkáját. A Revuelto számára a kézügyesség és az innováció e szintézise jelenti a gyártási folyamat ideális megtestesülését.  Ez a megközelítés a gyártási sebesség növelése mellett a hibalehetőségek jelentős csökkenését eredményezi, ami az elkészült autók minőségének javára válik.

Lamborghini Revuelto

A mechanikai és technológiai szempontokat kezelő rendszert MES-nek (Manufacturing Executive System) nevezik, és a gyártási folyamat innovatív megközelítését jellemzi. Ebben a rendszerben a kezelőt minden egyes lépésnél támogatja a gép, de bármikor interakcióba léphet vele, hogy bizonyos műveleteket megváltoztasson, vagy leállítsa a gép működését, hogy kézzel beavatkozhasson. A különböző munkaállomásokon a kezelőket személyes karszalaggal látják el, amellyel hozzáférhetnek a rendszerhez, és érintőképernyős monitorokon vagy tableteken keresztül dolgozhatnak. A MES-rendszer harmonikusan kezeli a legfejlettebb és futurisztikusabb technológiai eszközöket, különösen a „cobotokat”: az együttműködő robotokat, amelyeket az összes olyan gyártósoron (motorok, összeszerelés és kárpitozás) használnak, amelyek ismétlődő műveleteket igényelnek, mint például a szélvédő összeszerelése. Amellett, hogy a szó valódi értelmében együttműködnek az emberrel, a cobotok különlegessége, hogy lehetővé teszik a pontatlanságok vagy hibák arányának nagymértékű kiküszöbölését az elvégzett tevékenységekben.

Egy másik újítás az automatizált irányított járművek (AGV-k) jelenléte, olyan kezelőeszközök, amelyek egyes állomásokon együttműködő üzemmódban szállítják az autó összeszereléséhez használt bizonyos anyagokat.

Lamborghini Revuelto

A Revuelto igazi főszereplője a szénszál, amelyet a Lamborghini Sant’Agata Bolognese-i CFK üzemében kézi és automatizált eljárással egyaránt gyártanak. Ez az új autó fő szerkezeti eleme, amelyből nemcsak az egyterű alváz, hanem a karosszériaelemek jelentős része is készül. A szénszálak és más ultrakönnyű anyagok széleskörű felhasználása a hajtáslánc kiemelkedő teljesítményszámaival kombinálva a Lamborghini történetének legjobb teljesítmény-tömeg arányát eredményezte: 1,75 kg/CV. Az autó egyik fő újítása, hogy a Lamborghini Forged Technology nevű eljárás teljes iparosítása révén a kád egy darabban készült.

A Revuelto számára a szénszál-feldolgozás értéke olyan magas, hogy ez arra késztette a Lamborghinit, hogy bővítse és korszerűsítse a CFK üzemet, amely most 16 200 négyzetméteren terül el. Ebben az üzemben is a kezelőknek van elsőbbsége minden folyamat felett, bár részben még mindig gépek végzik a munkát. Jelenleg a CFK és az összeszerelés között mintegy 500 gyártásvezető foglalkozik a Revueltóval.

Ebben a folyamatban készül a Revuelto, egy olyan autó, amely új koncepciót határoz meg a teljesítmény, a sportosság és a vezetési élmény tekintetében egy vadonatúj architektúra, az innovatív formatervezés, a hatékonyság csúcsán lévő aerodinamika, a szénszálas váz új koncepciója és az 1015 lóerős hajtáslánc révén.

Lamborghini Revuelto

A Revuelto, amely már teljes sorozatban készül, már most megalapozza sikerét: egy olyan autó, amely nemcsak az Automobili Lamborghinit, hanem az egész szupersportkocsi-piacot át fogja alakítani. A Revuelto a Lamborghini nagyszabású Direzione Cor Tauri projektjének második szakaszába lép, amely 1,9 milliárd eurós összberuházást jelent – a vállalat történetében ez a legnagyobb beruházás. Ez 2024-ig a teljes modellpaletta hibridizációjához vezet, 2028-ban pedig az első teljesen elektromos modell debütálásához, amelyet a Sant’Agata Bolognese-i ház máris egy 2+2 Grand Tourer modellként azonosított.

Verified by MonsterInsights