Alfa Romeao Giulia GT restomod

In elektromos autók, Kedvenc, veterán
Alfa Romeao Giulia GT

Úgy tűnik a villamosított restomod autók rendkívül megosztóak , veszélyes terep ez. A régi, belsőégésű motorú autófanok  valóságos szentségtőrésként élik meg egy ilyen ikonikus model mint az Alfa Romeo Giulia GT elektromossá tételét.  

De tudomásul kell venniük ,hogy van egy vásárlói csoport akiknek már nem a lóerő , a kipufogó gáz szaga, a gázfröccs csengése, a kerekek csikorgása és nyomaték az első. Hidegen hagyja őket a hengerfejek maximális teljesítménye, nem indulnak meg az ingereik a benzin szag belélegzése után.  

Nekik az infotainment a fontos, az applikációról indítható  masszázs. Nem zavarja őket ,hogy egyre nagyobb a távolság ember és gép között. Nyitottak az újtechnológiák iránt , felelőséget éreznek a környezetvédelem felé. viszont tetszenek nekik a régi . klasszikus formák, az emlékeik iránt érzett nosztalgia. Filmes, képregényes benyomásaiknak is szívesen engednek teret.

A GT electric névre keresztelt autó 518 lóerős ezzel a kiemelkedő teljesítményével sokat ráver elődjére, az eredeti Alfa Romeo Giulia GT-re ami csupán egy  192 lóerős motorral rendelkezett. Lekörözi még az Alfa Romeo Giulia Quadrifogliót is. Már csak egy hajszálnyira helyezkedik el a sebesség koordinátarendszerben az Alfa GTA-tól.

A Totem cég úgy kezdett neki a munkálatoknak ,hogy fogott egy 1970-es évekbeli Alfa Romeo GT Junior 1300/1600 , kézzel kezdték el hangolni és merevíteni a kasztnit ,hogy az új 518 lóerő ne tegyen benne  károkat. Ha nem megfelelően szerkesztenék a vázát az egész összeomlana.    

Azt mondják, hogy az eredeti alváznak csak 10 százaléka maradt meg, míg elöl egy új MacPherson felfüggesztés található, manuálisan állítható Bilstein lengéscsillapítókkal, hátul pedig egy alumínium multilink beállítás (ismét Bilsteinekkel), amely egy új hátsó segédkerethez csatlakozik.

 

Általánoságban érdemes megjegyezni az Alfa Romeo Giuliáról ,hogy 1962. június 27-én debütált Monzában a híres-neves versenypályán, ezzel is jelezvén, hogy sportlimuzinnak szánták a modellt. Bizony, a sarkos forma ne tévesszen meg, az Alfa Romeo az elsők között épített nagyteljesítményű – legalábbis akkori mércével – motort egy aránylag könnyű autóba. Mindezt szándékosan, hiszen már az 1960-as években is létezett az a rajongótábor, amelynek tagjai lelkesedtek az Alfa Romeo mondelljeiért. Nem kis szerepe van ennek persze a sportsikereknek, de nagyban hozzájárult a dizájn és a valóban sportos vezetési élmény, amit a márka termékei adtak.

Gubán Ádám

 

Forrás: 365 Oldtimer Museum

You may also read!

Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights