Újabb passzív védelmi eszközzel növelhetik az utasok biztonságát az autókban, jön a láblégzsák

In autóipar, hír

A ZF Lifetec bemutatta az “Active Heel Airbag” rendszert, amely védelmet nyújt a súlyos lábsérülések ellen

Napjainkban minden újonnan forgalomba kerülő autóban kötelező felszereltség a légzsák. A legtöbb gyártó alapból már hat légzsákot szerel autóiba, de sok modell akár nyolc légyzsákkal is védheti utasait egy esetlegesen bekövetkező balesetben. A ZF Lifetec kifejlesztette a lábfej védelmét szolgáló láblégzsákot.

A legfontosabb védelmi rendszer a biztonsági öv, ha ezt nem használja és baleset részese lesz akkor a légzsákok nem tudják megvédeni vagy csökkenteni a sérülés mértékét, sőt súlyosabb sérülést is okozhat. Fontos, hogy az autóban utazók stabilan legyenek rögzítve a helyesen beállított ülésekbe. Ha ezeket a szabályokat nem tartják be rossz időben rossz helyre fog csapódni a tehetetlen test az autóban.

A fejlesztéseknek köszönhetően sok autóban már megtaláljuk a térdlégzsákot. Az ütközési energiát hivatott csökkenteni a térdeken, a combcsontokon át a csípőig. A védelem eléréséhez gondoskodni kell, hogy ütközéskor a lábak is stabilan helyezkedjenek el a lábtérben. De a lábfej még mindig nem kap elegendő védelmet, pedig súlyos sérüléseknek van kitéve.

Ha valaki nem fogadja meg a szakemberek és a gyártók vezetéstechnikai tanácsait és a helyes ülésbeállítást háttérbe helyezi a komfort javára akkor az alsó végtagok támasztási pontjai jóval távolabb esnek a biztonsági területektől. Ez miatt egy balesetben a tehetetlenül mozgó lábak súlyos sérüléseinek kockázatával kell számolni. Igaz ezek nem életveszélyes sérülések, de súlyos, akár életre szóló mozgásszervi károsodást is eredményezhetnek.

Az Active Heel Airbag biztosítja és stabilan tartja a sarokpontokat még távolabbra, kényelmesebbre állított üléshelyzetben is.

Az ütközési tesztek azt mutatták, ha a sofőr vagy az elől utazó hátratolja az ülést és kényelmesebb üléshelyzetet vesz fel, akkor egy másik, bizonytalan sarok érintkezési pontot hoz létre, ezzel növeli a sarkok távolságát a biztonságos területtől, így a láb helyzete már nem optimális és a térdlégzsák sem képes megvédeni az alsó végtagokat.

Az Active Heel Airbag közvetlenül a lábtérbe integrálható anélkül, hogy nagyobb beépítési helyet igényelne. Ütközés esetén a légzsák felfúvódik a jármű szőnyege alatt, ezzel biztosítva a szükséges sarokstabilitást. Az Active Heel Airbag beépítése szinte minden járműmodellbe lehetséges.

A tervek szerint 2028-tól lehetővé válik az Active Heel Airbag használata.

Forrás: https://de.motor1.com/news/750458/zf-lifetec-active-heel-airbag/

You may also read!

Toyota Le Mans

Egyedi festéssel készül a hétvégi Le Mans-i 24 órásra a Toyota

A japán gyártó 40 éve indult először a világ leghíresebb hosszútávú autóversenyén, az évforduló alkalmából az egyik GR010 Hybrid

Read More...
Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights