Közeledik az új 5-ös BMW – újítás a gyártás-előkészítésben – álcázott képek az új modellről

In auto

„A BMW Group a világ első autógyártó vállalata, amely Münchenben működő központi üzemében a teljes mértékben automatizált optikai mérőpad egyedülálló termeléstechnológiai rendszerkoncepcióját vadonatúj modellsorozata tömegtermelésének beindítása előtt alkalmazza. Az optikai mérőpad a szabadon mozgó robotkarokon lévő szenzorok által rögzített adatok egyesítésével a jármű teljes háromdimenziós képét alkotja meg, a térbeli adatmodell pedig még a legapróbb részleteiben is kevesebb mint 100 mikrométer pontossággal digitalizálódik. Eme termeléstechnológiai innováció alkalmazásával a vadonatúj modellsorozat szinte észrevehetetlen eltérései is kiszűrhetők és javíthatók, még a tömegtermelés beindítása előtt.”  – szól a sajtóanyag.

P90228107_highRes_fully-automated-opti

Ha jól látom a képeken, a robotkarokon két kamera és egy projektor szerű eszköz van, ami rávetít a felületre egy képet, mintát és a két eltérő szögből fényképező kamera képéből rakja össze a 3D modellt. De az a pontosság, amiről a gyártó ír, egyszerűen elképesztő.

P90228098_highRes_eduard-obst-head-of-

Eduard Obst, a BMW Group sorozatgyártás előtt álló járműveinek geometriai elemzéséért és térkiterjesztéséért, valamint mérési technológiákért felelős vezetője a következőt nyilatkozta:

„Nagyszerű eredmény, hogy az optikai mérőpad jelentette termeléstechnológiai mérföldkő a sorozatgyártás előkészítési folyamatai közé is megérkezett: eme innováció egyetlen méréssel a kezünkbe adja az adott jármű teljes háromdimenziós adatmodelljét. Többé nincs szükség hosszadalmas előtermelési mérésekre és komplex adatgyűjtésre, amely azon túl, hogy időt takarít meg, a sorozatgyártás beindítására készen álló termék minőségét is javítja.”

P90228104_highRes_fully-automated-opti

Persze a képeknek más jelentőségük is van. Az álcázás ellenére jól látszik, hogy az új 5-ös körvonalai nem szakítanak a klasszikus limuzin sziluettel. Marad egy jó arányú, férfi szemnek kellemes modell. Az első lámpáról készült közeli kép mutathat egy érdekes, új részletet, de lehet egy plexi álcázó elem is.

P90228103_highRes_fully-automated-opti

Másmilyen a kipufogó és kicsit lankásabb a hátsó szélvédő is a jelenlegi modellhez képest. Az biztos, hogy nem várhatunk egy Bangle féle huszáros vágást.

P90228105_highRes_fully-automated-opti

 

You may also read!

BYD plug-in hibrid

A BYD stratégiát váltott, Európának még nem kell az elektromos autó

A BYD szerint az európai vásárlók még nem akarnak tisztán elektromos járműveket venni. A vállalat legújabb terve, hogy

Read More...
AUDI E5 Sportback

A ’nagy’ AUDI elektromos autója ultramodern, de mégis nevetség tárgyáva vált

A sanghaji bemutatón az AUDI E5 Sportback nagy figyelmet kapott, azonban ez nem olyan figyelem volt amilyet a márka

Read More...

A régi-új Land Rover Defender V8; a varázsa megmaradt, de az ára több mint sokkoló

Többe kerül, mint egy Bentley Bentayga. Pontos ár nincs, mert a vásárló fantáziája szerint egyedileg összerakott autóból nem lesz

Read More...

Mobile Sliding Menu

Verified by MonsterInsights