A Skoda 130 éves járműipari történelmét ünnepelte a Retromobil kiállításon

In veterán
A Skoda 130 éve

A Skoda a Skoda Franciaországgal együttműködve 16 járművet mutatott be az autós történelem 3 különböző évszázadából. Porte de Versailles-ban a Skoda 130 éves örökségét ünnepelte a 49. Retromobil kiállításon.

A 19. századból egy L&K Slavia bicikli replikát mutattak be 1897-ből, mellette egy 1903-as L&K BZ motorkerékpár volt látható, amit egy egyhengeres 331 cm3-es erőforrás hajtott, és több, mint 60 km/h-ás sebességre volt, vagyis még ma is képes! Az 1905-ös L&K CCR pedig a vállalat fejlődését hivatott szemléltetni.

Látható volt az első automobiljuk is, a L&K Voitture A, ami 1905 október 29-én debütált, 1005 cm3 –es motor hajtotta, 7 lóerő leadására és több, mint 40 km/h-ás végsebességre volt képes.

A Skoda 130 éve

Az arany korszak: 1920-1940

A Skoda L&K 110 1929-ben mutatkozott be, miután a Laurin & Klement egyesült a Skoda Ipari Csoporttal 1925-ben. 1934-ben következett a Skoda Popular Sport Coupe – egy extrém ritka modell, csak öt darab készült belőle. A sort 1940-ben a Skoda Rapid OHV zárta a Popular testvér modellje ként, de jó légellenállású kasznival és 110 km/h-ás végsebességgel.

A Skoda 130 éve

A háború után készült a Skoda 1201 STW több féle felépítménnyel, többek között mentőautó és szerviz autó is készült belőle. A legendás- mára dizájn ikonná vált – Skoda Felicia 1961-ben jelent meg. Négyhengeres motorja 1089 cm3-es volt, maximális teljesítménye pedig 50 lóerő, amivel egészen 130 km/h-ig gyorsíthatta az autót. Egy ilyen autó felújításában én is segédkeztem, nagy élmény volt. Ami még emlék ként megmaradt, a hátsó futómű, ami kanyarban borzalmasan elpattogott.

A Skoda 130 éve

Azért a Skoda a jelent is meglengette, kezdve egy 2003-as Skoda Octavia WRC-vel, ami ma is kívánatos darab, de volt ott Skoda Superb Tour de France és egy Skoda Yeti Extreme Concept 2014-ből. Az abszolút mát pedig egy Skoda Enyaq és egy Skoda Elroq képviselte az elektromos érából.

A Skoda 130 éve

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights