A Duna Autónál jártam és kipróbálhattam egy Lada Grantát, abból is egy 1,6-os 16 szelepes, 96 lóerős Liftback-et. Előre bocsájtanám, hogy nekem tetszett.
Szóval reggel 8-kor Ede várt a kereskedésben, és megengedte, hogy körbefotozzam az autót. Szerintem ez a forma nem csúnya, vannak egész szép részletek is, mint például a hátsó lámpa vagy az alufelnik, de az autó orra is egész pofás. A kerekeket nézve láthatjuk hogy elől tárcsafék van, viszont hátra csak dobfék jutott.
Ebben az autóban – NORMA felszereltség – van ABS + fékasszisztens, ESC, vezető és utasoldali légzsák, alufelni, szervokormány, elektromos ablakemelő elől, központi zár, zene, váltásjelző segéd, guminyomás érzékelő, manuális klíma és ISOFIX. Ez így 2.649.000 Ft. A Standard felszereltségű 8 szelepes ára 2.199.000 Ft.
A motor, mint később megtudtam, még járatós, de az autónak szép hangja van. A motorteret felnyitva egyszerűség fogad, nincs semmi sallang, de nem is tűnt számomra gagyinak. Edét megkértem egy kis gázadásra, szépen veszi az autó a fordulatot és megjön a klassz szívóhang is.
Beülve megcsap a műanyag szag, de ebben a szegmensben ez van…. Sorjákat nem nagyon látok, de azért minden nagyon puritán. Jó pofák a kerek légbeömlők, kicsit az 1200-est idézik.
A rádió könnyen kezelhető, de sajnos CD –t nem tudunk belé dugni, ezzel szemben fogad USB-t, memóriakártyát és Bluetooth -al is kommunikál. Az ülések elég kényelmesek és jól támasztják a derekamat, sőt magam mögé (193 cm) beülve is elférnek a térdeim, de a fejem már a tetőkárpitot súrolja. A klíma és fűtés kezelés rendkívül egyszerű – itt azért ne várjunk érintő képernyőt – és még két pohártartó is jutott.
A kormány fogása nem rossz, de szépnek azért nem mondanám. A műszerfal jól látható, középen pedig egy kis képernyőn hasznos adatokat láthatunk, mint például pillanatnyi vagy átlag fogyasztás, de többek között megjeleníthető az akku töltöttsége is.
A csomagtartó 520 literes, és a hasábos kialakításnak köszönhetően jól pakolható, a fedél kulccsal vagy a műszerfal alól egy nem túl szép gombbal nyitható. Az utastérre visszatérve ebbe az autóba a márkakereskedő beletett egy utólagos könyöklőt, ami hasznos extrának bizonyult és igényesen néz ki.
Először Ede vitt egy kört, utána én is kipróbálhattam a Ladát.
Amire nagyon kíváncsi voltam, az a váltó. És igen – ha nincs is 1200-es magaslatokban – de könnyen és rövid úton, pontosan jár. Mint már említettem, az autó még járatós – ugye azért ilyet más gyártóktól már nem nagyon hallunk – szóval nem fogom nyomni neki. Elindulva azt tapasztalom, hogy a kezelőszervek kézre esnek, a kormányt még akár informatívnak is mondhatnám, bár szerintem túl könnyen jár, lehet, hogy a múltat akarták feledtetni…. Alapjárathoz közel még nem talál magára, de kb. 1500 –as fordulattól már jól viselkedik – ez betudható annak is, hogy hozza az EuroVI –os normát, bár csak nálunk, Oroszországban ez nem követelmény. Mikor van lehetőségem picit pörgetni, vigyázva a járatósság miatt, 3000-es fordulat körül kifejezetten kellemesen megindul, azt gondolom, hogy nem csak lendületből lehet vele előzni. A futómű inkább kényelmes, de a hazai utakon ez előnyös, de sajnos egy kicsit billegős, ez köszönhető a 18 cm-es hasmagasságnak, ami viszont alkalmassá teszi a padkajárásra, szemben sok „SUV”-al.
A fedélzeti komputert nyomogatva megtaláljuk a pillanatnyi fogyasztást, ami 50 km/h-nál ötödikben 4,9 – 5,1 litert mutat. Ezt figyelembe véve hiteles lehet a vásárlók visszajelzése, ami 7,5 liter körüli fogyasztásról szól.
Szóval a néhány perces vezetés után szerintem ez egy vállalható autó, persze ne hasonlítgassuk a magasabb árkategóriában mozgó típusokkal. Pozitívum még az 5 év vagy 100.000 km garancia és az 5 perc után hajszárító ként is jól működő fűtés. Köszönet a DunaAutó Zrt.-nek a teszt lehetőségért!