A DS nem elégszik meg azzal, hogy tartja az autópályán ígért 500 km-es hatótávot, mellékutakon 750 km-t mentek, és még maradt 50 km hatótáv az akksikban.
Két DS N°8 Etoile FWD Long Range tette meg a Vélizy és Biscarrosse közötti távot, kizárólag mellékutakon. Az út összesen 750 km volt, a végén pedig az akkumulátor kapacitása több mint 50 km volt, így az elméleti hatótávolság meghaladta a 800 km-t.
A főutakat, megyei utakat, városi útvonalakat és körgyűrűket kombináló útvonalon, a reggeli 12 °C és a délutáni 19 °C közötti hőmérséklet mellett a két DS N°8 750 km-t tett meg 54 km/h átlagsebességgel.
Ezek a körülmények sokkal szigorúbbak, mint a WLTP homologizációs ciklusáé, amelyet 23 °C-on és 46,5 km/h átlagsebességgel határoztak meg. A célban a DS N°8-asok akkumulátor-kapacitása még 5% és 8% között volt, azaz akár 59 km hatótávolsággal is rendelkeztek, ami figyelemre méltó, 11,7 kWh/100 km-es átlagfogyasztást eredményezett, ami jóval a WLTP ciklusban homologizált 12,9 kWh/100 km-es érték alatt van. Ez elegendő volt a szimbolikus 800 km-es határ átlépéséhez!
„Már nem az akkumulátor töltése miatt kell megállni: a DS N°8, a 100%-ban elektromos, hosszú távú mobilitás terén „változtató” modell, az utazás művészetét szolgálja.” – mondta Xavier PEUGEOT, a DS Automobiles vezérigazgatója
Teljes körű tesztek nagy sebességű utakon
Az 500 km-es autópálya-hatótávolság ígéretének igazolására a DS Automobiles számos tesztutat végzett több európai országban. A sebességkorlátozásokon belül, 450 és 506 km közötti távokon a DS N°8 bebizonyította, hogy képes ezeket a távolságokat töltés nélkül megtenni a változó terep, éghajlati és forgalmi viszonyok ellenére. Ezek az eredmények megerősítik a hatótávolsági megbízhatóságot a nagy sebességű utakon való tényleges használat során, összhangban a WLTP vegyes ciklusban deklarált 750 km-es értékkel.
A 97,2 kWh-s nagy hatótávolságú akkumulátort az Automotive Cells Company (ACC) tervezte és gyártja Billy-Berclau-ban (Hauts-de-France). energiasűrűsége 264 Wh/kg, amivel a piacon elérhető legjobbak közé tartozik. A villanymotorok összeszerelése Trémery-ben (Grand Est) történik.

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére




