Előzetes hozzájárulását adta a Volkswagen kártérítési összegéhez egy amerikai szövetségi bíró

In auto

Egy amerikai szövetségi bíró előzetes hozzájárulását adta ahhoz, hogy a Volkswagen mintegy 15 milliárd dolláros kártérítési összeget fordítson a hibás Volkswagen-autók vásárlóinak kártalanítására.

A döntést Charles Breyer szövetségi bíró hozta a kaliforniai San Franciscóban, s ennek értelmében megnyílik az út ahhoz, hogy a német Volkskwagen 14,7 milliárd dollárnyi összeget fordíthasson kártalanításra az Egyesült Államokban. A német autógyártó cég 475 ezer hibás autót vagy visszavásárol vagy megjavít.
Az előzetes hozzájárulás azt jelenti, hogy az októberben várható végső döntésig a károsultak – a külön e célra létrehozott internetes honlapon – kiválaszthatják azt a megoldást, amelyet a maguk számára a legkedvezőbbnek tartanak: visszakérhetik az autó árát vagy kérhetik a megjavítását, de ha akarják, akkor külön, egyedi pert is indíthatnak a német cég ellen.
A megállapodás a VW és az amerikai hatóságok között még a múlt hónapban jött létre. A kártérítés oka, hogy Európa legnagyobb autógyártója olyan szoftvert szerelt az autóira, amelyek meghamisították a gépjármű károsanyag-kibocsátásának mérőszámait, és így a  kocsik a jelzettnél valójában negyvenszer több károsanyagot bocsátottak ki, veszélyeztetve ezzel nem csupán a környezetet, hanem az emberi egészséget is.
A botrány kirobbanása után a Volkswagen elismerte a csalást, és késznek mondta magát a hibák orvoslására. Beleegyezett abba is, hogy a vásárlók kártalanítása mellett további 27 milliárd dolláros büntetést fizet be az amerikai környezetvédelmi hatóságnak.     Charles Breyer bíró azt követően engedélyezte a megállapodást, hogy meghallgatta tíz ügyvéd álláspontját. Az előzetes jóváhagyás kihirdetése után azonban azt hangsúlyozta, hogy a bíróság október 18-ig semmmiképpen nem hoz végeleges döntést. Addig pedig még meghallgat több érintettet és fogyasztóvédőket is, akik eddig nem kaptak lehetőséget álláspontjuk kifejtésére. „Ez nem egy egyszerű megállapodás, jómagam még soha ne néztem át ennyi dokumentumot” – fogalmazott a bíró kedden délután, a döntés bejelentését követően.
MTI

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights