X

Opel Mokka GSE: 281 lóerővel már sportkocsi?

Az  IAA Mobility 2025-ön bemutatták az új Opel Mokka GSE-t. Az autó 281 lóerőt és 345 Nm-t tud, végsebessége 200 km/h, és ettől már sportkocsi. Bár az 5,9 0-100 gyorsulás tényleg jó adat, de nálam egy ilyen kisebb sportkocsi nem 1600 kg-ot nyom. Viszont azt el kell ismerni, hogy villanyautó viszonylatban ez egy jó érték.

Elektromos autók között én inkább őt hívnám házon belülről sportkocsinak, de ezt mindenki döntse el maga. Az autó WLTP szerinti fogyasztása 18,5 kWh/100 km, az akksi pedig 54 kWh-s. Az alap modell ezzel akkumulátorral 400 kilométerre megy, itt ez jóval kevesebb lesz.

És amit a német/francia Opelnél nagyon fontosnak tartanak, az a választási szabadság: lehet lízingelni havi 399 eurótól (kb. 157.200 HUF), előfizetni havi 499 eurótól(196.600 HUF ), vagy meg is lehet venni potom 47300 euróért (18,6 millió HUF). Tehát „akik értékelik a rövid távú rugalmasságot, az Opel és partnere, a FINN praktikus autó-előfizetésben kínálja az új Mokka GSE-t. Itt az ügyfelek havi 499 eurós díjtól élvezhetik az egyedülálló Mokka GSE-t, és átélhetik az igazi OMG! GSE érzést.” Vagyis: „Nem lesz semmid, de boldog leszel!” , ez itthon még nem annyira népszerű, de kicsit odébb már nagyon.

A Mokka GSE pilótája három különböző vezetési mód közül választhatnak: „Sport”, „Normál” és „Eco”. A rally-s hátteret Torsen többtárcsás, részlegesen önzáró differenciálmű, speciálisan tervezett tengelyekkel és új, dupla hidraulikus lengéscsillapítókkal ellátott alváz bizonyítja. A széria Mokka GSE összes nagyfeszültségű alkatrésze, mint például a motor, az inverter, az akkumulátor és a kábelköteg, a Mokka GSE Rallyból származik. A kormányrendszert, az alvázat és a fékeket is különösen sportosra tervezték az Opel elektromos raliban szerzett tapasztalatainak köszönhetően.

A rali prototípus által ihletett GSE-specifikus betétek díszítik a kompakt elektromos autó első kötényét és hátulját. A biztonságos tapadást 20 colos könnyűfém keréktárcsákra szerelt Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20 gumiabroncsok adják– a rövid féktávot pedig a sárga GSE négydugattyús féknyergek segítik.

Elől Alcantara GSE Performance üléseket találunk  integrált fejtámlákkal. A Mokka GSE számára újonnan kifejlesztett kormánymű és a felül és alul lapos kormánykerék közvetlen visszajelzést ígér, a pedálok alumíniumból vannak, mint a régi Corsa GSI-ben.

A sofőr kijelzője 10 colos és sokféleképpen testreszabható, a középső képernyő további információkat tartalmaz, mint például a GSE teljesítményadatai, a G-erő kijelzője, a gyorsulási értékek, az akkumulátor-kezelési adatok és sok más. Felszereltséget tekintve alap például az Intelli-Lux Matrix fényszóró, a tempomat (nem egyértelmű, de valószínűleg adaptív), az aktív sávtartó asszisztens és a 180 fokos tolatókamera.

A már megrendelhető Mokka GSE modellek várhatóan az év végére kerülnek kiszállításra.

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ifj. Wischin Tibor:

This website uses cookies.