Az Audi Milánóban egy igazán meggyőző elektromos roadster koncepciót mutatott be. A Concept C tető megoldása a kupé eleganciáját ötvözi a nyitott tető szabadságélményével. A sportkupé lényege – és az Audi új formatervezési iránya – a letisztultság, a minimalizmus.
Elölről a függőleges váz adja az orr lényegét, amelyből a titán fényezésű jármű teljes szerkezeti térfogata kifejlődik. Az Auto Union Type C (1936) és a harmadik generációs Audi A6 (2004) által ihletett, letisztult, függőleges forma elég erőteljes jelenlétet kölcsönöz majd az autobahnon, mondhatni, nagy a „leszorító ereje”.
A roadster arányai a központi akkumulátor-elrendezésből adódnak, az utastér messze hátranyúlik és hozza a klasszikus sportkocsi formát.
Az Audinál először alkalmazott elektromosan lenyitható keménytető két tetőelemből áll, és lehetővé teszi a jármű monolitikus formájának megőrzését, miközben nyitott tetős vezetési élményt is biztosít.
Hátul a letisztult felületek és a vízszintes lamellák hangsúlyozzák az autó sportos jellegét.
Az egyedi világításról a fényszórókban elhelyezett négy vízszintes elem gondoskodik elől és hátul egyaránt.
Belül is a minimalizmus társul a prémium minőséggel. A 10,4 colos, kihajtható középső kijelző jól illeszkedik ebbe a stílusba. A kormánykeréken és a középkonzolon található haptikus kezelőszervekkel együtt a dizájn egyértelmű és precíz felhasználói interakciót biztosít.
Az Audi a jövőben arra fog összpontosítani, ami a legfontosabb: a letisztultság, a technológia, az intelligencia és az érzelmek félreérthetetlen kombinációjára. Az Audi Concept C egy új formatervezési filozófia kezdetét jelenti, és ezáltal meghatározó pillanatot jelent a négykarikás márka számára. Előrevetíti a jövőbeli sorozatgyártású modellt, és további modelleket is meghatároz majd.
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére