A Kiák már jó ideje komoly, összeszedett autók. Többet volt alkalmam tesztelni és mind tetszett. Úgy látom , a Kia K4 is elég szemet gyönyörködtető dizájn kapott, amit így hívnak: „Ellentétek egysége.” Ez nagyon hangzatos név, bár én az ellentétet nem látom, csak az egységet. De ez legyen a legnagyobb gond!
Elölről igazán kellemes a megjelenése. A Kia szerint a K4-nek agresszív a megjelenése. Én ezt sem látom, csak nagyon jól néz ki. Nagyon klassz a két felfutó fényszórót összekötő csík, nagyon agresszíven aranyos a két fényszóró és a spoiler is.
A képen szereplő felnik is jól sikerültek, szép az övvonal és látjuk a sportosan lefelé ívelő tetővonalat. Kérdés, hogy a kupés süllyedésnek nem az utasok fejtere fogja-e kárát látni? (elől 991 mm, hátul 973 mm).
Hátulra érve van “agresszív” 🙂 kamu diffúzorunk, szép a két lenti pontból induló, középen talán összeérő fényjáték. És finom lett a kis tetőspoiler is!
A K4 hossza 4440 mm, szélessége pedig 1850 mm. Beülve a lábtér 964 mm, a fejtér 973 mm, a csomagtér 438 literes.
A Kia K4 GT-Line megjelenése annyiban lesz sportosabb, hogy háromküllős kormányt, váltófüleket, 17” vagy 18” alufelniket, fényes fekete tükörházakat és kerékívműanyag díszítést kap.
„A K4-gyel megmutatjuk, hogy modelljeink hogyan képesek dinamikus dizájnt, innovációt és intelligens technológiát nyújtani, a hajtáslánctól” függetlenül – mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója. „A K4 tükrözi küldetésünket, hogy izgalmas mobilitást tegyünk elérhetővé mindenki számára, támogatva azokat a vásárlókat, akik még nem állnak készen a teljesen elektromos járművekre.”
Hajtáslánc szempontjából lesz 1,0 T-GDI benzines változat 115 LE-vel és hatfokozatú manuális váltóval. Ez a motor mild-hibrid technológiával is elérhető. A mild-hibrid motort választók a hatfokozatú automata helyett hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval is kérhetik a K4-esüket.
Jelenleg a csúcs az 1,6 T-GDI benzines 150 vagy 180 lóerős változat, hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval. 2026-ban pedig a teljes hibrid változat is bekerül a kínálatba.
„A K4 érkezésével olyan modellel frissítjük kínálatunkat, amely minden téren kiemelkedőt nyújt: dizájn, térkínálat, technológia és elektrifikált hajtásláncok terén” – mondta Pablo Martínez Masip, a Termékfejlesztés és Marketing alelnöke. „A K4-et olyan ügyfelek számára terveztük, akik távolabb szeretnének utazni, többre vágynak, és útjuk során önmagukat szeretnék kifejezni.”
És hogy mit nyújt a belső?
A panorámakijelző egyesíti a 12,3 hüvelykes digitális műszeregységet, az 5,3 hüvelykes klímavezérlő kijelzőt és a 12,3 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszert. A Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) rendszer egyetlen, intuitív felületen integrálja a navigációt, a multimédiát és a járműbeállítások vezérlését. A vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ minden felszereltségi szinten alapfelszereltség, a magasabb szinteken pedig vezeték nélküli telefontöltő is elérhető.
A Harman Kardon® prémium hangrendszer koncertteremmé varázsolja az utasteret. A kényelmet tovább növelik a fűthető és szellőztethető első ülések, amelyeket elegáns, fekete, bioalapú műbőr kárpit borít.
A Digital Key 2.0 ultra-szélessávú technológiával lehetővé teszi, hogy a kompatibilis okostelefonok virtuális kulcsként működjenek.
Digitalizáció ezerrel
Az irányjelző bekapcsolásakor a Holtérfigyelő kamera (Blind-Spot View Monitor – BVM) valós idejű videóképet jelenít meg a műszeregységen a jármű holtteréről. A Holtérfigyelő ütközéselkerülő asszisztens (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA) a hátsó lökhárítóba épített radarszenzorokkal figyeli a holttereket, és segít megelőzni az ütközéseket sávváltás közben.
A Smart Cruise Control 2 (SCC2) nemcsak intelligensen igazítja a jármű sebességét, hanem vészhelyzet esetén – ha a vezető nem reagál – akár meg is tudja állítani az autót. Emellett a Highway Driving Assist 2.0 (HDA 2.0) segít a vezetőnek biztonságos követési távolságot tartani, a sáv közepén maradni, sávot váltani, valamint finoman korrigálni az oldalsó pozíciót.
Továbbá, tolatás közben a Keresztirányú forgalomra figyelmeztető ütközéselkerülő asszisztens (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA) érzékeli a balról és jobbról közeledő járműveket. Az RCCA hang- és vizuális figyelmeztetéseket ad, sőt szükség esetén automatikusan fékez is, hogy elkerülje vagy mérsékelje az ütközést. Emellett a Körkamerás rendszer (Surround View Monitor – SVM) több, az autó körül elhelyezett kamerát használ, hogy egy 360 fokos, összetett képet jelenítsen meg az infotainment képernyőn.
Végül, az előre néző kamera és radarszenzorok segítségével a Frontális ütközéselkerülő asszisztens 2 (Forward Collision-Avoidance Assist 2 – FCA2) képes megelőzni vagy mérsékelni az ütközéseket azáltal, hogy felismeri a potenciális veszélyforrásokat, például más járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.
Műszaki adatok
Méretek (mm)
Teljes hossz 4,440 Teljes szélesség* 1,850
Teljes magasság 1,435 Tengelytáv 2,720
Első túlnyúlás 905 Hátsó túlnyúlás 815
Hasmagasság 140
*tükrök nélkül
Belső
Első sor Második sor
Fejtér 991 973
Lábtér 1,074 964
Válltér 1,434 1,390
Csípőtér 1,355 1,317
Maximum csomagtér kapacitás (liter)
ICE MHEV
Hátsó ülések mögött (VDA) 438 328
Hátsó ülések lehajtva 1217 1107
Üzemanyagtartály kapacitás (liter)
ICE MHEV
Üzemanyagtartály kapacitás 47 47
Hajtásláncok
Benzines Mild hibrid (benzines)
1,0 literes T-GDI motor
6 sebességes manuális váltó
Elsőkerék-meghajtás (FWD)
Teljesítmény: 115 LE
1,6 literes T-GDI motor 1,0 literes T-GDI motor
7 sebességes duplakuplungos automata 7 sebességes duplakuplungos automata
váltó (7-DCT) váltó (7-DCT)
Elsőkerék-meghajtás (FWD) Elsőkerék-meghajtás (FWD)
Teljesítmény: 150 vagy 180 LE Teljesítmény: 115 LE
Ez egy jól sikerült autónak tűnik. Valószínűleg a teszteken sem fog csalódást okozni. Várjuk a tesztautó!
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére