Magyar Nagydíj – Forgalmi változások lesznek a hétvégén Mogyoród környékén
Budapest, 2016. július 21., csütörtök (MTI) – Forgalmirend-változásokra kell számítani az M3-as autópálya Budapest és Mogyoród közötti szakaszán péntektől vasárnapig, a Forma-1-es Magyar Nagydíj idején – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az MTI-vel csütörtökön.
Mint írták, a Hungaroringet Budapest irányából alapvetően az elmúlt évek gyakorlata szerint lehet majd megközelíteni. Az M3-as autópálya fővárosból kivezető oldalán az M0-s autóút csomópontja és a Ring pihenőhely között (13-18 kilométerszelvény) a leállósávon külön forgalmi sávot alakítanak ki a VIP-vendégek részére. Ezen keresztül csak ők közelíthetik meg a versenypályát, a többi látogató a 19-es kilométerszelvénynél létesített ideiglenes lehajtónál kanyarodhat a Hungaroringhez vezető összekötő útra.
A verseny helyszíne a mogyoródi csomópont (23-as kilométerszelvény) felől szintén megközelíthető. A közútkezelő felhívta a figyelmet arra, hogy az M3-as autópálya a 10-es kilométerszelvénytől csak útdíj megfizetése ellenében vehető igénybe.
A Liszt Ferenc-repülőtér felől az elmúlt évekhez hasonlóan az M31-es autópályán át is megközelíthető a Hungaroring. Az M5-ös felől érkezők az M0-s autóút 54-es csomópontjánál tudnak ráhajtani az M31-esre, majd azon végighaladva az M3-as autópálya mogyoródi csomópontján át érhetik el a versenypályát.
Az ideiglenes forgalmi rendet sárga színű tájékoztató, illetve változtatható jelzésképű táblák fogják jelezni. Kiemelték, hogy az M31-es autópálya irányából jövők is csak díjfizetés ellenében használhatják az M3-as autópályát.
A verseny befejezése után a mogyoródi csomópontnál, illetve az M3-as 19-es kilométerszelvénynél létesített ideiglenes felhajtónál lehet ráhajtani Budapest felé az autópályára. Ez utóbbi felhajtásnál az M3-as (gödöllői csomópont) – M31-es – M0-s útvonalon érhető el Budapest. A Hungaroring környékén a forgalom irányítását a rendőrség koordinálja, kérik az autósokat, hogy a versenypálya körüli utak minél gyorsabb kiürítéséhez kövessék a hatóságok utasításait.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívta a figyelmet arra is, hogy az M3-as autópálya Budapestről Gödöllő felé vezető szakaszán hosszabb menetidőre kell számítani szombat és vasárnap délelőtt, valamint csütörtök délután, az ingyenes boxutca-látogatás idején.
A Budapestre vezető szakasz forgalma szombaton az időmérő edzés után, 14 és 15 óra között, vasárnap pedig a verseny végeztével, 16 és 18 óra között fog jelentősen megnövekedni. A torlódások elkerülése érdekében vasárnap délután az M3-ason Nyíregyháza felől Budapestre tartóknak Gödöllőtől az M31-es autópálya – M0-s autóút útvonalat ajánlják.
Mozgó járműben is 7 gigabit feletti adatátvitelre képes az Ericsson fejlesztése
Budapest, 2016. július 21., csütörtök (MTI) – Folyamatosan mozgó járműben is másodpercenként 7 gigabit feletti adatátvitelre képes az Ericsson 5G technológiát alkalmazó hálózati berendezése, amellyel lehetővé válik az okos járművek és intelligens közlekedési alkalmazások további fejlesztése – közölte az Ericsson csütörtökön az MTI-vel.
A szolgáltatók ennek köszönhetően megkezdhetik számos olyan kulcsfontosságú 5G alkalmazás valós körülmények közötti tesztelését, amelyekhez autók, buszok és vonatok közötti nagy teljesítményű kapcsolatra van szükség – mondta Joakim Sorelius, az Ericsson 5G architektúra igazgatója a közlemény szerint.
Felidézte, februárban már bebizonyították, hogy másodpercenként 25 gigabit feletti átviteli sebesség is elérhető egy fix átjátszó bázis és egy mobil vevőkészülék között, ami a járműveknél lényegesen lassabb, sétálósebességgel mozgott.
A stockholmi bemutatón az Ericsson 5G Radio prototípusok szerepeltek, amelyeket Észak-Amerikában és Ázsiában a mobilszolgáltatók már használnak a valós körülmények közötti 5G tesztekhez – írták.
A tájékoztatás szerint a mobiltávközlési szolgáltatók már világszerte készülnek az 5G hálózatra történő áttérésre, emiatt rövidesen kiemelten fontossá válik a gyorsan mozgó járművekben is megbízható adatkapcsolat biztosítása, ami az intelligens közlekedési alkalmazások, önjáró személyautók és buszok esetében alapvető követelmény.
Az Ericsson világszerte már több mint 20 vezető mobilszolgáltatóval működik együtt az 5G hálózatok és felhasználási módok terén, aminek részeként 2016-ban valós körülmények közötti tesztelésekre is sor kerül. Az 5G komoly hatással lesz a teljes mobilhálózatra, az ehhez kapcsolódó ökoszisztémára, eszközökre, rádió hozzáférésre, mobil gerinchálózatra, és a felhőre egyaránt – áll az Ericsson közleményében.
MTI