Még 2023-ban mutatták be a Land Cruiser SE koncepciót Tokióban. Azóta eltelt két év, és most úgy néz ki, a villanyos Land Cruiser lassan sorozatgyártásra érett lesz. Elektromos lesz, ez ma szinte természetes. De mi változik még?
A Toyota Land Cruiser mindig is az elpusztíthatatlan, mindenen is átmenő autó szimbóluma volt. Persze, létraalvázas volt, eddig.. Innentől önhordó karosszériát kap, és persze biztosan lent lesz az akkupack. Azzal már nem jó felfutni valamire! És a hasmagasság is kisebb lesz. Az önsúlya valószínűleg szintén növekedni fog. És milyen klassz feature-ök várhatók még?
Például a Toyota új Arene nevű szoftverplatformja. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a jármű szoftverei ne csak a gyártás pillanatában legyenek korszerűek, hanem menet közben is haladjanak a korral. A moduláris komponens-szoftverek használata, az OTA- (over-the-air) frissítések, a felhasználó beleegyezésével a termékfejlesztés érdekében végzett adatgyűjtés, a biztonsági rendszerek, a hangvezérléses támogatás és a multimédiás integráció mind a modern rendszer részei.
A premier 2027-ben várható, és az USA-ban, Kentucky államban fogják gyártani. Hossza tanulmányautóként 5.150, szélessége 1.990, magassága pedig 1.705 milliméter volt. A három üléssoros kialakításról a tengelytáv árulkodik a legbeszédesebben: 3.050 mm.
És míg a hagyományos Land Cruiser igazi terepjáró volt, addig a Land Cruiser SE tanulmány sokkal jobban belesimul a modern családi autók mezőnyébe: tetszetős, kényelmes és praktikus lesz, amelyet modern technológiával pakoltak tele.
Bár a Toyota hibridjei világszerte nagyon kelendőek, a cég nem mond le arról, hogy villanyautókkal is bővítse palettáját. Jelenleg ugyanis a bZ4X az egyetlen tisztán elektromos Toyota. Hamarosan érkezik a CH-R villanyautó változata 77 kWh-s akkupakkal, a Suzukival közösen fejlesztett Toyota Urban Cruiser EV (61 kWh), valamint a bZ4X kap egy hosszított Touring változatot.
A Land Cruiser SE ezt a palettát bővíthetné felfelé, bár az akkumulátor kapacitásáról még nincsenek információk. Jelenleg a legnagyobb akkupakk, amit Toyotába vagy Lexusba szerelnek, 77 kWh-s (ilyen kerül a hamarosan érkező új CH-R+-ba, Lexus ES-be és RZ-be is), ám a megfelelő hatótáv érdekében ennél nagyobbra lesz szükség az elektromos Land Cruiser esetében. A másik megoldás, hogy a lítium-ionos kémiát új összetétel váltja fel. Talán nem véletlen, hogy a Land Cruiser SE koncepció porondra állításával egy időben, szintén 2023 októberében jelentette be a Toyota és az Idemitsu Kosan japán cégóriás, hogy együtt fejlesztik a szilárdtest-akkumulátorokat, és akkori közleményükben 2027-28-as sorozatgyártást prognosztizáltak.
Fotók: Toyota
Forrás: https://news.smartermedia.hu/nemzetkozi-hirek/ez-nagyot-fog-szolni-lesz-elektromos-land-cruiser
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére