X

20,7 millió forintos indulóárral tér vissza a Honda Prelude

Honda’s all-new Prelude e:HEV sports coupe

Az új Prelude viszont nem teljesen talál vissza a gyökerekhez. Egy igen fejlett hibrid hajtás mozgatja, ami inkább hatékony, mint dinamikus. A megjelenése viszont nagyon sportos és elegáns, mondhatni kecses. Nagyon jó vezetési élményt ígérnek, amit a Civic Type R-ből átemelt futómű szavatol. A 25 év után visszatérő modell a közel 25 éves hibridfejlesztési tapasztalatot is kamatoztatja a Honda S+ Shift rendszerrel megspékelve…

Az új Prelude-öt a vitorlázórepülők kecsessége, formavilága ihlette. A szerpentineken jó társ lesz a Type R-ből átvett futómű és alacsony súlypontja, széles nyomtávja miatt, illetve az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer és az Agilis Vezetést Támogat Rendszer (AHA) miatt. AHA!

Az utastér is a vitorlázórepülők fülkéjére hasonlít, emellett hondásan minőségi. Természetesen a Honda SENSING vezetéstámogató rendszer már itt is alap.

Hans de Jaeger, a Honda Motor Europe vezető alelnöke így nyilatkozott:

A Honda Prelude visszatérése azóta tartja lázban a vezetés megszállottjait, hogy 2023 októberében bemutattuk tanulmánymodellt. Ez a név mindig egyet jelentett a jövőbe mutató, újító szellemiségben fogant műszaki megoldásokkal, s nincs ez másként most sem. Végtelenül kecses és elegáns megjelenésével, Honda S+ Shift rendszerével és ultramodern, teljes értékű hibrid hajtásláncával a vezetőt és az utasokat is elkényezteti. Ebből az autóból soha senki nem szeretne majd kiszállni.”

A Honda S+ Shift a váltó nélküli hibrid rendszert egy nyolc fokozatú automata váltós hajtáslánchoz teszi hasonlóvá. Imitálja a váltást hangban, rántásban és motorfékben is és a kormány mögötti váltóflepnikkel is kezelhető.

Fejlett e:HEV hajtáslánc

A Honda több mint 25 éve fejleszt hibrid hajtásláncokat, és egyedülállóan gazdag tapasztalatait a Prelude e:HEV rendszerének kidolgozásakor is kamatoztatta. A teljes értékű, azaz full hibrid hajtáslánc egy 2,0 literes, benzines erőforrásra és két kis tömegű villanymotorra épül, 184 LE-s (135 kW) összteljesítményt ad le. Azért egy 300 lóerős változat is igen jól mutatna. De hátha lesz még mondjuk Prelude Type R!

Az üzemmód választónak négy állása van: Komfort, GT, Sport és Egyéni (individual). Ezekkel módosíthatjuk a karakterisztikát, hogy a hajtáslánc, a felfüggesztés és a kormánymű viselkedése is elvárásainknak megfelelően változzon.

Az új Prelude fejlesztésekor az volt az egyik legfőbb célkitűzés, hogy minden helyzetben fordulékony és közvetlen legyen, s a lehető legpontosabb visszajelzéseket adja, ezért a legendás Civic Type R futóművét kapta meg. 

A vezetőközpontú, széles látómezőt biztosító, zavaró részletektől mentes utastérből ösztönösen és élvezetesen irányítható az autó, s mivel az összeszerelési és az anyagminőség igazán remek, a minőségérzet is az. A vásárlók kétféle kétszínű kárpitozás közül választhatnak: fehér-kék és fekete-kék.

A személyre szabható 10,2”-os képátlójú digitális műszeregység egyedi Prelude-grafikákat és színösszeállításokat kínál a különféle menetüzemmódokhoz. A mobilkommunikációs rendszer középpontjában Apple CarPlay- (vezeték nélküli) és Android Auto-kompatibilis, 9”-os érintőképernyő áll, ehhez kapcsolódik a Bose-zal közösen fejlesztett, nyolc hangszórós hifi.

A csomagtartó 264 literes és 663 literesre bővíthető, a hátsó üléseknél a fejtér elég alacsony. A vásárlók négy fényezés közül választhatnak, melyek között a Meteoroid Grey Metallic, a Crystal Black Pearl és a Racing Blue Pearl mellett az új, gyönyörű Moonlit White Pearlt is ott találjuk.

Várjuk, hogy majd tesztelhessük az új Prelude-öt!

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

ifj. Wischin Tibor:

This website uses cookies.