Nemrég beharangozta a Renault az új Koleost, amit Beijingben már élőben mustrálhat a nagyközönség. Az autó külseje a Talisman dizájn világát viszi tovább – amit a gyáriak a Renault stílus reneszánszának hívnak – és ez nagyon az előnyére válik. Külseje robusztus, de mégis jók az arányok.
Az orra morcosságban szerintem valahol a BMW X5 és az Volvo XC90 között foglal helyet. A Renault jel már-már kamionra illő méretű, de a V alakú hűtőráccsal, a sok krómmal és az extravagáns lámpákkal mégis jó egységet alkotnak.
A hátulja még markánsabb, az ellapított trapezoid formák adják ennek dizájnvilágnak az esszenciáját. Azt gondolom, hogy ahogy a legtöbb autós újságírónak tetszik, a piac is meg fogja hálálni a kívánatos külsőt.
Az oldala már nem annyira bravúros, mint az eleje és a hátulja, de nem is csúnya. Szép részlet, hogy a sárvédők domborításai egészen az övvonalig érnek, valamint szép az ék alakban összetartó övvonal és tetővonal.
A belső – aminek helykínálata a 4670 mm-es hossznak és a 2710 mm-es tengelytávnak köszönhetően fejedelmi – igen kényeztető anyagválasztással bír, kellemesnek ígérkeznek a kezelőszervek is – sajnos engem a műszerfal óracsoport nem fogott meg, de ez ízlés kérdése. Kellemes részlet még a BOSE hifi a maga 12 hangszórójával.
Az 4X4 hajtása három módban állítható. Létezik a 2WD, csak első kerék hajtás, 4WD Auto – ami automatikusan osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengelyek között. Illetve létezik még a 4WD állás, ami laza talajon javasolt és állandó, fix összkerék hajtás eredményez. Ez a mód a 21 cm-es hasmagassággal és a 19 és 26 fokos terepszögekkel akár kisebb terepezésre is alkalmassá tehetné az autót, de ezt nem hiszem, hogy sokan ki fogják használni. Hogy minél több piaci igényt kielégíthessenek, lesz csak első kerekes változat is. A Koleos rendelhető lesz két benzines és két dízel motorral 130-tól 175 lóerőig 6 sebességes kézi vagy X-Tronic automata váltóval. Szerintem, ha beletennének valami komolyabb teljesítményű motort, valószínűleg még nagyobbat hasíthatnának a piacból.
Felszerelték még elég sok vezetői segéddel is, mint például az aktív vészfékező rendszer, követési távolság figyelő, forgalmi jelek figyelője vagy a sofőr fáradásának figyelője. Meglátjuk majd hogy szolgál ez a sok vezetői segéd (ADAS), amik eszembe juttatják a Renault 25-öt a maga kellemes női hangjával. Amikor ott valami gond volt, egy idő után elég idegtépővé vált a kezdetben vicces fícsör, de a Renault ezt már bőven túlhaladta.