Kényszer szünet a Volkswagen több gyárában – frissítve

In auto, hír

A Volswagen több gyárában is leállt a termelés az alkatrész beszállításának fennakadása miatt. Bár jogilag a szállítóknak folytatniuk kéne a beszállítást, egyelőre még nem tudtak megállípodásra jutni,  így a VW következő gyáraiban néhány napra leállítja a termelést:

Emden: Passat gyártása, Augusztus 18 – 24, kb. 7,500 alkalmazott érintett

Wolfsburg: a gyártás néhány része: Golf, Augusztus 22 – 27, kb. 10,000 alkalmazott érintett

Zwickau: Golf és Passat gyártás, Augusztus 22 – 26, kb. 6,000 dolgozó érintett

Kassel: váltó és kipufogó gyártás egy része, Augusztus 25 – 29, kb. 1,500 dolgozó érintett

Salzgitter: motor gyártás egy része, Augusztus 24 – 30, kb. 1,400 alkalmazott érintett

Braunschweig: kocsiszekrény és műanyag alkatrész gyártásának egy része, Augusztus 22 – 29, kb. 1,300 alkalmazott érintett.

Összességében kb. 27,700 alkalmazott érintett a kényszerleállás kapcsán.

A VW-re az utóbbi időben igen-igen rájár a rúd. Wolfsburgban körülbelül 73,000 alkalmazott van (2015 év végi adat) és megközelítőleg 3800 autót gyártanak naponta. Ha itt 6 napig szünetel a gyártás, akár csak részlegesen is, az biztos nem használ a VW anyagi helyzetének, mint ahogy a másik öt gyár leállása sem.

 

Frissítés:

Megállapodás született a Volkswagen és a nem teljesítő beszállítók között

Berlin, 2016. augusztus 23., kedd (MTI) – Rendeződött kedden a Volkswagen (VW) német autóipari csoport és két beszállító vitája, amely miatt a VW a Volkswagen márkájú autók gyártásának részleges leállítására kényszerült.

A VW sajtóosztálya Twitter-oldalán közölte, hogy a beszállítókkal kötött megegyezés révén a partnerek újraindítják az alkatrészszállításokat, és az érintett üzemekben megteszik az előkészületeket a gyártási folyamat helyreállításához.
Hozzátették: a VW és az Eastern Horizon Group, illetve a hozzá tartozó két beszállító, a Car Trim és ES Automobilguss megállapodott abban, hogy nem hoznak nyilvánosságra részleteket a megegyezésről.
Előzőleg német hírportálok azt jelentették, hogy a felek több mint 20 órán keresztül, csaknem folyamatosan tárgyaltak a vita rendezéséről, és végül egy hosszú távú együttműködésben egyeztek meg.
A tárgyalás befejezése után a Prevent csoport – amelyet a Eastern Horizon Grouppal együtt az egyik leggazdagabb bosznia-hercegovinai vállalkozó, Nijaz Hastor érdekeltségeként tartanak számon – egy szóvivője bejelentette, hogy a társaságnál azonnali hatállyal feloldják a VW-nek készített árucikkekre elrendelt beszállítási tilalmat, míg a VW egy szóvivője azt mondta, hogy fokozatosan újraindítják a termelést.
A VW legnagyobb részvényese, Alsó-Szászország tartomány miniszterelnöke üdvözölte a megállapodást. Stephan Weil elmondta: örvendetes, hogy újra felvehetik a munkát a VW-dolgozók, akik a konfliktus vétlen áldozatai voltak.
A szociáldemokrata (SPD) politikus helytelenítette, hogy “a Prevent csoport nem volt hajlandó arra, hogy a jogállamunk által biztosított módon, bíróság előtt rendezze a vitát”, hanem más utat választott, aminek következtében a felek súlyos károkat okozó konfliktusba keveredtek.
Ilyesmi nem fordulhat elő többször, “ez a példa nem teremthet iskolát” – húzta alá a VW csoport szavazati jogot biztosító részvényei mintegy 20 százalékával rendelkező Alsó-Szászország kormányfője.
Az utóbbi napokban öt németországi VW-üzemben állították le teljesen vagy részlegesen a gyártást a társaságnak üléshuzatokat gyártó Car Trim és a sebességváltó-alkatrészeket készítő ES Automobilguss szállításainak felfüggesztése miatt. Az intézkedés csaknem 28 ezer VW-dolgozót érintett.
Az ügy háttere nem ismert pontosan. Sajtóértesülések alapján a vita abból fakadhatott, hogy megállapodást kötöttek egy új üléshuzat kifejlesztéséről, de a VW kiszállt a projektből, és nem tudtak megegyezni, hogy mennyi pénz jár a Preventnek a már elvégzett munkákért, ezért a cégcsoport felfüggesztette a még érvényes beszállítói szerződések teljesítését.
Ágazati szakértők szerint a konfliktus arra vezethető vissza, hogy a VW minden eszközzel igyekszik csökkenteni a Volkswagen márkájú modellek fejlesztési és gyártási költségeit, mert egyre kevésbé jövedelmezőek. A duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézete (Center Automotive Research – CAR) egy korábban a Handelsblatt című üzleti lapban ismertetett tanulmányában kimutatta, hogy a VW az idei első fél évben mindössze 375 eurót keresett egy-egy Volkswagenen, ami 1,7 százalékos árbevétel-arányos üzemi eredmény, míg egy Skoda márkájú autó 1589 eurót termelt a csoportnak, ami 9,6 százalékos árbevétel-arányos üzemi eredményt jelent.
A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A Volkswagen és a Skoda mellett a csoporthoz tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat és a Volkswagen haszonjárművek márka.

MTI

You may also read!

Subaru Solterra

Öt csillagos törésteszt a pofás Subaru Solterra-nak – videóval

A Subaru Solterra európai változata öt csillagos minősítést ér el az Euro NCAP biztonsági tesztjén. Ez a Subaru 10.

Read More...
BMW i7

Gyönyörű fotók a BMW i7-ről műkedvelőknek

A vadonatúj BMW i7-es magyarországi piaci bevezetése alkalmából egy különleges fotósorozat készült az Operában az elektromos luxuslimuzinról, mely a

Read More...
üzemanyagár csökkenés

Péntektől újra üzemanyagár csökkenés következik

A mai árcsökkenést december hónapban is üzemanyagár csökkenés követi, a benzin beszerzési ára bruttó 10 forinttal lesz kevesebb péntektől,

Read More...