A Skoda a Skoda Franciaországgal együttműködve 16 járművet mutatott be az autós történelem 3 különböző évszázadából. Porte de Versailles-ban a Skoda 130 éves örökségét ünnepelte a 49. Retromobil kiállításon.
A 19. századból egy L&K Slavia bicikli replikát mutattak be 1897-ből, mellette egy 1903-as L&K BZ motorkerékpár volt látható, amit egy egyhengeres 331 cm3-es erőforrás hajtott, és több, mint 60 km/h-ás sebességre volt, vagyis még ma is képes! Az 1905-ös L&K CCR pedig a vállalat fejlődését hivatott szemléltetni.
Látható volt az első automobiljuk is, a L&K Voitture A, ami 1905 október 29-én debütált, 1005 cm3 –es motor hajtotta, 7 lóerő leadására és több, mint 40 km/h-ás végsebességre volt képes.
Az arany korszak: 1920-1940
A Skoda L&K 110 1929-ben mutatkozott be, miután a Laurin & Klement egyesült a Skoda Ipari Csoporttal 1925-ben. 1934-ben következett a Skoda Popular Sport Coupe – egy extrém ritka modell, csak öt darab készült belőle. A sort 1940-ben a Skoda Rapid OHV zárta a Popular testvér modellje ként, de jó légellenállású kasznival és 110 km/h-ás végsebességgel.
A háború után készült a Skoda 1201 STW több féle felépítménnyel, többek között mentőautó és szerviz autó is készült belőle. A legendás- mára dizájn ikonná vált – Skoda Felicia 1961-ben jelent meg. Négyhengeres motorja 1089 cm3-es volt, maximális teljesítménye pedig 50 lóerő, amivel egészen 130 km/h-ig gyorsíthatta az autót. Egy ilyen autó felújításában én is segédkeztem, nagy élmény volt. Ami még emlék ként megmaradt, a hátsó futómű, ami kanyarban borzalmasan elpattogott.
Azért a Skoda a jelent is meglengette, kezdve egy 2003-as Skoda Octavia WRC-vel, ami ma is kívánatos darab, de volt ott Skoda Superb Tour de France és egy Skoda Yeti Extreme Concept 2014-ből. Az abszolút mát pedig egy Skoda Enyaq és egy Skoda Elroq képviselte az elektromos érából.