Jövőre az Audi belép a Forma-1-be

In hír, Hírlevélbe, sport
Audi Forma 1

Az Audi 2026-ban saját gyári csapattal és Németországban fejlesztett hajtáslánccal száll be a Formula–1-be.

A német gyártó minden területen a megújulást próbálja hangsúlyozni. Ennek a része a Concept C, és ennek a része a Forma-1-be történő belépés is. Sok szempontból ez nagyon jó, de azért lehet, hogy inkább a gyökerekhez kellene visszatérni?

Audi Forma 1
“Audi One” esemény Münchenben, 2025. november 12. Belról jobbra haladva:: Audi Sport quattro Rallye S1, Audi quattro Rallye A2, Audi 90 quattro IMSA GTO, Audi R26 Concept, Auto Union Typ C, Audi R8 LMP, Audi RS Q e-tron and Audi S1 e-tron Hoonitron

115 nappal az első Forma-1-es futama előtt az Audi Münchenben, a Márkaélmény Központban megmutatta F1-es modell koncepcióját.

Audi Forma 1

„Azzal, hogy belép a motorsport csúcsára, az Audi egyértelmű és ambiciózus kijelentést tesz” – mondja Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. „Ez a vállalat megújulásának következő fejezete. A Forma-1 katalizátorként fog szolgálni a karcsúbb, gyorsabb és innovatívabb Audi felé vezető átmenetben.” Döllner szerint az Audi ambiciózus, mégis reális ütemtervvel lép be a versenysorozatba: „Nem csak azért szállunk be a Forma-1-be, hogy ott legyünk. Nyerni akarunk. Ugyanakkor tudjuk, hogy a Forma-1-ben nem lehet egyik napról a másikra topcsapattá válni. Idő, kitartás és a status quo fáradhatatlan megkérdőjelezése kell hozzá. 2030-ra a világbajnoki címért akarunk harcolni.”

A Forma-1-es csapat fogja az Audi új márkaidentitását alakítani.

Audi Forma 1
Az Audi R26 Concept egyértelmű kijelentés, és előzetest ad a márka első Forma-1-es versenyautójának színvilágából és dizájnjából, amelyet januárban mutatnak be. Ez a vizuális identitás a nemrégiben bemutatott formatervezési filozófián és annak négy alapelvén alapul: letisztult, technikai, intelligens és érzelmes. „Egységes formatervezési nyelvet alkalmazunk, amely szervezetünk minden aspektusát összefogja” – mondja Massimo Frascella, az Audi kreatív vezetője. „Ez teszi a Forma-1-es projektet úttörővé az új márkaidentitás számára, amelyet a jövőben mind az F1-es csapat, mind az Audi egésze számára bevezetünk.”

Az R26 Concept a márka új vizuális identitásának egyik első kifejeződése. A precíz geometriai vágásokkal meghatározott minimalista grafikai felületek zökkenőmentesen illeszkednek a versenyautó geometriájához. A színpalettán titán, koromfekete és az újonnan bemutatott Audi piros szerepel. Az identitás részeként az Audi piros gyűrűket is visel, amelyeket szelektíven használ a Forma-1-es jelenlétének hangsúlyozására.

Ferrari a gyártás leállását

Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére

You may also read!

KGFB

Ki válthat november 30-ig biztosítót?

A november elején elindult kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány azokra az autósokra vonatkozik, akik 2010 előtt vásárolták a járművüket, és azóta

Read More...
Chery

Jól fogyott a Chery októberben. Avagy mestersége intelligencia?

A Chery Group októberben 281 000 járművet adott el, ami éves szinten 3,3%-os növekedés. A globális felhasználóik száma már

Read More...
Fiat Professional Doblo

A Fiat Professional Doblò 25 éves lett

A Fiat Professional Doblò huszonöt éves lett, ami egy figyelemre méltó fejlődés eredménye, és a márka kínálatának egyik legmaradandóbb

Read More...

Mobile Sliding Menu

×