Mit lehet kihozni egy 1.4-es Poloból?

In auto

2016 januárjában vettem meg életem első autóját egy 2001-es benzines 1.4-es 5 ajtós Volkswagen Polot. 150 ezer kilométerrel, frissen szervizelve egyik ismerősömtől nagyon baráti áron. A félév alatt, mióta megvan, rendkívül elégedett voltam vele, jó vétel volt, még nem hagyott cserben, bár nem rendszeresen, heti 3-4 szer városban használtam. A korábbi tulajdonos is mondta, hogy volt már párszor rendesen megrakva, nekem most kínálkozott egy olyan alkalom, hogy kihozzam belőle a maximumot. Keszthelyre mentünk le 4-en a barátaimmal 1 hetes táborozásra. Én már előző este becsomagoltam, reggel bedobtam a cuccaim a csomagtartóba, aztán teletankoltam a kocsit, majd mentem felvenni a többieket. A barátom házánál volt a gyülekező, ugyanis neki, meg a tesójának még a biciklijét is levittük, így nem apróztuk el a megpakolást. Mikor két személy bőröndje után kezdett telítődni a csomagtartó, kicsit meghökkentünk. Persze tudtuk, hogy a 260 literes tér nem a legnagyobb, de reméltük, hogy azért beférünk. Gyorsan megszabadultunk a kemény fedeles bőröndöktől és lecseréltük sporttáskákra, vászonszatyrokra, így végül 3 fő cuccait bepréseltük hátra. A negyedik főnek nem maradt más, csak a kalaptartó. Kioperáltuk a fejtámlákat benyomtuk hátra és benn voltak a cuccok. A középső ülést pedig megpakoltuk az útra szükséges cuccokkal, kajával, itallal, hátizsákokkal. Ezt követően jött csak a java, fel kellett raknunk a bicikliket.

veneziaRack

Ehhez a Peruzzo (olasz), Venezia típusú, 3 kerékpárt elbíró bicikliszállítót használtuk. 6 ponton kell az autó csomagtartójához rögzíteni, 2 ponton a felső részhez, 2 ponton derékszögben az oldalához, majd az aljához. A kötéllel való rögzítésnek köszönhetően a szállító univerzális, a legtöbb ferde hátú, vagy kombi autóra könnyen felszerelhető. Miután jól meghúztuk a hevedereket, feltettük a két biciklit és mivel először használtuk a szállítót, kellően bemajrézva, nehogy útközben elhagyjuk az egyik bicajt, vagy 40 percen keresztül kötelekkel, gumipókokkal, gyorskötözőkkel rögzítgettük, míg mindannyian teljesen bizonyosak lettünk, hogy nem lesz semmi baj. Innentől persze nem lehetett a csomagtartót kinyitni, de erre gondoltunk és minden fontos cuccot előrevettünk. Miután bepakoltunk, készen álltunk az indulásra, így beültünk. Igen szépen leült a kocsi a rápakolt súlytól, olyannyira, hogy egy magasabb fekvőrendőrön rendesen koccant is az alja. Ezt azért nem volt kellemes tulajdonosként hallani, de szerencsére csak egyszer fordult elő. Forró nyári napon indultunk, így a klímát is kellett dolgoztatni, ami meglátszott a fogyasztáson is. Teli tankolás és a hazaérkezés között pont 500 km-ert tettünk meg az autóval, de mire hazaértünk, már régóta világított az alacsony üzemanyag-szintjelző lámpa, tehát mondhatjuk, hogy körülbelül 40 litert megevett a kocsi a túra alatt. Ez max 8 liter 100-on, ami nem is rossz az átlagos 6,5-7 literes fogyasztásomhoz képest, autópályán, fullra töltve, klímával. (Ez a típusú Polo nem az alacsony fogyasztásáról híres). Mindenesetre az út oda és vissza is gond nélkül telt, tehát ismét jól bizonyított a járgány. Még így megrakva is tudtunk egy 110-120 km/h-s átlagsebességet futni. Az egyetlen ijesztő pillanat az volt, amikor a sztrádán egy magasabb lejtőhöz nem nagy lendülettel érkeztünk, hanem 80km/h-val, és felfelé zakatolva 5-ik sebességben elkezdtünk lassulni. Mire felértünk már csak 70-el mentünk és épp egy türelmetlen kamionos kezdett már minket előzni. Visszaválthattam volna 3-asba és kihúzathattam volna, de valahogy ez akkor nem jutott eszembe, csak mikor már túl voltunk az emelkedőn. Akkor átraktam 3-asba, felpörgettük a motort 120-ig, kitisztítottuk az égésteret és onnantól zavartalanul, lendületesen haladtunk a Balaton felé.

Györk

You may also read!

Újraindul a Moszkvics gyártása

A nyugati autógyártók teljesen elengedték Oroszország autóiparát az Ukrán invázió után. A szankciók miatt az orosz vállalatok nehezen tudják

Read More...
autót 150 ezerért

Autót 150 ezerért? Ne már!

Autót venni szerintem élvezetes dolog. De 150.000 forintért? Á, inkább spórolj még, vagy vegyél fel hitelt! Hitelt? Kösz,nem! Hátha

Read More...
gumi elektromos autóra

Új Vredestein négy évszakos gumi kifejezetten elektromos autókra

Az Apollo Tyres a mai napon bemutatja a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten akkumulátoros elektromos és

Read More...