A ZF Lifetec bemutatta az “Active Heel Airbag” rendszert, amely védelmet nyújt a súlyos lábsérülések ellen
Napjainkban minden újonnan forgalomba kerülő autóban kötelező felszereltség a légzsák. A legtöbb gyártó alapból már hat légzsákot szerel autóiba, de sok modell akár nyolc légyzsákkal is védheti utasait egy esetlegesen bekövetkező balesetben. A ZF Lifetec kifejlesztette a lábfej védelmét szolgáló láblégzsákot.
A legfontosabb védelmi rendszer a biztonsági öv, ha ezt nem használja és baleset részese lesz akkor a légzsákok nem tudják megvédeni vagy csökkenteni a sérülés mértékét, sőt súlyosabb sérülést is okozhat. Fontos, hogy az autóban utazók stabilan legyenek rögzítve a helyesen beállított ülésekbe. Ha ezeket a szabályokat nem tartják be rossz időben rossz helyre fog csapódni a tehetetlen test az autóban.
A fejlesztéseknek köszönhetően sok autóban már megtaláljuk a térdlégzsákot. Az ütközési energiát hivatott csökkenteni a térdeken, a combcsontokon át a csípőig. A védelem eléréséhez gondoskodni kell, hogy ütközéskor a lábak is stabilan helyezkedjenek el a lábtérben. De a lábfej még mindig nem kap elegendő védelmet, pedig súlyos sérüléseknek van kitéve.
Ha valaki nem fogadja meg a szakemberek és a gyártók vezetéstechnikai tanácsait és a helyes ülésbeállítást háttérbe helyezi a komfort javára akkor az alsó végtagok támasztási pontjai jóval távolabb esnek a biztonsági területektől. Ez miatt egy balesetben a tehetetlenül mozgó lábak súlyos sérüléseinek kockázatával kell számolni. Igaz ezek nem életveszélyes sérülések, de súlyos, akár életre szóló mozgásszervi károsodást is eredményezhetnek.
Az Active Heel Airbag biztosítja és stabilan tartja a sarokpontokat még távolabbra, kényelmesebbre állított üléshelyzetben is.
Az ütközési tesztek azt mutatták, ha a sofőr vagy az elől utazó hátratolja az ülést és kényelmesebb üléshelyzetet vesz fel, akkor egy másik, bizonytalan sarok érintkezési pontot hoz létre, ezzel növeli a sarkok távolságát a biztonságos területtől, így a láb helyzete már nem optimális és a térdlégzsák sem képes megvédeni az alsó végtagokat.
Az Active Heel Airbag közvetlenül a lábtérbe integrálható anélkül, hogy nagyobb beépítési helyet igényelne. Ütközés esetén a légzsák felfúvódik a jármű szőnyege alatt, ezzel biztosítva a szükséges sarokstabilitást. Az Active Heel Airbag beépítése szinte minden járműmodellbe lehetséges.
A tervek szerint 2028-tól lehetővé válik az Active Heel Airbag használata.
Forrás: https://de.motor1.com/news/750458/zf-lifetec-active-heel-airbag/