A Mercedes öt oldtimer különlegességgel képviselteti magát a 2016-os Silvretta Classic Rallyn, ami július 5-én indul Partenen-ből és sok hegyi szerpentinen hat napon át kanyarogva, néhol 1793 méteres magasságban is haladva St. Gallenkirchben ér célt.. A volánok mögött pedig többek között ott lesz a márka nagykövete, Klaus Ludwig és Karl Wendinger is.
Szóval vegyük sorra az öt különlegességet. Az első egy Ponton 180 D (W120), ami az 1955-ös Mille Miglia-án a diesel kategóriában tripla győzelmet zsebelhetett be. A 180D 4 hengeres 1767 cm3 motorjával és 40 lóerejével 110 km/h végsebességre volt képes, és 1954 és 1959 között 114.046 darab készült belőle.
Az 1955-ös 190 SL Roadster (W121), aminek a verseny változatával Dougla Steane kategória győzelmet aratott az 1956-os Macau Grand Prix-n. Az utcai verziót 1955 és 1963 között gyártották, a négy hengeres 1897 cm3 motor 105 lóerős volt és 180 km/h !!! volt a végsebessége.

A ’70 évek elejéről a 280SL Pagoda, ami az első SL generáció volt és előre mutatott a 300 SL –re és 190 SL –re. Ezt a változatot 1968 és 1971 között gyártották, 6 hengeres 2.8 literes motorja 170 lóerőt adott le és egészen 200 km/h végsebességig tudta gyorsítani a gyönyörű kasznit.
Az AMG 300 SEL 6.8 (W 109) is a ’70 évek terméke, és egy hamisítatlan nagy teljesítményű sport túraautó, amit „vörös disznó” néven becéztek. Azért ez már tényleg „vaddisznó” gép a maga 6835 cm3 –vel és 428 lóerejével.

És végül egy E 500 Limited (W124), amiből ezzel a V8-al csak 500 darab készült, és ahol a 4973 cm3 320 lóerőt tud. Ezek a jószágok még nem éppen a down sizingról szóltak. Itt még nem a hangszórók adták ki a „motor hangot” és ezeket a mechanikus zajokat senki nem akarta ellen vibrációkkal kioltani – ahogy manapság szokás – inkább, ha alagútba értek, leengedték az ablakot és élvezték a visszhangzó hangélményt.