Elrendelték a tervezési és építési munkálatokat az észak-erdélyi autópálya újabb szakaszán

In MTI, wtibcars
Baranyi László, az MTI tudósítója jelenti:
Bukarest, 2016. május 4., szerda (MTI) – Elrendelte a tervezési és építési munkálatok megkezdését a romániai Autópályák és Országutak Országos Társasága (CNADNR) szerdán az észak-erdélyi A3-as jelzésű autópálya Aranyosgyéres (Campia Turzii) és Marosugra (Ogra) közötti 37 kilométeres szakaszán.    A három szakaszra felosztott, az A3-as megépült, Kolozsvárt elkerülő szakaszát Marosvásárhely irányába meghosszabbító gyorsforgalmi út tervezésére és megépítésére három különböző konzorciummal kötött tavaly szerződést a CNADNR áfa nélkül 773 millió lej (54 milliárd forint) értékben. A tervezésre négyhónapos, a kivitelezésre pedig egyéves határidőt szabtak meg.
A Nagyváradot Brassóval összekötő 415 kilométeres észak-erdélyi autópálya megépítésére a román hatóságok 2003-ban kötöttek szerződést az amerikai Bechtel vállalattal, amit – a szerződést kifogásoló Európai Unió támogatása híján – kizárólag a román költségvetésből lehetett pénzelni. Mivel a finanszírozás akadozása miatt egy évtized alatt csak a Kolozsvár mellett elhaladó 52 kilométeres Gyalu-Aranyosgyéres szakasz épült meg, Bukarest 2013-ban felbontotta a szerződést az amerikaiakkal.
Az észak-erdélyi sztráda Marosvásárhely és Aranyosgyéres közötti szakaszát az EU 2012-ben felvette a transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T), és így Románia ennek megépítésére most már európai támogatást is igénybe vehet.
Bukarest azt remélte, hogy mind a Marosvásárhely-Aranyosgyéres sztrádát, mind – az észak-erdélyi A3-ast az Erdély déli részén haladó A1-essel összekötő – Torda-Szászsebes autópályát a 2007-2013-as uniós költségvetési ciklus jórészt kihasználatlanul maradt forrásaiból finanszírozhatja. Bár ezeknek a támogatásoknak a lehívási határidejét két évvel meghosszabbították, Románia nem sokat tudott megmenteni a korábbi infrastrukturális alapokból, és az észak-erdélyi pályaszakasz most kezdődő építéséhez a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban rendelkezésére bocsátott támogatásokat kénytelen felhasználni.
MTI

You may also read!

Tatai Motoros Fesztivál

Látványos motoros felvonulás is lesz Tatán, ahol új, kétnapos fesztivállal teremthetnek hagyományt

Két napra a motorosok fellegvárává válik nyáron Tata, ahol hagyományteremtő céllal egy új rendezvényt szerveznek. A júliusi Tatai

Read More...
BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights