Majdnem két éve készült egy cikk sorozat hasonló címmel. De vajon még mindig lehet venni ennyiért tényleg hadra fogható autót? Ez tényleg nem sok pénz, de mi van, ha a munkahely csak autóval megközelíthető, vagy egyéb szituáció miatt mindenképpen kell egy autó, és csak ennyi pénzünk van rá?
A kínálatot gyorsan szűkítettem.
A vételár legyen 100.000 és 200.000 forint között, az autónak legyen magyar forgalmija és legalább fél éves műszakija. Az állapot lehet normál vagy attól jobb. És Érdtől ne legyen 50 km-nél messzebb. Na lássuk!
Összesen 8 autó felelt meg a keresési feltételeimnek. Ez régebben még jóval több volt. Már a használt olcsó autók is jóval drágábbak.
Az első egy Swift, nem is meglepő módon 149.000 magyar forintért. Nagyon jókat ír az eladó, tényleg klassz az autó. De a végére tartogatta a feketelevest, ami a meglepően nyomott árat indokolja:
„A motor alacsony fordulaton dadog, mivel az egyik hengerben nincs kompresszió. „
Szerelő barátommal egyeztetve ez nem jelenthet túl jót. Ha a szokásos probléma, hogy a hármas dugattyú eltört, akkor az autó ára fölötti javításról beszélhetünk. Lehet más is, lehet, hogy nagy szerencsénk lenne, nem tudom. De ha 200.000 forint a keret, ebbe nem foghatunk bele. Viszont ha valakinek donornak kéne egy Swift Sedan, az gyorsan kattintson.
A második egy pofás Citroën Saxo. 2003-as 1,5 dizel. Ennek a fogyasztása nagyon kedvező. Az ára 170.000 Ft és 190.000 km-t futott. Kívülről jól néz ki, de vannak hibák, még rozsda is. Kérdés, kell-e majd lakatolni? Állítólag a motor füstmentes, legnagyobb baja a kopogó stabilizátor pálca. 2026 áprilisig van rajta műszaki. Ezt fel fogom hívni.
A következő? Wow!!! 175.000 FORINT!!! Egy Volkswagen Phaeton-ért?
Párás szemüvegünkön nézve megdobban a szívünk!!! Elindulunk az álmodozás rózsaszín felhőin. Már-már látjuk magunkat a naplementébe elautózni ezzel a csodavétellel. De csak addig, amíg végig nem olvassuk a hirdetést, aminek záró mondata ez: „Eladó saját tulajdonban lévő autóm kiváló motor váltó futómű új veszerels téli nyári felni gumival csak adasvetleivel eladó kereskedők ne hívjanak 1750000 „
Vagyis maximum biciklizünk vagy sétálunk a naplementébe, mert itt egy egyszerű elírás történt, egy 0 ide vagy oda? De ez a Volkswagen 1.750.000 forintba kerül.
Munkásautó 2000-ből 180.000 forintért. 218.900 km, 1,4-es motor 75 lóerővel és 1116 kg önsúllyal, 2026. májusig műszakival. Akár még jó is lehet.
„Esztétikai hiba van, ventillátor fokozat állító kapcsoló nem működik ennek orvoslása az új tulajra vár. Jön megy teszi a dolgát. Az ár beton FIX. „
Kérdés, hogy a belső fűtés ventillátorrol, vagy a motor hűtő ventillátorjárol van-e szó? Azért egy régi Citroën elektronika terén csodákra képes. Budapesti a cím, ezt is fel fogom hívni.
A Daihatsu Charade-ok mindig is tetszettek. És most itt van egy 1.0 literes 185.000 forintért 1992-ből, tehát már veterán korú. 215.000 km, de az eladó semmilyen szöveget nem írt.
Viszont ami árulkodó picit a belsőről készült fényképen, az a lógó kábel dzsumbuj, amit meg sem próbált elrejteni a hirdető. Azért egy esélyt adok neki.
Ezek után jött egy fék és futómű hibás autó, ami azért lábon vihető. Még szerencse! Majd egy másik, ami nem kap üzemanyagot. Ők ma nem játszanak.
És végül egy igértes Golf IV, bár csak 1,4-es 75 LE – ami ebben a kasztniban elég gyengus – de klímával és 256.000 km-el 1999-ből 199.999 forintért. Vannak elég komloly esztétikai hibák, laksérült motorháztető, cserélt de nem fényezett jobbos ajtó és miegymás. De a legrosszabb – nem az, hogy csipegeti az olajat – hanem hogy nem veszi be az ötödik sebességet. Így ez is kimarad a mai megmérettetésből.
Tehát a telefonálós körbe továbbjutó versenyzőink:
Citroën Saxo 1.5 D
Citroën Saxo 1.4 munkásautó
Daihatsu Charade 1.0 CS
Vagyis 200.000 forintért a kínálat igen szűkös lett mára, de van remény. Van három autónk, amelyek között még lehet egy jó vétel. Folytatás hamarosan.
Fotók: Hasznaltauto.hu
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére