Spoilerek, egyedi alkatrészek gyártása / Manufacture of unique parts or spoilersA Porsche Cayenne lesz az első szériában vezeték nélkül tölthető elektromos autó? - Autósajtó

A Porsche Cayenne lesz az első szériában vezeték nélkül tölthető elektromos autó?

In elektromos autók
Porsche Cayenne

Nagyon szeretem, mikor a kocsiban a telefonomat csak beleteszem a tartóba, és már tölti is. Nem kell kábellel bíbelődni. Nagyon kényelmes és nagyon biztonságos. Milyen klassz lenne ez autóval is.

Ezen már sokan dolgoznak, de a Porsche most azt ígéri, ők lesznek az elsők, akik megoldásukat piacéretté teszik. Töltőjük egydobozos, vagyis a padlóra szerelt dobozon kívül nincs szükség több egységre.

Porsche Cayenne

De ehhez autó is kell ám. Egy Nissan Leaffel egyelőre hiába állok a padlóegység fölé, nem sok minden fog történni. Az új elektromos Cayenne lesz az első olyan Porsche modell, ami tudja az indukciós töltést. Ennek világpremierje 2025 végén várható.

A töltőegységek forgalmazása 2026-ban indul a Porsche központokban és a Porsche Shopban. A müncheni IAA Mobility kiállításon pedig egy fluoreszkáló festékkel ellátott prototípus mutatja be az innovatív technológiát.

Porsche Cayenne

„A könnyű használhatóság, a mindennapi használatra való alkalmasság és a töltőinfrastruktúra továbbra is döntő tényezők az elektromos mobilitás elfogadottságát tekintve” – mondja Dr. Michael Steiner, a kutatásért és fejlesztésért felelős alelnök és igazgatótanács tagja. „Büszkék vagyunk arra, hogy az induktív töltés hamarosan sorozatgyártásban is elérhető lesz a Porsche-nál. Az elektromos autó otthoni töltése még soha nem volt ilyen egyszerű és kényelmes.”

Az indukciós töltő maximális töltési teljesítménye 11 kW, az energiahálózatból az akkumulátorba történő átvitel hatásfoka akár 90 százalék is lehet.

Nagy potenciál az induktív töltésben

A tisztán elektromos Porsche-k töltési folyamatainak körülbelül 75 százaléka otthon történik. Ez a sportautó-gyártó elemzésének eredménye. Az induktív töltésben rejlő potenciál ennek megfelelően nagy. A felhasználóbarát Porsche vezeték nélküli töltőpad (hosszúság/szélesség/magasság: 117/78/6 centiméter) garázsban, fedett parkolóban vagy nyitott parkolóhelyen is felszerelhető, és a hálózatra csatlakoztatható. A szokásos módon a Porsche telepítési szolgáltatása is segíti az ügyfeleket: megrendelés esetén egy villanyszerelő telepíti és üzembe helyezi az induktív padlólapot.

Porsche Cayenne

Az érintésmentes töltéshez hardverre is szükség van az autón. Az új Cayenne Electric (belső rövidítés: E4) lesz az első modellsorozat, amely opcionális Porsche Wireless Charging előkészítéssel és Porsche Wireless járműrendszámtáblával rendelhető. A kőfelverődésektől és az időjárás hatásaitól védett vevőegység a jármű alvázában, az első kerekek között található. A töltési folyamathoz a Cayennel ezután csak a padbox fölé kell parkolni. A két töltőegység közötti érintésmentes energiaátvitel néhány centiméter távolságon belül történik. Ennek érdekében a Cayenne automatikusan leereszkedik. Az alaplemez mozgásérzékelővel és idegen tárgy-érzékeléssel rendelkezik. A töltési folyamat automatikusan megszakad, ha élőlény kerül a jármű és a padlólemez közé, vagy ha egy fémtárgy fekszik rajta és felmelegszik.

Porsche Cayenne

A Porsche vezeték nélküli töltés integrálva van a My Porsche alkalmazásba, így a töltési folyamatok nyomon követhetők és több jármű is regisztrálható. A Surround View parkolási funkció speciális nézete megkönnyíti a Cayenne optimális töltési pozícióba kormányzását. Amint a jármű eléri a padlólemez feletti parkolási pozíciót és behúzza a rögzítőféket, megkezdődik a töltési folyamat. A vezeték nélküli töltéshez az AC töltésből ismerős kényelmi funkciók, mint például az időzített töltés előkondicionálással, szintén elérhetők.

A jó 50 kilogrammot nyomó padbox alapfelszereltségként LTE és WLAN modullal van felszerelve, így a távoli szoftverfrissítések és az infrastruktúra-támogatás a jövőben is garantált. A Porsche vezeték nélküli töltés először Európában indul 2026-ban. A világ többi piaca is ezt fogja követni.

Az induktív töltés működése részletesen

Az induktív töltés okostelefonokból, de elektromos fogkefékből is ismert. Az energia a levegőn keresztül mágneses mező segítségével kerül átvitelre. Erre a célra egy rézből és ferritekből készült adótekercs található az alaplapban. Ezen a tekercsen váltakozó áram folyik át, amely mágneses mezőt generál.

 

A Porsche innovatív koncepciója ultraszéles sávú technológiát használ a jármű padlódoboz feletti relatív helyzetének meghatározására. Amikor a jármű elérte az optimális parkolási pozíciót, a vezető tájékoztatást kap. A jármű szekunder tekercsében, amely vevőegységként működik, a mágneses mező váltakozó áramot generál. Egy egyenirányító ezt egyenárammá alakítja, amelyet a Cayenne nagyfeszültségű akkumulátora tárolni tud.

Időjárásálló és széles körben tesztelt

A Porsche vezeték nélküli töltőalap kültéri használatra is alkalmas. Minden alkatrész védve van az esőtől és a hótól. Még a padlólapon való áthajtás sem okoz jelentős károkat. Az elektromágneses sugárzás töltés közben a jármű alvázára korlátozódik. Kiterjedt – többek között a TÜV Süd által végzett tesztek – megerősítették a rendszer robusztusságát. Ezenkívül a padlólap CE és UL tanúsítvánnyal rendelkezik, azaz megfelel az EU és az USA biztonsági és környezetvédelmi követelményeinek.

 

Új dimenzió a gyorstöltésben

A Macanhoz és a Taycanhoz hasonlóan, amelyek korábban 270, illetve 320 kW-tal vezető szerepet töltöttek be kategóriájukban, a Cayenne egyenáramú töltési teljesítménye állítólag eléri a 400 kW-ot. Ez azt jelenti, hogy a Cayenne például optimálisan tölthető bármelyik Porsche Charging Lounge-ban. 

Feltűnően álcázott prototípus fluoreszkáló festékkel

Első hivatalos brit bemutatóján a Cayenne feltűnő fóliájával vert fel nagy port. A müncheni IAA bemutatóautó most egy nagyon hasonló, fluoreszkáló fényezésű modell lesz látható. Amint töltést kap, izgalmas karosszériakép jön létre élénk színű felületekkel: a Style Porsche tervezte a dinamikus álcázómintát, egyes festékrészeket szándékosan kihagytak, és sötétek maradtak. Viszont öt színtónus, a kéktől az ibolyakékig, célzottan vezérelhető.

Porsche Cayenne

Az innovatív bevonat több mint 25 rendkívül vékony rétegből áll. Ezek közé tartoznak a vezetőképes alapozók, az elektróda- és szigetelőrétegek, valamint maga a színes pigmenteket tartalmazó elektrolumineszcens anyag, ami váltakozó feszültség alatt fényt bocsát ki. Ezenkívül több mint 15 réteg átlátszó lakkréteg található rajta. Összesen 100 liter átlátszó lakkot vittek fel. Több mint 30 csiszolási ciklus és több mint 500 méter kábel teszi különlegessé a Porsche legújabb showcarját.

Az innovatív prototípus először az IAA MOBILITY kiállításon lesz látható, amelyre 2025. szeptember 9. és 14. között kerül sor Münchenben.

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

Opel

Az Opel múltja és jövője a zaragozai „Opel Love” kiállításon

Több, mint 25 ikonikus tárgy és autó szimbolizálja az Opel több mint 150 éves történetét. Az első Opel autó,

Read More...
gokart

GRAND SLAM!

Gokartos élménybeszámoló Vida Benitől… RMC Hungary és MNASz Országos Gokart Bajnokság VI. forduló Visonta Sziasztok! Hogy miért Grand Slam? Nem tenisz! Ezt

Read More...
Toyota WRC

Egy újabb kettős győzelemmel ismét világbajnok a Toyota a WRC-ben

Kalle Rovanperä és Elfyn Evans végzett a Közép-Európa-rali első két helyén, amivel a Toyota behozhatatlan előnyre tett szert a

Read More...

Mobile Sliding Menu

×
Verified by MonsterInsights