…hanem versenyautó. Bár a gyártó külön megkeresésre sem közölt teljesítmény adatokat az LC 500 verseny változatának a 2.0 literes turbós négyhengereséről, a japán Super GT sorozat új versenyzője biztosan nem lesz vérszegény, főleg ha figyelembe vesszük, hogy nagyjából egy platformon fog mozogni a DTM bajnoksággal, így itt is és ott is 600 lóerő körüli teljesítményt facsarnak ki a motorokból. Ehhez hozzá jön még az LC 500-as 1020 kg-ja.. Fantasztikus élmény lehet egy ilyen versenyautó gyorsulása.
Az autó tesztelése ebben a hónapban indul és jövőre már rajthoz is áll az említett japán Super GT sorozatban, ahol a Lexus RC F-et váltja.
A Lexus versenyautójának alapja a gyönyörű grand tour LC 500, ami minden szemszögből gyönyörű, arányos, fantasztikusan játszik a vonalakkal, a fény-árnyék dinamikus táncaival, beszippantja a férfi, de talán még a női tekinteteket is. Ehhez képest a GT egy brutális célszerszám. Persze a maga módján ez is szép, de ez inkább ráront, bekebelez és eltipor. Kicsit olyan, mintha az LC 500-at és egy X szárnyút gyúrtak volna össze, persze remek érzékkel.
Az ormótlan szélesítések, spoilerek, diffúzorok, amelyeknek minden millimétere, minden hajlata és íve mérnökileg pontosan megtervezett és letesztelt, szélcsatornában tökéletesre csiszolt célt szolgál.
És persze itt nyoma sincs semmilyen luxusnak, egy versenyautó – ha még Lexus is – spártai kell legyen, itt nincs helye klímának, fűthető ülésnek, vagy egyéb bohókás úri huncutságoknak, amik súlyos kilogrammokkal rombolnák a hosszú, kemény munkával lefaragott kg/LE arányt.
Tehát amit a technikáról tudni lehet, a 2 literes turbós motor kb. 600 lóerő körül teljesíthet, ezt egy 6 sebességes szekvenciális váltón viszi a hátsó kerekekre és lendíti előre a mindössze 1020 kg-os, majdnem 5 méter hosszú Lexus LC 500 Super GT-t.
Nagyon ígéretes. Sok sikert kívánunk!