X
    Categories: bemutató

Kedves Nissan Roox, valahogy gyere el Európába! Mi megveszünk!

Az új Nissan Roox Kei Car már kapott egy 12,3 hüvelykes kijelzőt, a megjelenése mindent visz, a hajtásán is csiszoltak, valamint jóval csendesebb lett az elődjénél.

A Nissan pénteken bemutatta az új Roox-ot Japánban. A Roox a Nissan  belföldi sikerének egyik alapköve. A negyedik generációs Roox játékos, új dizájnt, tágasabb és igényesebb utasteret, innovatív vezetéstámogató technológiák sorát, valamint csendesebb és hatékonyabb vezetési élményt kínál. A modell várhatóan még idén forgalomba kerül Japánban.

És milyen érdekes, hogy a Japán dizájn mennyivel közelebb áll az európai szemhez és szívhez. Emlékszünk még a Sang Yong vagy egyes kínai márkák szörnyszülötteire, amiket a hazájukban szerettek. Aztán persze beszereztek néhány európai dizájnert, vagy egyenesen itt nyitottak tervező központokat, és számunkra is emészthető, majd pedig szerethető modellek születtek. De például a Nissan Roox tekintetében szó sincs európai forgalmazásról! Sajnos!

Mégis annyira aranyos, annyira kedves! Nem nagyon láttam még ehhez foghatót! Ja, de! A Verdákban. Csak az egy rajzfilm… Na jó, ennyi kitérő után térjünk vissza az új Roox jellemzőihez.

A kis Roox több olyan funkciót is kínál, ami inkább a nagyobb szegmensre jellemző A legfontosabb új funkciók a következők:

  • Integrált 12,3 colos infotainment kijelző
  • Intelligens 360 fokos parkolókamera (mozgótárgy-észleléssel, 3D nézettel, széles látószögű kilátással az elülső részen és láthatatlan motorháztető-nézettel).
  • NissanConnect és beépített Google rendszer elérhető.
  • Kategóriaelső, 2315 mm-es belső hossz, amelyben kényelmesen elfér négy felnőtt.

Elődjéhez hasonlóan az új Rooxot is a Nissan tervezte és fejlesztette az NMKV – a Nissan és a Mitsubishi Motors közös vállalkozásának – irányításával.

Játékos, vidám dizájn

Az új Roox a „Roomy×Max” dizájnkoncepción alapul – innen ered a Roox név ihletője –, amely a kei car előírásokon belüli méretmaximalizálást hangsúlyozza. A sok helyen megjelenő lekerekített négyzet motívum a tágasságot és a játékosságot szimbolizálja.

 A belső teret a „Breeze” koncepció köré tervezték, amelynek célja egy pihentető tér kialakítása kellemes légáramlással és fénnyel, hasonlóan egy nappalihoz. A Nissan tervezői a tényleges teret meghaladó nyitottság érzetét kívánták megteremteni. A játékos, lekerekített négyzet motívum bent a fejtámlákon és a sebességmérőn látható.

A műszerfalon helyet kapott integrált 12,3 hüvelykes infotainment kijelző – amely újdonság a kei autók között. Összesen 17 féle fényezés közül választhatunk… Akarom mondani, választhatnak szerencsés japán embertársaink. A kéttónusú kombinációt például „Karahafu”-nak hívják, és a hagyományos japán építészet tetején található ívelt oromzat ihlette. 

Széles-tágas a tér

A belső hosszúság 115 mm-rel megnőtt az előző generációhoz képest, elérve a kategóriaelső 2315 mm-t, tágas környezetet biztosítva négy felnőtt számára. A hátsó ülések térdtere is a kategória legjobbja, bőséges helyet biztosítva a felnőttek kényelmes üléséhez, a gyerekeknek pedig lehetővé, hogy felálljanak vagy akár átöltöztessük őket, persze nem menet közben. Bár ha Magyarországra hoznák… A raktér 675 mm-es hosszúsággal büszkélkedhet, és akár négy darab 48 literes bőrönd befogadására is alkalmas.

 

És praktikus?

A hátsó tolóajtó 650 mm-re nyíilik. A hátsó ülések akár 320 mm-rel is elcsúsztathatók, így a vezető kényelmesen elérheti a hátsó utasoldalon ülő gyermekeket. A raktér könnyen elérhető a hátsó ülés vállrészén található egyfunkciós karnak köszönhetően, amely lehetővé teszi az ülés előre-hátra csúsztatását. Több praktikus zárható és nyitott rekeszt is találunk.

Továbbfejlesztett vezetési élmény és csendesebb utastér

A motor hatékonyabb és csendesebb lett. A fejlettebb hangszigetelés miatt pedig az utazás is csendesebb, komfortosabb, mint az előddel. Az ülések puha, rugalmas Melange szövettel vannak bevonva, hasonlóan a kanapékhoz, ami fokozza a kényelmet és hozzájárul a nappali (picike nappali, inkább spejz J ) hangulatához. A hátsó üléseket nemcsak a testnyomás egyenletesebb elosztása érdekében tervezték újra, hanem nagy sűrűségű uretánt is tartalmaznak a jobb rezgéscsillapítás érdekében, tovább javítva a rugózási kényelmet.

Fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerek

Az új Roox fejlettebb vezetéstámogató rendszereket kínál, amelyek segítik a tájékozódást, és megkönnyítik a parkolást, a keskeny utakon és kereszteződésekben való vezetést. A kei autók történetében elsőként az Intelligens Around View Monitor mostantól tartalmazza az Invisible Motorhome View funkciót, amely virtuális képet nyújt a vezetőnek a motortérből, így könnyebben észreveszi azokat a veszélyeket, amelyek általában nem lennének láthatók. Emellett 3D nézettel is rendelkezik, amely intuitív háromdimenziós képet ad a környező körülményekről, valamint széles látószögű elülső nézettel a kereszteződésekben való jobb láthatóság érdekében.

A népszerű ProPILOT mellett az új funkciók közé tartozik az Intelligens Vészfékezés, amely a kereszteződésekben érzékeli a gyalogosokat és a szembejövő járműveket, hogy segítsen elkerülni az ütközéseket. Ezenkívül elérhető az Intelligens Holttérfigyelő (BSI), amely sávváltáskor segít elkerülni az ütközést a hátul átlósan haladó járművekkel; az Intelligens Holttérfigyelő (BSW), amely a hátulról közeledő járműveket érzékeli; valamint a Hátsó Keresztirányú Forgalomfigyelő (RCTA), amely hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha tolatás közben az autó mögött keresztezi az utat.

NissanConnect infotainment rendszer

Van itt még NissanConnect csomag is, ami támogatja  a Google Térképet, a Google Asszisztenst és a Google Play-t. Opcionális menetrögzítővel párosítva egy új Remote Photo Shot szolgáltatás is elérhető, amely lehetővé teszi a jármű távoli megfigyelését a tulajdonosok okostelefonjain keresztül.

Az új Nissan Roox augusztus 23-tól lesz látható a vállalat globális központjának galériájában, Jokohamában, Japánban, az értékesítés pedig ősszel indul.

 

És az ára? Hihetetlen!

A kínálat indulóára körülbelül 1,6 millió japán jen lesz,ami MNB középárfolyamon nagyjából  3.676.640 forint. Ennyiért nálunk egy normális használt autót is nehezen kapni…

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ifj. Wischin Tibor:

This website uses cookies.