Az Európában nemrég bemutatott Leapmotor B10 az Euro NCAP teszten öt csillagos minősítést ért el. Ez mindenképpen egy jó pont a kínai márka számára az európai ügyfelek előtt. A Leapmotor próbál jó ár érték arányban jó autót kínálni. Ez sokak szerint sikerül is neki. De az Euro NCAP olyan mérce, amivel nem lehet vitatkozni, ez az autó biztonságos.
És következzenek a teszt eredményének részletei:
Felnőtt utasvédelem : A Leapmotor B10 93%-os eredményt ért el a felnőtt utasvédelem terén, 40-ből 37,3 pontot szerezve a kiváló frontális ütközésvédelemnek és az oldalütközési teszteken elért maximális pontszámnak köszönhetően.
A Leapmotor B10 kiváló szerkezeti integritást és utasvédelmet mutatott az Euro NCAP teszteken. Az utastér stabil maradt frontális, eltolt ütközések esetén, kiváló védelmet nyújtva mindkét első utas térdének és combcsontjának. Hasonló védelmet biztosít a különböző méretű és testhelyzetű utasok számára. A teljes szélességű merev akadállyal végzett tesztek magas szintű védelmet mutattak a vezető, és megfelelő védelmet a hátsó utasok számára. Az oldalsó akadállyal és az oldalsó oszlopokkal végzett tesztek maximális pontszámot értek el, megerősítve az erős oldalirányú védelmet.
Gyermekbiztonság: A Leapmotor B10 93%-os eredményt ért el a gyermek-utasvédelem terén , és 46,0 pontot kapott a 49-ből , beleértve a 6 és 10 éves bábuk töréstesztjein elért kiváló eredményeket, valamint a fejlett funkciókat, mint például az ISOFIX/i-Size és a gyermekjelenlét-érzékelés.
A Leapmotor B10 kiváló gyermekbiztonságot nyújtott az Euro NCAP teszteken, maximális pontszámot ért el frontális, illetve oldalirányú ütközésekben 6 és 10 éves bábukkal. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható a menetiránynak háttal elhelyezett gyermekülések esetén, egyértelmű állapotinformációkkal a vezető számára. A jármű közvetlen gyermekjelenlét-érzékelő rendszerrel rendelkezik, amely figyelmeztet, ha gyermeket hagynak az autóban, és minden jóváhagyott gyermekülés megfelelően beszerelhető és elhelyezhető.
A veszélyeztetett úthasználók kategóriájában a B10 84%-ot ért el , amit a gyalogosokra, kerékpárosokra és motorosokra reagáló, többek között a kerékpárosok ajtónyílásának megakadályozását is magában foglaló fejlett autonóm vészfékező rendszerek támogattak.
A biztonsági asszisztens technológiák 85%-ot értek el , 18-ból 15,4 pontot kaptak olyan funkciókért, mint az intelligens sebességtámogató rendszer, a sávtartó asszisztens, a vészhelyzeti sávtartás, valamint a fáradtság és a figyelemelterelés észlelésére szolgáló közvetlen vezetőfigyelés. Összességében az autonóm vészfékező (AEB) rendszer teljesítménye jó volt a többi járműre adott reakcióját vizsgáló teszteken. Az autó alapfelszereltségként rendelkezik közvetlen vezetőállapot-figyelő rendszerrel, amely érzékeli a vezető fáradtságát és bizonyos típusú figyelemeltereléseket. A sávtartó rendszer finoman korrigálja a jármű útvonalát, ha az kisodródna a sávjából, és néhány kritikusabb helyzetben is beavatkozik.
Feliratkozás az Autosajto.hu hírlevelére