Az Audi 2026-ban saját gyári csapattal és Németországban fejlesztett hajtáslánccal száll be a Formula–1-be.
A német gyártó minden területen a megújulást próbálja hangsúlyozni. Ennek a része a Concept C, és ennek a része a Forma-1-be történő belépés is. Sok szempontból ez nagyon jó, de azért lehet, hogy inkább a gyökerekhez kellene visszatérni?
115 nappal az első Forma-1-es futama előtt az Audi Münchenben, a Márkaélmény Központban megmutatta F1-es modell koncepcióját.
„Azzal, hogy belép a motorsport csúcsára, az Audi egyértelmű és ambiciózus kijelentést tesz” – mondja Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. „Ez a vállalat megújulásának következő fejezete. A Forma-1 katalizátorként fog szolgálni a karcsúbb, gyorsabb és innovatívabb Audi felé vezető átmenetben.” Döllner szerint az Audi ambiciózus, mégis reális ütemtervvel lép be a versenysorozatba: „Nem csak azért szállunk be a Forma-1-be, hogy ott legyünk. Nyerni akarunk. Ugyanakkor tudjuk, hogy a Forma-1-ben nem lehet egyik napról a másikra topcsapattá válni. Idő, kitartás és a status quo fáradhatatlan megkérdőjelezése kell hozzá. 2030-ra a világbajnoki címért akarunk harcolni.”
A Forma-1-es csapat fogja az Audi új márkaidentitását alakítani.
Az R26 Concept a márka új vizuális identitásának egyik első kifejeződése. A precíz geometriai vágásokkal meghatározott minimalista grafikai felületek zökkenőmentesen illeszkednek a versenyautó geometriájához. A színpalettán titán, koromfekete és az újonnan bemutatott Audi piros szerepel. Az identitás részeként az Audi piros gyűrűket is visel, amelyeket szelektíven használ a Forma-1-es jelenlétének hangsúlyozására.
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére