Az új légzsák nagyobb, mint a korábbi változat, amelyet a gyalogosok védelmére terveztek.
-
Az új Foresterben a világon elsőként, kifejezetten kerékpárosok sérüléseinek csökkentésére tervezett légzsák található.
-
A védelmi eszköz korábban csak a gyalogosokat védte, de a fejlesztéseknek köszönhetően mindkét védtelen csoportot óvja.
-
Ez az életmentő funkció egyelőre csak Japán belpiacos modellben lesz elérhető, az exportra készülő modellekbe nem tudni mikortól szerelik.
Az autók védelmi-biztonsági rendszere nagy utat tett meg. Korábban a műszerfal borítás nélküli acélból készült és a biztonsági öv is csak opcionális volt. A rengeteg fejlesztés ellenére senki se akarjon balesetet szenvedni, függetlenül attól, hogy a járműve mennyi passzív védelmi eszközt tartalmaz. Ha baleset történik, a légzsákok egyértelmű és bizonyított védelmet biztosítanak. Az tervezéseknek köszönhetően a Subaru továbbfejlesztett kerékpáros külső légzsákot épít a facelift Foresterbe, de egyelőre csak a Japán belpiacos autók számára.
2016-ban a japán márka bemutatta a gyalogos biztonsági légzsákot, amelyet akkor valamennyi modelljébe szerelt. Ez a légzsák egy gyalogos gázolás esetén a motorháztető közepén fújódott fel, ezzel egy puhább becsapódási felületet biztosított a gyalogos fejének. A kerékpárosok viszont magasabban vannak a talajtól, így egy balesetnél nem kaptak elég védelmet.
A probléma megoldása érdekében a Subaru a légzsákot továbbfejlesztette, így a szélvédő előtti részen és az oldalain is felnyúlik. Ezzel védi a kerékpárosokat az A-oszloptól, amely az autó egyik legerősebb része. A nagyobb méretű középső elem jóval nagyobb, így a gyalogosok védelmét is jobban szolgálja. A Subaru szerint ez az első ilyen légzsák a világon. Reméljük minél szélesebb körben elterjed a gyártóknál!
Forrás: https://www.carscoops.com/2025/04/new-subaru-airbag-catches-cyclists-before-the-windshield-does/