Az új Porsche 911 Turbo és 911 Turbo S : Detroit NAIAS

In wtibcars
A Porsche Detroitban bemutatta az új 911 Turbo és 911 Turbo S modelleket, amik erősebbek, élre vasaltabbak és mérnökileg tökéletesebbek lettek. Mindkét típus kezdettől elérhető kupé és kabrió változatban is. A 3.8 literes hathengeres biturbo motor a 911 Turbo-ban 540 lóerőt ad le – az erő növekedést főleg a szívócsatornák módosításával, új injektor fúvókákkal és nagyobb benzinnyomással érték el. A 911 Turbo S 580 lóerőt ad le az új turbónak köszönhetően. A Porsche az egyetlen gyártó, aki benzines autóban változó geometriájú turbót használ.

Új fejlesztés a “dynamic boost” funkció, amelynek köszönhetően a gázreakció még közvetlenebb a turbó ellenére.
Mindkét autó gyorsulási és végsebesség adatai igazán meggyőzőek:
911 Turbo:
            0-100 km/h     3.0 másodperc
            végsebesség: 320 km/h
911 Turbo S
            0-100 km/h     2.9 másodperc
            végsebesség: 330 km/h
A gyáriak szerint ezekkel az autókkal el lehet járni 10 literes fogyasztás alatt, ami a tovább fejlesztett elektronikus motor és váltó menedzsmentnek is köszönhető.
fogyasztás:
911 Turbo: vegyes használat 9.1 l/100 km, CO2 emissions 212 g/km
911 Turbo Cabriolet: vegyes használat 9.3 l/100 km, CO2 emissions 216 g/km
911 Turbo S: vegyes használat 9.1 l/100 km, CO2 emissions 212 g/km
911 Turbo S Cabriolet: vegyes használat 9.3 l/100 km; CO2 emissions 216 g/km

A “Sport Chrono Package” és a “PSM”  (Porsche Stability Management) is ki lett hegyezve, hogy maximálisan kiszolgálja az autókat akár versenypályán használók igényét és biztonságát, mindazonáltal sokkal közelebb engedve a vezető és a fizika határaihoz. (A PSM a gomb hosszú nyomásával teljesen kiiktatható.)

Az autók kaptak még online navigációt az új PCM (Porsche Communication Management) része ként. Hifiben az alap a Bose, opcionálisan viszont választható Burmester is.

A forma elnyűhetetlennek tűnik több évtizede. A vásárlók viszik, mint a cukrot, tehát az alap koncepción nem változtattak és egy darabig biztos nem is fognak. Egy 911-re mindig jó ránézni. Kicsit szokni kell az élesebb dizájnt, ami legmarkánsabban a hátsó részen van jelen, ahol a lámpák, a légterelő, a kipufogók és a karosszéria élei már szinte művészi kompozíciót alkotnak. Ez a harmónia jellemző az autó egészére, nincs túlzás, nincs csicsa. Az autók minden porcikája erőt és magabiztosságot sugall. A kupé és a kabrió is szemet gyönyörködtető, sárgában pedig a régebbi Ruff Porsche 911-eseket idézik számomra. Az autók remekül ötvözik a szépséget és a célszerűséget, bár itt nem az A-ból B- be a cél – hála Istennek – hanem a kilométerek boldog falása, illetve a másodpercek faragása zárt pályán.

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...