Még csak teszt fázisban, de 2028-tól már sorozatgyártásban is! Ugyanis a BMW az X5-öt pont öt féle hajtáslánccal fogja kínálni. Ami már ma is elérhető:
-tisztán elektromos
-plug-in hibrid
-dízel
-benzines
2028-ban pedig már sorozatgyártásba megy a BMW iX5 Hydrogen. Ezt is villanymotor mozgatja, csak az áramot nem nagyfeszültségű akkumulátorból nyeri, hanem hidrogénhajtású üzemanyagcellából.
A hidrogénhajtás a Toyotával való együttműködés gyümölcse. A Toyota a Mirai-val már jóval előrébb jár, ahogy arról már többször is beszámoltunk, tehát az iX5 Hydrogen hajtáslánc-technológiájának műszaki alapját a Toyotával közös harmadik generációs üzemanyagcella-technológia adja. Ezen innováció kompaktabb beépítési méretek mellett kínál nagyobb teljesítményt és megnövelt hatékonyságot, amely nagyobb hatótávolságot és alacsonyabb energiafogyasztást eredményez. A BMW Group Steyr-i üzeme és müncheni kompetenciaközpontjai már az első prototípusokat építik. A hajtáslánc-technológia számos alkatrésze a vállalatcsoport landshuti gyárában lát napvilágot.
A hidrogén-meghajtás előnyei
A hidrogént a globális karbonsemlegesítés jegyében ígéretes jövőbeni energiahordozóként tartják számon, amely a megújuló energiaforrások hatékony tárolóközegeként segíti a kereslet és a kínálat egyensúlyának megteremtését, miközben a megújuló energiaforrások stabilabb és megbízhatóbb energiahálózat-integrálását is lehetővé teszi. A hidrogén az elektromos mobilitás azon még hiányzó darabja, amely ott kínál alternatívát, ahol a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás nem jelent optimális megoldást.
HyMoS kezdeményezés: szövetség a hidrogén-infrastruktúra megerősítésére
Az új BMW iX5 Hydrogen kifejlesztése mellett a bajor prémiumgyártó a hidrogén-infrastruktúra bővítéséből is aktívan kiveszi a részét. A HyMoS (Hydrogen Mobility at Scale) kezdeményezés iparági és intézményi partnerekkel együttműködve jött létre, a mobilitáshoz szükséges hidrogén-ökoszisztémák támogatására. És itt ne csak a személyautókra, hanem a buszokra és teherautókra is gondoljunk! A kísérleti fázis Németországban és Franciaországban indult útnak már meglévő ökoszisztémák támogatásával, azzal a céllal, hogy tapasztalatokat gyűjtsön a további nagyvárosi területeken való bevezetéshez és a más országokra való kiterjesztéshez.

Ami még érdekes, hogy ha ez az iX5 Hydrogen 2028-ban kerül szériagyártásba, akkor itt már egy új vagy frissített modell formáját láthatjuk? A könnyebb összehasonlítás végett itt a mostani modell fotója:

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére