LADA Granta tesztvezetés

In teszt, videó, wtibcars

 
A Duna Autónál jártam és kipróbálhattam egy Lada Grantát, abból is egy 1,6-os 16 szelepes, 96 lóerős Liftback-et. Előre bocsájtanám, hogy nekem tetszett. 
 
 
 
 
                Szóval reggel 8-kor Ede várt a kereskedésben, és megengedte, hogy körbefotozzam az autót. Szerintem ez a forma nem csúnya, vannak egész szép részletek is, mint például a hátsó lámpa vagy az alufelnik, de az autó orra is egész pofás. A kerekeket nézve láthatjuk hogy elől tárcsafék van, viszont hátra csak dobfék jutott.
 
 
                Ebben az autóban – NORMA felszereltség – van ABS + fékasszisztens, ESC, vezető és utasoldali légzsák, alufelni, szervokormány, elektromos ablakemelő elől, központi zár, zene, váltásjelző segéd, guminyomás érzékelő, manuális klíma és ISOFIX. Ez így 2.649.000 Ft. A Standard felszereltségű 8 szelepes ára 2.199.000 Ft.
                A motor, mint később megtudtam, még járatós, de az autónak szép hangja van. A motorteret felnyitva egyszerűség fogad, nincs semmi sallang, de nem is tűnt számomra gagyinak. Edét megkértem egy kis gázadásra, szépen veszi az autó a fordulatot és megjön a klassz szívóhang is.
 
 
 
Beülve megcsap a műanyag szag, de ebben a szegmensben ez van…. Sorjákat nem nagyon látok, de azért minden nagyon puritán. Jó pofák a kerek légbeömlők, kicsit az 1200-est idézik. 
 
 
 
A rádió könnyen kezelhető, de sajnos CD –t nem tudunk belé dugni, ezzel szemben fogad USB-t, memóriakártyát és Bluetooth -al is kommunikál. Az ülések elég kényelmesek és jól támasztják a derekamat, sőt magam mögé (193 cm) beülve is elférnek a térdeim, de a fejem már a tetőkárpitot súrolja. A klíma és fűtés kezelés rendkívül egyszerű – itt azért ne várjunk érintő képernyőt – és még két pohártartó is jutott.
 
 
 
   A kormány fogása nem rossz, de szépnek azért nem mondanám. A műszerfal jól látható, középen pedig egy kis képernyőn hasznos adatokat láthatunk, mint például pillanatnyi vagy átlag fogyasztás, de többek között megjeleníthető az akku töltöttsége is.
 
 
 
   A csomagtartó 520 literes, és a hasábos kialakításnak köszönhetően jól pakolható, a fedél kulccsal vagy a műszerfal alól egy nem túl szép gombbal nyitható. Az utastérre visszatérve ebbe az autóba a márkakereskedő beletett egy utólagos könyöklőt, ami hasznos extrának bizonyult és igényesen néz ki.
    Először Ede vitt egy kört, utána én is kipróbálhattam a Ladát.
 
 
 
Amire nagyon kíváncsi voltam, az a váltó. És igen – ha nincs is 1200-es magaslatokban – de könnyen és rövid úton, pontosan jár. Mint már említettem, az autó még járatós – ugye azért ilyet más gyártóktól már nem nagyon hallunk – szóval nem fogom nyomni neki. Elindulva azt tapasztalom, hogy a kezelőszervek kézre esnek, a kormányt még akár informatívnak is mondhatnám, bár szerintem túl könnyen jár, lehet, hogy a múltat akarták feledtetni…. Alapjárathoz közel még nem talál magára, de kb. 1500 –as fordulattól már jól viselkedik – ez betudható annak is, hogy hozza az EuroVI –os normát, bár csak nálunk, Oroszországban ez nem követelmény. Mikor van lehetőségem picit pörgetni, vigyázva a járatósság miatt, 3000-es fordulat körül kifejezetten kellemesen megindul, azt gondolom, hogy nem csak lendületből lehet vele előzni. A futómű inkább kényelmes, de a hazai utakon ez előnyös, de sajnos egy kicsit billegős, ez köszönhető a 18 cm-es hasmagasságnak, ami viszont alkalmassá teszi a padkajárásra, szemben sok „SUV”-al.
    A fedélzeti komputert nyomogatva megtaláljuk a pillanatnyi fogyasztást, ami 50 km/h-nál ötödikben 4,9 – 5,1 litert mutat. Ezt figyelembe véve hiteles lehet a vásárlók visszajelzése, ami 7,5 liter körüli fogyasztásról szól.
   Szóval a néhány perces vezetés után szerintem ez egy vállalható autó, persze ne hasonlítgassuk a magasabb árkategóriában mozgó típusokkal. Pozitívum még az 5 év vagy 100.000 km garancia és az 5 perc után hajszárító ként is jól működő fűtés. Köszönet a DunaAutó Zrt.-nek a teszt lehetőségért!

You may also read!

Mi történik, ha egy autó falnak ütközik 150 km/h sebességgel?

A mérnökök világszerte törésteszteket végeznek az autókon, vizsgálják a törés, sérülés mértékét és az utasok védelmét. Ezekkel a tesztekkel

Read More...

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...