Spoilerek, egyedi alkatrészek gyártása / Manufacture of unique parts or spoilersBemutatkozik a Kia K4! - Autósajtó

Bemutatkozik a Kia K4!

In bemutató
Kia K4

A Kiák már jó ideje komoly, összeszedett autók. Többet volt alkalmam tesztelni és mind tetszett. Úgy látom , a Kia K4 is elég szemet gyönyörködtető dizájn kapott, amit így hívnak: „Ellentétek egysége.” Ez nagyon hangzatos név, bár én az ellentétet nem látom, csak az egységet. De ez legyen a legnagyobb gond!

Elölről igazán kellemes a megjelenése. A Kia szerint a K4-nek agresszív a megjelenése. Én ezt sem látom, csak nagyon jól néz ki. Nagyon klassz a két felfutó fényszórót összekötő csík, nagyon agresszíven aranyos a két fényszóró és a spoiler is.

Kia K4

A képen szereplő felnik is jól sikerültek, szép az övvonal és látjuk a sportosan lefelé ívelő tetővonalat. Kérdés, hogy a kupés süllyedésnek nem az utasok fejtere fogja-e kárát látni? (elől 991 mm, hátul 973 mm).

Kia K4

Hátulra érve van “agresszív” 🙂 kamu diffúzorunk, szép a két lenti pontból induló, középen talán összeérő fényjáték. És finom lett a kis tetőspoiler is!

A K4 hossza 4440 mm, szélessége pedig 1850 mm. Beülve a lábtér 964 mm, a fejtér 973 mm, a csomagtér 438 literes.

A Kia  K4 GT-Line megjelenése annyiban lesz sportosabb, hogy háromküllős kormányt, váltófüleket, 17” vagy 18” alufelniket, fényes fekete tükörházakat és kerékívműanyag díszítést kap.

Kia K4

„A K4-gyel megmutatjuk, hogy modelljeink hogyan képesek dinamikus dizájnt, innovációt és intelligens technológiát nyújtani, a hajtáslánctól” függetlenül – mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója. „A K4 tükrözi küldetésünket, hogy izgalmas mobilitást tegyünk elérhetővé mindenki számára, támogatva azokat a vásárlókat, akik még nem állnak készen a teljesen elektromos járművekre.”

Hajtáslánc szempontjából lesz 1,0 T-GDI benzines változat 115 LE-vel és hatfokozatú manuális váltóval. Ez a motor mild-hibrid technológiával is elérhető. A mild-hibrid motort választók a hatfokozatú automata helyett hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval is kérhetik a K4-esüket.

Jelenleg a csúcs az 1,6 T-GDI benzines 150 vagy 180 lóerős változat, hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval. 2026-ban pedig a teljes hibrid változat is bekerül a kínálatba.

 „A K4 érkezésével olyan modellel frissítjük kínálatunkat, amely minden téren kiemelkedőt nyújt: dizájn, térkínálat, technológia és elektrifikált hajtásláncok terén” – mondta Pablo Martínez Masip, a Termékfejlesztés és Marketing alelnöke. „A K4-et olyan ügyfelek számára terveztük, akik távolabb szeretnének utazni, többre vágynak, és útjuk során önmagukat szeretnék kifejezni.”

Kia K4

 

És hogy mit nyújt a belső?

 A panorámakijelző egyesíti a 12,3 hüvelykes digitális műszeregységet, az 5,3 hüvelykes klímavezérlő kijelzőt és a 12,3 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszert. A Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) rendszer egyetlen, intuitív felületen integrálja a navigációt, a multimédiát és a járműbeállítások vezérlését. A vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ minden felszereltségi szinten alapfelszereltség, a magasabb szinteken pedig vezeték nélküli telefontöltő is elérhető.

A Harman Kardon® prémium hangrendszer koncertteremmé varázsolja az utasteret. A kényelmet tovább növelik a fűthető és szellőztethető első ülések, amelyeket elegáns, fekete, bioalapú műbőr kárpit borít.

A Digital Key 2.0 ultra-szélessávú technológiával lehetővé teszi, hogy a kompatibilis okostelefonok virtuális kulcsként működjenek.

