Az elektromos autózásban a BMW az iX-vel a luxus és vezetési élmény egyedülálló harmóniáját teremtette meg.
A kifejezetten elektromos meghajtásúra tervezett Sports Activity Vehicle (SAV) új kiadása megnövelt menetteljesítményt és jelentősen nagyobb hatótávolságot kínál. Az új BMW iX egy feltöltéssel már 700 kilométernyi (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé.
Többek között a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronika továbbfejlesztésével, valamint a kerékcsapágyak és a gumiabroncsok finomhangolásával a modell kombinált energiafogyasztása valós körülmények között 8 százalékkal javult.
Formaterve magával ragadó, robosztus és a Sports Activity Vehicle (SAV) modellek arányait hordozza. A karosszéria a lényegre összpontosít a letisztult, nagyméretű felületeivel. Látványos a frontrész és az újratervezett hűtőrács.
Újratervezték a világítást, továbbfejleszett LED-technológiás első fényszórókat kapott, kanyarfény-funkcióval és új városi fényekkel.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport Pro csomag. Sötét M Shadow Line első fényszórókat és hátsó lámpákat kapott. M emblémával ellátott, típus-specifikus hűtőráccsal, feketére fényezett külső visszapillantó-házakkal és exkluzív, 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákkal megfűszerezve.
Az első és a hátsó tengely egy-egy elektromos motort kapott, így az új iX mindegyik modellváltozata elektromos összkerékhajtással érkezik. Az xDrive45 maximális teljesítménye 408 lóerő, amely 5,1 másodperc alatti nulla-százas sprintet eredményez. Az xDrive60 maximális teljesítménye mostantól 544 lóerő, amelynek köszönhetően 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája mindkét modell végsebességét 200 km/óránál korlátozza.
M70 xDrive menettulajdonságai szó szerint lélegzetelállítóak. SPORT üzemmód, Launch Control rajtprogram, 659 lóerő és 1100 Nm forgatónyomaték. Az új iX M70 xDrive 3,8 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet, végsebessége 250 km/óra.
Az új iX xDrive45 akkumulátorának nagyobb energiasűrűségével és az összes modellváltozat esetében alkalmazott hatékonyságnövelő intézkedésekkel akár 40 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság is eredményezhető. Az adaptív fékenergia-visszanyerő rendszer is fokozza a hatékonyságot. A MAX RANGE funkció akár 25 százalékkal is képes megnövelni a hatótávolságot.
Az BMW új kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) 175 kW töltési kapacitású DC ultratöltést is lehetővé tesz. A másik két nagyobb modell esetében a maximális töltési kapacitás 195 kW.
Az intelligens vezetést támogató rendszerei is frissültek. Alapfelszereltség a Driving Assistant Plus csomag, amely 180 km/órás sebességig használható, Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go), automata fékező funkciót, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Front Collision Warning), valamint tolatási segédet (Reversing Assistant) és tolatókamerával együttműködő parkolóasszisztenst (Parking Assistant) foglal magában.
A BMW 8.5 operációs rendszer alapjain futó BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia nem csupán intuitív járművezérlést garantál (a BMW Ívelt Kijelző érintés-érzékeny funkciójának és a hangutasításokkal vezérelhető BMW Intelligent Personal Assistant technológiának köszönhetően), de számos olyan digitális szolgáltatáshoz is hozzáférést nyújt, mint például a videóstreaming és az utastéri játékélmény.