Vissza az alapokhoz, az Opel és a Citroen érintőképernyő nélküli autókat kínál

In autóipar, Téma

Ha nem hiányzik Önnek vagy nincs kedve állandóan a kijelzőt tapizni és el tudja képzelni az autózást alufelni nélkül, akkor van egy jó hírünk. Az Opel és a Citroen csatlakozik a Daciahoz és ’fölösleges’ extrák nélkül kínál autókat jóval olcsóbban.

Szinte valamennyi autógyártó lemondott az egyszerűbb, funkcionális autók értékesítéséről, kénytelenek tartani a trendet. A felmérések alapján azonban kimondható, hogy igenis van igény az olcsóbb, egyszerűbb autókra, amelyekben nincsenek kötelezően beépített divatextrák, amivel az árakat növelik. Ilyen az érintőképernyő, az alufelni, a hátsó elektromos ablakemelő vagy éppen az automata légkondi.

Néhány népszerű márka megtalálta a módját, hogy funkcionális új autókat adjon el és pénzt spróloljon a vásárlóknak. A Dacia a legjobb bizonyíték, hogy az egyszerű is jó és most a Stellantis konszernhez tartozó két gyártó hasonló megoldást kínál.

Elsőként a Fiat jelent meg központi érintőképernyő nélkül 2025-ben. Az Opel az alap Fronterát infotainment rendszer nélkül kínálja, akárcsak a Citroënt a C3 Aircross-t.

Egyszerűen megvalósítható, mivel ez a két autó is ugyanarra a platformra épül, mint a Fiat Grande Panda, így műszakilag nincs nagy eltérés. Mindhárom modell telefontartóval van felszerelve, amely az érintőképernyő helyén található.

A francia jármű műszerfala néz ki a legjobban, mert nem olcsó hatást keltő műanyag panellal fedik el a kijelző helyét, mint az Opelben. Ezeknek a megfizethető európai autóknak az egyszerűsége túlmutat a középső képernyő megszüntetésén. Igénytől függően továbbra is kézi váltót, hagyományos kéziféket, sőt hátul kézzel tekerhető ablakokat adnak, természetesen acélfelnivel.

Mivel nincs központi képernyője így visszakerültek a klíma vezérléséhez a hagyományos kapcsológombok. Mindent persze nem áldoznak be, hiányzik ugyan az infotainment rendszer, de a műszerfalat egy digitális képernyő adja. A Dacia továbbra is az egyszerűség híve analóg, mutatós műszercsoportot szerel a legtöbb autójába.

Egyesek elavultnak találhatják, hogy egy 2025-ös autó ilyen spártai felszereléssel jelenik meg. De nézzük egy másik szemszögből. Ezek az alapmodellek olyan vásárlókat céloznak meg, akik a lehető legolcsóbb szeretnének új autót venni. Aki továbbra is modern extrákat szeretne, akkor magasabb felszereltségi szintet kell választania és meg kell fizetnie a felárat. Nincs azzal semmi baj, ha nagyobb a választék. A kevesebb néha több.

Forrás: https://de.motor1.com/news/752321/opel-citroen-basisversionen-ohne-touchscreen/

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

digitális világítás

A digitális világítás nagyobb biztonságot nyújt

Michael Kruppa, az Audi elsőszámú világításfejlesztés vezetője, több mint tíz éve felelős a különböző fejlesztési területekért. Fejlesztőcsapatával együtt kulcsszerepet

Read More...
üzemanyagár

Ma még drágult, holnap kicsit csökken az üzemanyag ára

A héten a gázolaj 24 forinttal drágult, elvileg az Oroszországgal szembeni szankciók miatt, de valószínűleg a százhalombattai tűzeset is

Read More...
Peugeot 106 Superbike

Őrült házasság a Peugeot 106 és egy superbike találkozása

Személyesen nem ismerjük Brad Holmes youtubert, de megsüvegeljük merészségéért és kitartásáért. A derék angol fiatalember ugyanis azt vette a

Read More...

Mobile Sliding Menu

×
Verified by MonsterInsights