 

Digitalizáció ezerrel

Az irányjelző bekapcsolásakor a Holtérfigyelő kamera (Blind-Spot View Monitor – BVM) valós idejű videóképet jelenít meg a műszeregységen a jármű holtteréről. A Holtérfigyelő ütközéselkerülő asszisztens (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA) a hátsó lökhárítóba épített radarszenzorokkal figyeli a holttereket, és segít megelőzni az ütközéseket sávváltás közben.

A Smart Cruise Control 2 (SCC2) nemcsak intelligensen igazítja a jármű sebességét, hanem vészhelyzet esetén – ha a vezető nem reagál – akár meg is tudja állítani az autót. Emellett a Highway Driving Assist 2.0 (HDA 2.0) segít a vezetőnek biztonságos követési távolságot tartani, a sáv közepén maradni, sávot váltani, valamint finoman korrigálni az oldalsó pozíciót.

Továbbá, tolatás közben a Keresztirányú forgalomra figyelmeztető ütközéselkerülő asszisztens (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA) érzékeli a balról és jobbról közeledő járműveket. Az RCCA hang- és vizuális figyelmeztetéseket ad, sőt szükség esetén automatikusan fékez is, hogy elkerülje vagy mérsékelje az ütközést. Emellett a Körkamerás rendszer (Surround View Monitor – SVM) több, az autó körül elhelyezett kamerát használ, hogy egy 360 fokos, összetett képet jelenítsen meg az infotainment képernyőn.

Végül, az előre néző kamera és radarszenzorok segítségével a Frontális ütközéselkerülő asszisztens 2 (Forward Collision-Avoidance Assist 2 – FCA2) képes megelőzni vagy mérsékelni az ütközéseket azáltal, hogy felismeri a potenciális veszélyforrásokat, például más járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.

Műszaki adatok

Méretek (mm)

Teljes hossz 4,440 Teljes szélesség* 1,850

Teljes magasság 1,435 Tengelytáv 2,720

Első túlnyúlás 905 Hátsó túlnyúlás 815

Hasmagasság 140

*tükrök nélkül

Belső

                    Első sor      Második sor

Fejtér          991             973

Lábtér         1,074                   964

Válltér         1,434                   1,390

Csípőtér 1,355     1,317

Maximum csomagtér kapacitás (liter)

                                                       ICE            MHEV

Hátsó ülések mögött (VDA)    438             328

Hátsó ülések lehajtva               1217                   1107

Üzemanyagtartály kapacitás (liter)

                                                       ICE MHEV

Üzemanyagtartály kapacitás     47               47

Hajtásláncok

Benzines Mild hibrid (benzines)

 

1,0 literes T-GDI motor          

6 sebességes manuális váltó

Elsőkerék-meghajtás (FWD)

Teljesítmény: 115 LE

1,6 literes T-GDI motor                                       1,0 literes T-GDI motor

7 sebességes duplakuplungos automata      7 sebességes duplakuplungos automata

váltó (7-DCT)                                            váltó (7-DCT)

Elsőkerék-meghajtás (FWD)                      Elsőkerék-meghajtás (FWD)

Teljesítmény: 150 vagy 180 LE                           Teljesítmény: 115 LE

Ez egy jól sikerült autónak tűnik. Valószínűleg a teszteken sem fog csalódást okozni. Várjuk a tesztautó!

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

Opel

Az Opel múltja és jövője a zaragozai „Opel Love” kiállításon

Több, mint 25 ikonikus tárgy és autó szimbolizálja az Opel több mint 150 éves történetét. Az első Opel autó,

Read More...
gokart

GRAND SLAM!

Gokartos élménybeszámoló Vida Benitől… RMC Hungary és MNASz Országos Gokart Bajnokság VI. forduló Visonta Sziasztok! Hogy miért Grand Slam? Nem tenisz! Ezt

Read More...
Toyota WRC

Egy újabb kettős győzelemmel ismét világbajnok a Toyota a WRC-ben

Kalle Rovanperä és Elfyn Evans végzett a Közép-Európa-rali első két helyén, amivel a Toyota behozhatatlan előnyre tett szert a

Read More...

Mobile Sliding Menu

×
Verified by MonsterInsights