X
    Categories: bemutató

Az új T-Roc: a kőszikla, ami odacsap

  • Kőszikla Úr, Önből már tényleg több, mint kétmillió példány elkelt?

  • Hát igen, elég népszerű vagyok. Szeretnek az autósok. És most még jobb lett a szívem (motor), gyártási minőségem, a bátyáimtól kaptam egy-két hasznos kütyüt, és könnyebb lesz a leendő gazdámnak kiválasztani a számára megfelelő felszereltséget.

A Volkswagen T-Roc egy igazi sikersztori! Emlékszem, mikor a Graphisoftban az egyik kedves barátom vásárolt egy újat – metálkéket – hú de jól nézett ki! Nagyon elégedett volt vele. El is adtak belőle több, mint 2 milliót.

És most itt az új széria. Elképesztően jól néz ki! Nagyon VW! Nagyon német!

Azt írják a gyáriak, hogy a 2. generációt teljesen nulláról fejlesztették. Kiváló minőségű beltér, akár 13 hüvelykes (33 cm) infotainment képernyő, társalgószerű hangulatvilágítás. Innovatív hajtásrendszer. Sok vezetéstámogató asszisztens jött magasabb kategóriából. De lássuk a részleteket!

Dizájn

Maradt a T-Roc-ra jellemző kupészerű hátsó rész, viszont az autó 12 cm-rel hosszabb lett. Ez nagyon jót tesz az arányoknak. Igazán sportos, igazán mokány.

A középen csíkban összeérő, két oldalt felhúzott fényszórók, nagyon dinamikusak. A hatalmas fekete hűtőmaszk pedig jót tesz majd a belső sávban. Az első spoiler egyszerre ízléses és erőtől duzzadó. Oldalról a sárvédőívek szépen, erőteljesen domborulnak, a magas övvonal az amerikai roof chop-okat idézi. (Olyan gyönyörű amerikai autók voltak, amelyeknek a tetőoszlopait lerövidítve jóval lejjebb vitték a tetejét, így kölcsönözve nekik rendkívül sportos külsőt.) A képen látható alufelnik is igen tetszetősek.

A T-Roc hátulja igen izmosra sikeredett. Ezzel a megjelenéssel nagyobb ligában is játszhatna. Szép a lámpák formája, elhelyezkedése. És a diffuzor imitáció is a helyén van. Remélem, azért az R változatnál ez nem csak imitáció lesz!

Az új LED-es fényszórók elöl alapfelszereltségként járnak. Az IQ.LIGHT LED mátrix fényszórók extraként elérhetők (Németországban alapfelszereltség az R-Line és Style modellekhez), és egy keskeny fénycsíkkal kapcsolódnak a fehér megvilágított Volkswagen logóhoz. A T-Roc hátulján egy folyamatos LED-es keresztléc is található, pirosan megvilágított Volkswagen logóval (felszereltségtől függően).

 

 

A belső

Fejlődött a belső tér is mind minőségben, mind technológiában. Az újonnan fejlesztett műszerfal kárpit és a háttérvilágítás igyekszik társalgó hangulatot teremteni – bár 180-nál ez nem biztos, hogy odaillő. A Tiguantól és Tayrontól lecsorgott a vezetési élményvezérlő, amellyel többek között a vezetési profilok kiválasztására és a hangerő szabályozása is lehetséges, illetve elérhető a head-up display.

Az új T-Roc-ban a 12 cm-es növekedésnek köszönhetően, ha elől 185 cm-es sofőr ül, mögötte még kényelmesen elférnek hasonló termetű utasok. A Style változatban pedig már elérhető lesz egy elektromosan állítható, 14 irányban állítható, masszázsfunkcióval ellátott ergoActive ülés is.

A csomagtartó térfogata a hátsó ülések háttámláinak magasságáig megpakolva 30 literrel 475 literre nő.

Mivel a T-Roc is az MQB platformot használja, ezért profitál a Tiguan és Tayron hardver és szoftver fejlesztéseiből. Ezek közé tartozik a Travel Assist új fejlesztési szakasza. Nemcsak az automatikus sávváltásokat támogatja, hanem még előrelátóbban reagál a sebességkorlátozásokra vagy azok feloldására.

Az új T-Roc-ban most először elérhető a Park Assist Pro.  Ez a rendszer a memóriafunkciót használja a betanított és így teljesen automatikus parkolás biztosítására akár 50 méteres távolságig, és lehetővé teszi a jármű okostelefonnal történő be- és kihajtását a parkolóhelyekről. Opcionális  a kiállásfigyelmeztető rendszer, ami az ajtók kinyitása előtt jelez az utasoknak, hogy hátulról autók vagy kerékpárok közelednek.

 

A motorok (A moToRoc)

 Az új T-Roc először csak két 48 V-os mild hibrid hajtással érhető el: (1.5 eTSI)  85 kW (116 LE)  és 110 kW (150 LE)  teljesítménnyel . Ezeket két, teljesen új fejlesztésű full hibrid hajtásrendszer követi. Ezek csak első kerék hajtásúak lesznek. Az elődmodellhez hasonlóan az új T-Roc később 4MOTION összkerékhajtással is érkezik – a 2,0 literes TSI motorral kombinálva, amely szintén mild hibrid (mHEV) lesz. A jövőben a legerősebb változatként egy T-Roc R is elérhető érkezik, amit nagyon várunk! Minden 1.5 és 2.0 mild hibrid 7 sebességes duplakuplungos sebességváltót kap.

Új változatok. Az új T-Roc felszereltségi mátrixa mostantól áttekinthetőbben strukturált és ügyfélközpontú lesz. A konfiguráció lehető legegyszerűbbé tétele érdekében a Volkswagen a négy felszereltségi változatban kombinálta a standard és az opcionális egyedi funkciókat és csomagokat. A csomagok pontosan az ügyfelek preferenciáihoz igazodnak, így a standard és az opcionális felszerelések letisztultabb kínálatát adják. A kínálat az alap Trend változatból (a költséghatékonyságra és a funkcionalitásra összpontosítva), a Life csomagból (a funkcionalitásra és a kényelemre összpontosítva), valamint a két csúcsváltozatból, a Style-ból (a dizájnra és a technológiára összpontosítva) és az R-Line-ból (a sportosságra összpontosítva) áll.

Az új T-Roc összesen hatféle fényezéssel kérhető: tiszta fehér, farkasszürke metál, valamint az új fényezések: kanárisárga, lángvörös metál, égi kék metál és grenadilla fekete metál. A tető kétszínű fekete színben is elérhető. Ezenkívül a T-Roc összes változata vonóhoroggal is rendelhető, amelynek maximális vonórúd-terhelése (80 kg), így nehéz elektromos kerékpárok szállítására is alkalmas.

Egy autó Európából Európának. 

A T-Roc első generációja 2017-ben került piacra, és gyorsan elterjedt. A 2022-es modellévben frissítés következett. Tavaly mintegy 292 000 új járművásárló választotta Európa-szerte a kompakt univerzális autót, amelyet a Lisszabon melletti Palmela portugáliai üzemében gyártanak. A mai napig összesen több mint kétmillió darabot adtak el belőle. Ez teszi a T-Rocot a Tiguan után a világ legsikeresebb Volkswagen SUV-jává.

Az új T-Roc előértékesítése Németországban augusztus 28-án kezdődik, a piaci bevezetés pedig novemberre várható. Az 1.5 eTSI 85 kW/115 LE teljesítményű változatának ára 30 845 eurótól kezdődik, ami 12,2 millió forintnak felel meg.

 

Videó az új T-Roc- ról :

 https://youtu.be/xwZU2YOH8m0

 

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ifj. Wischin Tibor:

This website uses cookies.