A Skoda és a Mamut – Octavia teszt

In auto, teszt
Skoda Octavia teszt

Az ős

A Skoda Octavia névadó ősét 1959 és 1971 között gyártották.

Skoda Octavia teszt

forrás: KaMisia85

A nagyon formás ős Octaviához volt is szerencsém, egy barátomnak segítettem kicsit a rendbehozásban még a ’90-es években. Szép lett kívül. belül, de az a hátsó futómű, az borzalmas volt….

A modern kori Octaviat 1996 óta gyártják, ma már a harmadik generáció fut és nagyon sikeres modell. Tavaly és tavaly előtt is 400.000 körül adtak el belőle.

Skoda Octavia teszt

 

Skoda Octavia teszt

Én egy 2013-as 2.0 CR TDI kombit kaparintottam a kezeim közé Elegance felszereltséggel. Az autó manuális 6 gangos váltó kapott, és jól fel van extrázva. Van ESP, kipörgésgátló – ami kell is a 150 lóerőhöz és 1300 kg-hoz – sok légzsák, dupla digit klíma – amit elég nehéz normálisan beállítani – és az egyéb, mai autókban megszokott dolgok. Ami például hiányzik, az a xenon.

Skoda Octavia teszt

Elsőre beülve, az ülésen kicsit igazítva hamar megvan a kényelmes pozíció, de az ülőlap kicsit rövid, nem támassza annyira a combot. Minden volkswagenesen kézre esik és átlátható. A belső inkább jól néz ki, mint szép. Én megnézegetve a kezelőszerveket, nem nagyon találtam kopást, de a tulaj szerint már látszódnak, ami egy három éves autónál elég szomorú.

Skoda Octavia teszt

Kellemes a középső óracsoport, minden szükséges információhoz könnyen hozzájutunk. Head-up displayt ebben a kategóriában még ne várjunk.

A kormány kicsit húsos, nagyon kellemes a fogása, a váltó is jó fogású és könnyen kapcsolható.

Mielőtt indulnánk, még két dolgot megteszek, egyrészt kinyitom a motorháztetőt és meghallgatom a két literes dízelt, nem vészes a hangja.

Skoda Octavia teszt

Majd pedig beülök magam mögé, és hát meg is érkeztünk az Octavia egyik fő selling point-jához. 193 cm magasságommal magam mögé ülve a térdem és az első ülés közé még befér a tenyerem. A fejtér is hatalmas.

Skoda Octavia teszt

 

A Skoda és a Mamut

Ha itt vagyunk, nézzük meg a csomagtartót is, ami alapból 580 liter, de ha az üléseket lehajtjuk, már komolyabb expedíciót kell szervezni több napi hideg élelemmel, ha onnan valamit ki akarunk venni. Itt már nem az a kérdés, mi fér be az Octaviába, hanem hogy mi nem?

Skoda Octavia teszt

Nem fér bele például egy mamut.  De ez nem gond, a mamutok úgyis rég kihaltak.

Skoda Octavia teszt

Nem fér bele egy tűzoltóautó. De ki akarna hazavinni egy tűzoltóautót?

Skoda Octavia teszt

És nem fér bele egy kávé, mert sietni kell haza a családhoz.

Menetpróba

Akkor induljunk. Minden jól kézre és lábra esik, jól elérhető. Viszont majdnem lefulladok. Amíg kb. 1700-as fordulaton meg nem jön a turbónyomás, nagyon döglött a 2 literes dízel. Emlékszem, régen azért tanultak sokan dízel autón vezetni, mert azokat nem lehetett lefullasztani. Na ezt le lehet. Az pozitív, hogy a start-stop rendszer jól reagál és szépíti a csorbát. A rugózása a feszes és a kényelmes között van, lehet hogy megpakolva komfortosabb. Viszont amint feltámad a turbó, erőben nincs hiány, kellemes a fék, bár egy kis húzatás után, mikor fékezni kellett, kicsit kevésnek tűnt. Viszont a 1300 kg, a 150 lóerő és 340 Nm együtt elég vidám tud lenni. Komolyabb gyorsításnál még 60-nál is felvillant a kipörgésgátló. Szóval jól megy az Octavia, erős és stabilnak is tűnik.

De a tulajdonos azért felszolgált egy kis feketelevest: a kezelőszervek eléggé kopnak, a króm díszítések pedig nagyon zavaróan visszaverik a fényt. A klímát még nem sikerült jól beállítania, vagy lefújja a fejét az embernek, vagy megsül. Nagyobb sebességnél billeg a kanyarban, ezen felindulva alánéztem az Octavianak, és csodát láttam.

Skoda Octavia teszt

Ez bizony merevhidas, hát ezért nem lesz a szerpentinek réme, mondjuk nem is ez a cél.

Hibája még, hogy a multi kormány csak gyújtáson működik. Viszont pozitívum az általában 6 liter alatti fogyasztás. Klímával a reggeli dugóban sem megy soha 7 liter fölé. A gázolaj minőségére nem túl érzékeny. Érdekes még, hogy 110.000 km-nél még a gyári fékbetétek vannak benne elől-hátul. A benne lévő zene nagyon kellemesen szól, a fedélzeti számítógép az érintőképernyővel nagyon jól kezelhető és jó társ a mindennapokban a gyári kihangosító is.

Összefoglaló

Összegezve az Octavia Combi ezzel a 2 literes dízellel egy nagyon praktikus autó, főleg családosoknak. A kényelmes utastér, az alacsony fogyasztás, a jó menetdinamika és a hatalmas tér, mind nagyon pozitív tulajdonságok. Aki a szerpentinekre vágyik, vegyen egy MX-5-öst.

You may also read!

rally 2022 felfedezettje

Egy álmot élek meg!

Tegnap volt az Érd Arénában a Magyar Rally Országos Bajnokság 2022 Díjkiosztó Ünnepsége, ahol kategóriádban 3. helyen zártad a

Read More...
olcsóbb üzemanyag

Szerdától ismét csökkennek az üzemanyagárak

A novemberi hónap utolsó napján is csökkennek a hazai üzemanyagárak. A beszerzési árat tekintve a benzin bruttó 11 forinttal

Read More...
BMW 3.0 CSL

Az 50 éves BMW M Gmbh a BMW 3.0 CSL-lel ünnepel

A limitált verzióból 50 darab készül három hónap alatt gondos odafigyeléssel, sok kézi munkával. Az utastér szénszál-erősítésű műanyagból készül

Read More...